Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  

Zomervakantie

<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 06 Jul 2025 07:38

Re: Zomervakantie

Volgende week begint hier de vakantie. We gaan de eerste drie weken naar Spanje, en daarna moeten wij gewoon weer werken.

Alleen op dinsdag werken we allebei op kantoor en gaat de jongste naar de BSO. De rest van de week werkt er altijd iemand thuis en hebben we geen opvang. D heeft het altijd bijzonder druk haha, die speelt heel veel buiten en daar merk ik echt amper wat van tijdens mijn werk. Opgegroeid tijdens corona helpt hierin denk ik nogsteeds heel erg.

De oudste is 12 dus die blijft gewoon thuis als wij er niet zijn. Mochten we toch nog een extra dagdeel naar kantoor moeten, kan die ook wel op de jongste passen.

Ik heb wel echt twee hele makkelijke kinderen, ze blijven vaak samen thuis en doen (voor zover wij weten haha) nooit iets wat gevaarlijk is of niet mag. En ze hebben beide een telefoon om ons te bereiken en we hebben aan beide kanten van het huis camera's.
R. 2013💙
D. 2016💜
<<

Luisa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 06 Jul 2025 07:50

Van de zesweken gaan we 4 weken weg. De eerste en de laatste week moeten man en ik werken. Dan gaan de kinderen naar de bso. En misschien nog logeren bij opa en oma. De oudste gaat de 1e week nog naar kamp.
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Bericht 06 Jul 2025 08:27

Hier verloopt de vakantie een beetje anders dan normaal want we zitten midden in een verhuizing.
Ik heb zelf 5 weken vrij, man heeft 2 weken helemaal vrij en verder hier en daar wat losse dagen en middagen (hij heeft ook al veel vrij moeten nemen voor de verhuizing en zo en moet ook nog wat dagen overhouden voor later het jaar).
De kinderen hebben sinds vrijdagmiddag vakantie.
Week 1 moet ik nog werken en man ook en zijn we aan het verhuizen. Dus de kinderen gaan 2 dagen naar de Bso, mijn schoonouders passen wat op en verder niet echt uitjes of zo, we hebben het druk genoeg.
Week 2 en 3 gaan we op vakantie naar Schotland. Week 4 gaan we misschien nog naar een vakantiepark hier in de omgeving afhankelijk van de badkamerverbouwing.
Week 4, 5 en 6 ben ik vrij en man dus zo af en toe een dag of een middag. We zullen vast nog wel vanalles in het nieuwe huis moeten doen, maar daarnaast gaan we ook nog wel vanalles ondernemen. We willen graag naar Sail in ieder geval. Verder dingen als zwemmen, musea, dierentuin of kleine uitjes zoals een grote speeltuin, de bieb etc. Oh ja en het laatste weekend van de vakantie is hier in de stad nog een groot festival.
<<

DronkenTaart

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 06 Jul 2025 08:28

Marin schreef:Kan toch als Ummetje, Unaccompanied Minor. Dan mag je vliegen als kind zonder ouderlijke begeleiding. Moet ze wel opgehaald worden door een volwassene aan de andere kant van de vlucht maar dat zal vast iemand zijn die ze kent.

Ze vliegt idd als UM en wordt opgehaald door familie. Op zich denk ik dat ze het zelf zou kunnen maar dit stelt wel gerust. Ooit op kamp geweest met haar vriendinnetje en dat was een regelrechte ramp (al kwam dat meer door het vriendinnetje) dus ik hoop dat ze dit wel leuk gaat vinden. Ze heeft er in ieder geval heel veel zin in dus we gaan het zien. Ik heb precies die week bereikbaarheidsdienst dus hier is er weinig aan voor haar die week.
Niets is dwazer dan wijs te zijn op het verkeerde moment.
<<

Radler

Yipyapper

Bericht 06 Jul 2025 19:07

De oudste heeft al vakantie, de middelste musical dus zo goed als vakantie en de jongste na vrijdag vakantie.
De 1e 3 weken werken wij zelf gewoon en zijn de oudste 2 grotendeels bij hun moeder.
Man en ik wisselen ons werk af zodat er altijd iemand thuis is voor dochter en mogelijk komen m’n ouders een week bij ons in huis.

Gaan in augustus 15 dagen naar Egypte op vakantie met zijn 5en, wilde eerst 11 dagen boeken maar ik zag een aanbieding voor 15 dagen die 4,- pp duurder was en vanaf Schiphol ipv Duitsland, voor de kinderen ook wel een keer leuk vanaf Schiphol vliegen.
Verder gaan we nog een dagje Walibi en naar een watertje / strandje / zwembad bij mooi weer
Juli 2019
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 06 Jul 2025 20:35

Nog een weekje, dan hebben de kinderen vakantie. De middelste gaat de eerste week drie nachten op scoutingkamp, de oudste een volle week. De jongste gaat twee dagen naar de BSO en beppe komt een dag. Week 2 heeft mijn man een lanparty met vrienden, de oudste twee logeren daar ook twee of drie nachten. Ik ben dan vrij en de jongste is gewoon thuis. Week 3 en 4 gaan we op vakantie. Werk 5 ben ik vrij met de kinderen. Week 6 doen de oudste twee mee aan de speelweek en de jongste gaat weer twee dagen naar de BSO.
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

Niekske

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 06 Jul 2025 21:55

Hier hebben de kinderen en ik sinds vrijdagmiddag vakantie. Komende week gaan de kinderen twee dagen naar de bso, dan kunnen wij het huis opruimen, poetsen en inpakken voor vakantie. Vrijdag vertrekken we voor 2,5 week Frankrijk. Week 2 en 3 zijn we dus op vakantie. De laatste drie weken gaan de kinderen ook twee dagen per week naar de bso, dan heb ik ook mijn handen vrij. Ze hebben daar allerlei leuke uitstapjes en workshops en de kinderen hebben ook echt behoefte aan leeftijdsgenootjes. Mijn vriend is flexibel met werk, dus we zullen nog wel wat dagjes weg gaan tussendoor en de kinderen zullen vast nog wel een keer gaan logeren ergens. Ik hoop zelf de zolder op te ruimen en mijn kledingkast uit te mesten.
december 2016
juli 2019
<<

Miccie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Bericht 07 Jul 2025 13:06

Hier hebben we nog 2 weken school dus nog even geduld. Kinderen zijn er al wel aan toe.

De oudste heeft de 15e zijn musical van groep 8 en dan nog 1 ochtendje 'school'. Hij heeft dus 2 daagjes eerder vrij.
De jongste moet dan nog wel naar school.

Wij zijn in de meivakantie al 2,5 week naar Amerika geweest dus de zomervakantie wordt niet zo spannend. Ik ga met de kinderen 1,5 week naar een Landal park. Man blijft thuis met de hond.

Verder moeten we gewoon werken en gaat de jongste drie keer per week naar de BSO.
De oudste zal vast veel binnen hangen. We werken beide veel thuis dus hij is geen hele dagen alleen thuis in ieder geval.
Op de vrije dagen/weekenden wil ik af en toe een uitstapje maken en er komen wat films in de bios die vooral dochter wil zien.
De sport begint al wel half augustus voor mijn zoon dus dat scheelt al iets. Dan is hij wat actiever bezig haha.
Afbeelding

Afbeelding
<<

Fantine

Bericht 07 Jul 2025 13:42

Wij zijn twee weken vrij, gaan een week op vakantie. De rest van de weken gaat ons kind naar de bso en opa en oma.
<<

Snoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 07 Jul 2025 14:44

De kinderen hebben hier 9 weken vakantie. Al heeft de oudste er 10 omdat hij in het middelbaar zit en na de examens nog maar 1x een uur naar school moest. Die heeft er dus al twee weken opzitten.

Week 1: zoon is op kamp, dochter gewoon thuis en ik werk thuis
Week 2: zoon nog deels op kamp, dochter op tuinkamp (dagkamp). Als zoon half deze week terug is van kamp, werk ik gewoon thuis en is hij dus ook thuis.
Week 3 en 4: hebben wij vakantie. We gaan een paar dagen naar Duitsland en verder kijken we of we nog wat daguitstapjes maken
Week 5 en 6: werken wij allebei, maar ik werk voornamelijk thuis dus we regelen geen opvang. Meestal vragen mijn ouders wel dat ze eens komen slapen ofzo
Week 7 en 8: hebben we beide vakantie en gaan we 10 dagen op vakantie naar de Beierse Alpen.
Week 9: ik werk weer voornamelijk thuis, dus kinderen zijn ook gewoon thuis.

Ze spreken sowieso beiden regelmatig nog af in de vakantie. En mijn dochter gaat ook nog daguitstappen doen via een organisatie vanuit de gemeente.
2012 & 2016
<<

Noor

Major Yipyapper

Bericht 07 Jul 2025 18:02

Hier krijgen de kinderen aankomende vrijdag vakantie. Oudste had vorige week maar 1 dag les en 1 dag excursie en deze week alleen morgen 2 workshops en vrijdag zijn rapport ophalen.
We gaan week 3 en 4 op vakantie naar Zuid-Frankrijk. Ik werk niet dus ben de verdere weken gewoon thuis voor ze.
Laatst gewijzigd door Noor op 08 Jul 2025 12:35, in totaal 1 keer gewijzigd.
💙: 07-09-2012
🩷: 15-07-2014
<<

Giselle

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 07 Jul 2025 19:48

Wij zijn echt aan het aftellen. De jongste moet nog 2,5 dag naar school, donderdag is de laatste schooldag. De eerste week gaan de meiden samen logeren bij opa's en oma's. De tweede week gaan we vanaf 23 juli naar Egypte. Mijn man is dan ook vrij (uiteraard haha). We komen 2 augustus terug. Mijn man moet dan weer een week werken en is daarna weer 2 weken vrij. De meiden gaan dan allebei op kamp (jongste zomerkamp en oudste danskamp) en man en ik gaan dan samen paar dagen weg. De laatste week zijn we alle vier thuis en hopen we wat dagjes uit te gaan (in ieder geval naar Hellendoorn).
<<

Carra

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 09 Jul 2025 06:11

Ik heb er ontzettend veel zin in. Het is voor mijn dochter de eerste echte zomervakantie. Zij is moe en ik ben moe dus we gaan lekker rustig aan doen. Ook een weekje op vakantie maar daarbuiten niet te veel plannen en maar zien waar we zin in hebben.
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Bericht 09 Jul 2025 06:48

Ah dat ze zo moe is Carra! Samen lekker bijkomen. Waar gaan jullie naartoe op vakantie?

Dit schooljaar voelt voor mij en ook voor de kinderen heel lang. Ze moeten nog een week hierna en ik heb het idee dat ze op school ook niet zo goed meer weten wat ze moeten doen.

Het duurt nog even voor we op vakantie gaan, pas de tweede week van aug. We gaan dan wel 3 weken weg, dus tot het eind van de vakantie.

De eerste drie weken hebben ze 2 dagen pw BSO, en ze gaan nog een keer logeren bij mijn ouders. Waar het lukt, doen we ook nog wat leuke dingen met ze die andere weken.
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 09 Jul 2025 10:26

Hier hebben de kinderen komende vrijdagmiddag vakantie.

Wij gaan eind juli 3 weken op vakantie.
Tot die tijd zullen de meiden op mijn werkdagen met mij meegaan aangezien we midden in een verbouwing zitten. Niet super praktisch maar anders is er niet echt een handige optie. Gelukkig kan het met mij werk makkelijk en vermaken de meiden zich redelijk hier.

Tegen de tijd dat we terugkomen van vakantie is de verbouwing als het goed is zover af dat we weer enigszins normaal kunnen wonen 😅
<<

Papillio

Gebruikers-avatar

Kletskop

Bericht 09 Jul 2025 10:42

De oudste heeft vanaf nu vakantie en de jongste morgen nog een dagje school en dan ook vakantie.
Eigenlijk zouden we komende zondag vertrekken naar Italië, maar helaas raadt mijn arts het af om naar het buitenland te gaan. We zien het zelf ook niet meer zitten. Nu gaan we een week naar Hof van Saksen, dicht bij huis en als er medisch iets is, ben ik in de buurt.
Mijn man heeft zijn vakantie ingekort, van 3 naar 2 weken. Dan houdt hij nog een paar vakantiedagen over, en kunnen we misschien in de herfstvakantie nog een paar dagen weg.
2012 2014
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 09 Jul 2025 11:06

Jeetje Papillio, dat klinkt niet goed.
Hoe gaat het verder met je?

Hopelijk hebben jullie, ondanks de gewijzigde plannen een fijne en ontspannen vakantie 🫶🏻
<<

Barclay

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Bericht 09 Jul 2025 13:06

Hier heeft de oudste al ruim 2 weken vakantie. Wij blijven thuis, maar op de opvang van de jongste heeft tijdens de vakantie ook een voorziening voor oudere kinderen. Ze gaan dus wel dagelijks 2 uur naar de opvang zodat ze dagelijks catalaans horen. En ze doen voor de oudere kinderen ook echt wel leuke dingen zoals waterspelletjes en excursies (bv naar het politiebureau of bibliotheek). Verder doen wij zelf ook leuke dingen met de kinderen zoals plaatstelijke events bezoeken, naar het strand, met de tuinslang lekker buiten spelen en ik heb laatst ook bij de oudste op zijn kamer 'gelogeerd'.

Wat vervelend dat jullie de plannen zo hebben moeten omgooien, Papillo. Ik heb gemist wat er met je is, maar het klinkt best heftig als je het land niet uit durft en het afgeraden wordt. Sterkte!
2019 ons engeltje*
2021
2023
Vorige

Terug naar Zwangerschap & kinderen