Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  

Biechttopic #2

<<

Scandic

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 13 Jun 2025 15:29

Re: Biechttopic #2

€130.000 is een groot bedrag, maar helaas ook weer niet zo hoog dat je er lekker van kunt gaan rentenieren helaas. Inderdaad wat Filoria al zegt: een flinke verbouwing en het is op.
Ik zou het geld investeren in ons huis, maar aangezien daar niks meer aan gedaan hoeft te worden zou ik het gebruiken om een ander huis te kopen (vrijstaand). Een vakantiehuis op de Veluwe zouden we ook graag willen maar ik denk dat dat met kleine kinderen toch teveel gedoe is om in het weekend heen te gaan. Die wens bewaren we voor later als we 60 zijn (hopelijk zijn we er dan nog).
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 14 Jun 2025 23:47

Ik werk bewust 2 dagen per week om het goed te kunnen combineren met thuis. Nu was mij gevraagd of ik een dag extra kon werken vanwege privé omstandigheden van een collega. Dat was helemaal niet handig voor mij maar heb ik geregeld omdat het urgent was. Nu bood een andere collega aan dat ze dan wel 1 dag voor mij over kon nemen als het teveel zou worden. Niet dat collega daar om staat te springen maar dat was een optie. Nu heb ik dat aanvaart maar het voelt helemaal niet goed. Deze collega werkt al erg veel en iedereen zet de laatste tijd een stapje erbij.
Nu zijn er twee opties:
1 ik laat het zo en voel me er schuldig bij (but why?)
2 ik zeg dat ik die dag toch ook werk en weet dat het eigenlijk een beetje veel is maar kan wel een keer.
Dit voelt echt zo zeikerig dat je denkt pak die extra dag meid en klaar maar ik weet gewoon dat dit impact heeft op mijzelf en daarmee op mijn gezin. En daar baal ik dan juist ook weer van. Dus eigenlijk is mijn keuze nu goed maar zo voelt het niet.
<<

Maple

Kletskop

Bericht 15 Jun 2025 01:25

En als je voorstelt dat jullie allebei een halve dag doen?
<<

DronkenTaart

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 16 Jun 2025 09:01

Ik zou bij je werkgever nagaan op welke termijn hier structurelere een oplossing voor komt. Ik denk dat dit soort dingen makkelijker vol te houden zijn als je weet waar je aan toe bent. Als deze collega eenmalig nu deze dag van je overneemt, dan zou ik me daar niet al te schuldig over voelen. Ze heeft het tenslotte zelf aangeboden.
Niets is dwazer dan wijs te zijn op het verkeerde moment.
<<

June

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 16 Jun 2025 09:26

Gaat om eenmalig een dag? Dan zou ik het zo laten en onderzoeken wat je nodig hebt om je schuldgevoel los te laten.
Elliot schreef:Hulde June, ik kan me heel goed vinden in jouw reactie!
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Bericht 16 Jun 2025 11:06

Of je spreekt je gedachten uit naar die collega en kijkt hoe ze erop reageert. Misschien geeft ze aan dat het haar inderdaad wat teveel is en dan kun je alsnog de dag terugnemen (of inderdaad allebei een halve dag, ook een goed idee) of ze geeft aan dat ze het echt prima vindt en dan kun jij je schuldgevoel loslaten.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
Vorige

Terug naar Persoonlijk