Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  

Wat geven jullie aan meesters & juffen?

<<

Bolus26

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 17 Jun 2025 19:13

Re: Wat geven jullie aan meesters & juffen?

Hier veel kinderen wel maar ze vieren dan ook gelijk meester en juffen dag. Variërend van grote cadeaus tot tekeningen.

Zelf als juf het meest fan van een leuk kaartje of tekening! Ik krijg vaak wel cadeautjes op de laatste schooldag trouwens
<<

Indigo

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 17 Jun 2025 19:30

Hier gelukkig geen gezamenlijke cadeaus per klas bij verjaardagen, afscheid, laatste schooldag of andere gelegenheden. Zowel op mijn werk niet als op de school van mijn kind. Mijn kind geeft dit jaar geen cadeau. Zelf krijg ik zeker niet van alle kinderen uit mijn klas een cadeau op de laatste schooldag. De laatste jaren lijkt dat weer iets minder te worden merk ik. Ik zou het echt alleen doen als je dat zelf wilt en je zeker niet verplicht voelen om iets te geven.
2011 2012 2017
<<

Pippa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 18 Jun 2025 21:40

We hebben volgende week juffendag; ik heb voor beide een toilettasje met juf “naam” erop met bloemetjes erbij & een koektrommeltje.

Had die voor einde schooljaar, maar met hele klas geven we iets gezamenlijks a €2 per kind, dus dan doen we het met juffendag alvast.
11-2017 ♥
12-2021 ♥
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Bericht 19 Jun 2025 06:12

Voor de meesters en juffendag hebben alle kinderen voor hun meesters of juffen een bloem meegenomen. Verder was de wens om geen cadeau’s te geven, maar een donatie te doen aan een bepaald goed doel.
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

Ster

Gebruikers-avatar

Kletskop

Bericht 19 Jun 2025 10:01

Wij hebben geen juffen/meester dag, en we hebben geen klassenouder, dus niemand is het gewend om iets gezamenlijks te regelen, dat wordt ook een beetje kortdag. Ik ga denk ik weer voor een tasje met twee alcoholvrije cocktails, vind ze erf leuk om te geven. Daarbij een kaartje of tekening van de kinderen zelf.
Bij ons geeft ook niet iedereen iets, maar toch wel 3 kwart van de klas die wel iets geeft. We hebben ok de oudste ook soms een extra gesprek of telefoontje gehad, dus wil toch graag iets meer geven dan een kleurplaat.
R: oktober 2016
M: april 2018
S: juni 2020
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 19 Jun 2025 10:44

Wij geven niets. J heeft wel een betrokken juf maar die heeft het laatste half jaar misschien 5-10 minuten besteed aan de planning van J doorzetten per week.

Heb sowieso altijd een beetje moeite met die extra cadeautjes. Vond ik ook toen ik nog als fysio werkte. Je doet toch gewoon je werk. Als mensen echt iets uitzonderlijks doen dan kan ik soms wel een bedankje geven. De leerplicht doet voor ons bijvoorbeeld ook echt veel. Die stuur ik tzt mss ook wel wat als ik van ze af ben. Maar die zetten ook veel stappen extra.
2015 💙
<<

Amelie123

Kwebbel

Bericht 19 Jun 2025 11:26

Ik heb voor allebei de juffen zo'n glazen beker met deksel en glazen rietje gekocht, met een tekst erop (iets in de trant van 'It takes a big heart to shape little minds ' oid) met een kaartje waar m'n dichter zelf wat op heeft geschreven eraan.
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 19 Jun 2025 14:09

Mijn jongste zoon en ik hebben weken geleden al voor €1,- per stuk potjes bij de Action gehaald en daar stekjes in gedaan. Die plantjes zijn met deze zonnige dagen echt al heel goed gegroeid dus alle vijf de docenten krijgen een mooie plant ( een paar verschillende maar voornamelijk pannenkoek,- en bananenplantjes).
Vorig jaar ook zoiets gedaan, kost bijna niks en toch iets kleins om te geven en te bedanken voor het afgelopen jaar.
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 06 Jul 2025 08:29

De meester van mijn oudste heeft echt een enorm verschil gemaakt bij hem, zijn zelfvertrouwen is in de twee jaar bij hem in de klas enorm gegroeid. Het is ook echt een mega leuke klas waar nooit gedoe is.
Zelf heb ik ook altijd leuk contact met hem, je mag (tegen het beleid van school in) altijd vragen stellen en de klas in etc.

Nu gaat mijn zoon van school, maar de meester ook. Ik wil eigenlijk wel iets meer geven dan een mok of chocola. Ik zat te denken aan een cadeaubon van de lokale delicatessenwinkel. Is dit heel gek?
R. 2013💙
D. 2016💜
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 06 Jul 2025 09:02

Normaal gesproken houden we het simpel en geef ik alle leerkrachten hetzelfde. Nu maak ik alleen voor de meester van de oudste een uitzondering. Zij klikten zo ontzettend goed en hij heeft haar op een hele fijne manier ondersteund en geholpen dit jaar. En hij gaat helaas van school af.

Mijn dochter en haar meester houden van dezelfde muziek (en band t-shirts 😅) Zo kwamen ze een keer beide op dezelfde dag met hetzelfde Nirvana shirt naar school. Nu ben ik gister naar het concert van oasis geweest en haar meester wilde daar ook graag naar toe. We hebben nu een kleinigheidje (sleutelhanger) meegenomen voor hem en maak ik komende dagen met mijn dochter een speciale spotify playlist aan met liedjes die zij leuk vindt/aan hem en afgelopen schooljaar doet denken.

Spencer, ik vind het dus zeker niet raar om iets specialers te geven in jouw geval.
Laatst gewijzigd door Ooh La La! op 06 Jul 2025 09:04, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Maple

Kletskop

Bericht 06 Jul 2025 09:04

Ik denk dat dat prima zou kunnen Spencer. Het zou misschien wel zo kunnen zijn dat er een beleid is voor het aannemen van cadeaus boven een bepaald bedrag.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Bericht 06 Jul 2025 09:12

Wat leuk OLL en Spencer!

Ik geef altijd een zonnebloem met een lieve persoonlijke kaart. Ik vind het dit jaar ingewikkeld omdat zoon van school is gegaan. Het voelt zo dubbel, bedankt dat ze er alles aan hebben gedaan maar het is niet gelukt. Maar ik denk dat ik wel de kracht vind om in elk geval zijn eigen juf (één van de twee) en de IB'er een persoonlijke kaart te geven. Zij hebben echt veel gedaan. Oh en hij gaat woensdag daar afscheid nemen van z'n oude klas, dus ik denk dat we ijsjes gaan trakteren aan de klas. Dat kan toch wel?
De nieuwe juffen van de nieuwe school geven we nog geen persoonlijke bedankjes maar we doen wel mee met het gezamenlijke cadeau.
De juf van dochter heb ik afgelopen vrijdag al enorm in het zonnetje gezet als klassenmoeder met een babyshower voor de kleuterklas, dat was een ontzettend leuk feestje met 30 kleuters in het roze, cupcakes, samengestelde kraammand en een klas vol roze confetti (oké daar was ik niet blij mee).
Let's discover the world together.
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 06 Jul 2025 09:31

De kinderen maken persoonlijke sleutelhangers die ze mooi inkleuren en Rafi doet er nog een zelfgeschreven kaart bij
Afbeelding
Afbeelding
Vorige

Terug naar Zwangerschap & kinderen