Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  

Van ledikant naar bed

<<

Max

Yipyapper

Bericht 14 Jul 2025 10:59

Van ledikant naar bed

Mijn zoontje wordt te groot voor zijn ledikant. Nu zijn we aan het kijken voor bedden, maar ik zou eigenlijk gelijk naar een eenpersoonsbed willen gaan met uitval hekje wat we er later weer uit kunnen halen.

Zijn er hier mensen die gelijk van ledikant naar normaal bed zijn gegaan? Waar moeten we rekening mee houden met het uitzoeken van een bed?
Evt nog tips voor merken/websites/winkels?
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 14 Jul 2025 11:15

Re: Van ledikant naar bed

Wij zijn van ledikant naar eenpersoonsbed gegaan idd met uitvalrek. We hebben daarvoor het uitvalrek gebruikt dat bij het Ikea ledikant zat en die gewoon op het bed gezet.
Wij hebben een Quax bed voor beide. Ik raad het niet aan want ik vind hem voor de prijs erg tegenvallen qua stevigheid.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Bericht 14 Jul 2025 11:34

Ja dat hebben wij bij dochter gedaan. Wel een huisjesbed dus daar zat al een uitvalrek bij. Geen idee meer welk merk. Zoon heeft een groot eenpersoonsbed van Bopita en daar zijn we heel tevreden over. Dat is een goed merk.
Let's discover the world together.
<<

Pure*

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 14 Jul 2025 11:41

Wij ook, en zelfs toen ze heel jong waren (15 maanden en 2 jaar). Ging meer dan prima! Bij de oudste wel met hekje omdat zij heel jong was.
Wij vreesden het ergste, gezien beide temperamentvol zijn en de oudste ook moeilijke slaper toen, maar het slapen ging niet slechter (ook niet beter haha). Succes ermee! Ze lijken wel heel klein (en groot tegelijk) in zo'n mega bed.
Woood en ikea hier.
Juli 2015
Maart 2017
<<

Max

Yipyapper

Bericht 14 Jul 2025 11:58

Ons zoontje is een hele goede slaper, dus ben wel een beetje bang om ineens weer slechte nachten te krijgen. Maar hij is extreem lang voor z’n leeftijd dus t past eigenlijk echt niet meer.

Ga nog even zoeken naar geschikte bedden.
Zijn jullie dan voor 90x180 of 90x200 gegaan?
<<

Pure*

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 14 Jul 2025 12:01

90 x 200

Ik denk dat het een beetje zo'n ding is waar je tegenop ziet als ouder, net als stoppen met de speen. Maar over het algemeen valt dat (na de eerste nacht) hartstikke mee. Ik duim voor je dat dat bij jullie ook zo is!
Juli 2015
Maart 2017
<<

Blue Phone

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 14 Jul 2025 12:24

Ja hoor, de oudste ging ook naar een eenpersoonsbed (80x200 in zijn geval, dit bed hadden we nog) De andere 2 hebben een meegroei bed ivm kleine slaapkamers. Allemaal van de IKEA, helemaal prima
23-11-2014 16-03-2017 01-07-2020
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Bericht 14 Jul 2025 12:25

Gelijk naar een bed van 90x200
Eerste week denk ik een handdoek aan de rand opgerold onder het hoeslaken.
Hier heeft ze het omkeerbed van Ikea, tot 6 sliep ze beneden.
30-04-2017
<<

Auxo

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Bericht 14 Jul 2025 12:28

Wij deden dat ook, van ledikant naar eenpersoons. Alleen hier was dat drama. Ze wilde absoluut niet en vond het eng zei ze zelf. Dus wij hebben toch als tussenstap een peuterbed gehad, gratis op de kop kunnen tikken. Toen ze eenmaal gewend was aan dat bed vond ze alles prima, nu slaapt ze overal zonder moeite in.
<<

Nightingale

Noob

Bericht 14 Jul 2025 12:49

Wij zijn naar een éénpersoonsbed gegaan, er was op dat moment geen bedhekje, die waren uitverkocht. Wij hebben dus zo'n zwem-slurf onder het onderlaken liggen om er niet uit te vallen (nog altijd, hij slaapt er ondertussen al een jaar in denk ik).
<<

Moesje

Kwebbel

Bericht 14 Jul 2025 13:01

Mijn zoontje van nu ruim 3 sliep al een hele tijd bij ons in bed, ons bed is heel hoog maar hij rolde er zelden uit, als wij er nog niet bij in lagen dus. ;-)
Nu ongeveer een maand geleden overgestapt op een eenpersoonsbed voor hem, dat vond hij gelukkig prima, maar hij rolt er héél vaak uit. Ik heb zijn ledikantmatrasje naast het grote bed gelegd, regelmatig ligt hij daarop te slapen, gisteravond moest ik nog iets verder zoeken, toen lag hij in een andere hoek op een kleedje te slapen. 😅
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 14 Jul 2025 13:12

https://www.altameubelen.nl/product/alt ... sief-hout/

Mijn zoon is toen hij ruim 1,5 was naar dit bed gegaan. Hij klom mega snel in en uit zijn ledikant. Dit bed heeft een deelbare poot waardoor je deze ook als laag 1-persoonsbed neer kan zetten. Sinds ruim een week heeft hij nu een 2-persoonsbed. Als je de ruimte hebt zou dat ook een prima optie kunnen zijn. Of een twijfelaar. Dan kun je er zelf ook nog zo lekker naast liggen.
2015 💙
<<

Kajaka

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 14 Jul 2025 14:18

De twee jongsten gingen hier ook van ledikant naar een eenpersoons. Ze waren beide denk ik op dat moment zo rond de 2 jaar en 10 maanden. Bij ons ging het om een stapelbed, maar ze gingen in het onderste deel dat als het ware direct op de grond is. Uitvalhekje was niet nodig daardoor, alleen vond de een na jongste het wel fijn en daarom alsnog gebruikt. Bleven prima in het bed. Nu nog als de jongste alleen slaapt, alleen als zn broer er bij is komt hij zelf uit bed in de ochtend.
<<

Ster

Gebruikers-avatar

Kletskop

Bericht 14 Jul 2025 15:40

Hoe oud is je zoontje Max? Ik denk dat een eenpersoonsbed prima kan. Hier waren ze 1,5 toen ze over gingen naar een peuterbed en dat ging prima. Afhankelijk van de leeftijd zou ik wel kiezen voor een hekje.

Bij hebben er van Woood en Bopita, beide prima, maar die van Bopita is wel een stuk zwaarder en degelijker.
R: oktober 2016
M: april 2018
S: juni 2020
<<

Char

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 14 Jul 2025 18:36

Ik ben uiteindelijk toch voor een peuterbedje gegaan. Zoon was een hele goede slaper. Het peuterbed, waar hij zelf uit kon, ging in eerste instantie prima. Maar na een paar weken werd de verleiding te groot en kwam hij er elke keer uit. Toen het bed een tijdje omgedraaid neergezet zodat hij alleen over de rand heen eruit kon klimmen, toen bleef hij meestal weer netjes in bed.
Ik denk dat het écht een kwestie van uitproberen is, je kunt nooit helemaal voorspellen hoe het loopt. Maar als je wat noodoplossingen achter de hand hebt (matras op de grond, extra kussen zodat het eruit gaan minder makkelijk is oid) denk ik dat het uiteindelijk best goed komt.
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 14 Jul 2025 21:10

Wij hebben gewoon een eenpersoonsbed gekocht. Helaas na ruim een jaar wil die er nog niet op liggen. We hebben z'n huis bedje super leuk.
Dat hij er niet in wil ligt niet aan het bed/slaapkamer hij wil niet alleen slapen.
Afbeelding
<<

Niekske

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 14 Jul 2025 22:33

Hier bij beide kinderen van een ledikant naar een éénpersoonsbed van 90x200. Bij de oudste een halfhoogslaper, die ook gewoon laag kon. Maar daardoor zat er een opstaande rand om bijna het hele bed. Bij de jongste een gewoon laag bed, in eerste instantie niet gedacht aan uitvallen 🙈 maar na een paar dagen hebben we heel snel zo'n uitvalhekje gekocht. Hij slaapt er nog steeds mee (is net 6).

Bij beide ging het eigenlijk meteen heel goed, ze vonden het machtig interessant, zo'n groot bed. De oudste was ruim 2, haar broertje kwam toen ze 2,5 was en we wilden haar voor die tijd al over hebben. De jongste was ruim 3 toen hij over ging.
december 2016
juli 2019
<<

Fantine

Bericht 15 Jul 2025 11:31

Hier ook van ledikant naar 1persoons met valrek. Onze zoon was toen bijna 3. Ging direct goed.

Terug naar Zwangerschap & kinderen