Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!
Ik heb lang getwijfeld maar we hebben museumkaarten aangeschaft voor komend jaar. Ik heb er al verschillende uitgezocht waar we heen kunnen in de vakantie maar wil de kinderen ook nog vragen.
Welke museums vonden jullie leuk om met kinderen te bezoeken? Bonuspunten als de museumkaart daarbij te gebruiken is 😉
Wij zijn niet zo van de museums, maar onze kinderen vonden het spoorwegmuseum erg leuk vorig jaar.
Daarnaast: Discovery Museum Kerkrade Missie museum in Stey (als je dan toch in Limburg bent, leuk voor een uurtje) The chocolate factory (weet niet of dit echt onder museum valt) Naturalis Oorlogsmuseum Overloon
Discovery Museum (Kerkrade) Naturalis (Leiden) Boerhaave museum (Leiden) NEMO (Amsterdam) Archeon (Alphen ad Rijn) Kinderboekenmuseum (Den Haag)
Naturalis, NEMO en Archeon zijn we meerdere malen geweest, zo leuk vonden de kids dat. Discovery zou daar ook tussen passen als het niet zo ver weg was .
Niets is dwazer dan wijs te zijn op het verkeerde moment.
Bij jullie in de buurt (als ik het goed heb): Klok en Peel. En kasteel Helmond.
Algemeen: Openluchtmuseum Arnhem Limburgs museum in Venlo Rijksmuseum Amsterdam
Ik zag hierboven Missiemuseum in Steyl. Dat vinden de kinderen hier superleuk maar je bent er wel zo doorheen. Maar ernaast zit het Wereldpaviljoen dus je zou die 2 wel kunnen combineren.
Wij hebben ook een museumkaart en vinden leuk: - nijntjemuseum (dochter van 3 jaar) - natuurmuseum Tilburg - prehistorisch dorp Eindhoven - oorlogsmuseum overloon (met zoon 14 jaar) - nemo - geofort - Naturalis - openluchtmuseum -archeon - spoorwegmuseum Chocolate Factory in Veghel zijn we pas geweest, museumkaart is daar helaas niet geldig, het was wel heel leuk!
Nemo Scheepvaartmuseum Rijksmuseum Eye (op zondag ochtend speciale kinder ochtend) Fabriques des lumieres Artis (groote museum en micropia) Straat museum Nxt museum Wereldmuseum
Wel allemaal in Amsterdam. Ik vind t heerlijk om even een uurtje ergens te gaan koekeloeren met m’n zoontje.
Wat wij (en de kinderen heel leuk vonden) en zijn geweest op de kaart: Aviodrome Natuurmuseum Fryslan Oyfo Techniekmuseum Kasteel de Haar Archeon Marinemusuem Den Helder (groot!) Zuiderzeemuseum Discovery museum Grotten Valkenburg Naturalis
Ik zie er al een heleboel leuke tussen staan, die hoef ik niet te herhalen, maar mijn lijstje als kind nog toevoegen:
In Utrecht: van Speelklok tot Pierement, tegenwoordig museum Speelklok zie ik, zeker leuk als je van muziek houdt. In Amsterdam: het Tropenmuseum, ook met een heel eigen kindermuseum, leuk om te doen!
Volgens mij zijn wij naar alle bovengenoemde musea geweest met de kinderen, heerlijk vond ik het om samen musea te bezoeken.
Nog een toevoeging is de stoomtrein van Hoorn naar Medemblik geloof ik ( geen extra kosten met de museumkaart) En mocht je in de buurt zijn, even gaan kijken bij beeld en geluid.
Met de museumkaart kun je ook eenmalig gratis deelnemen aan een stadiontour door het Feijenoord stadion met aansluitend een bezoek aan het Feyenoord museum. Ik weet niet of dat ook voor de speciale Kidstour geld. Ik vond zelf de stadiontour wel erg leuk en bijzonder in elk geval
Twenty years from now you will be more disappointed by the things you didn’t do than by the ones you did do. So throw off the bowlines, sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. – Mark Twain
Wij hebben ook een museumjaarkaart en mijn ervaring is dat elk museum wel leuk is te maken voor kinderen. Ze hebben vaak iets van een speurtocht oid en je kunt zelf natuurlijk ook iets verzinnen. Maar musea die onze zoon iig super leuk vindt: