Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  

Gescheiden ouders: hoe ver uit elkaar?

<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 11 Jun 2025 15:22

Re: Gescheiden ouders: hoe ver uit elkaar?

LM27 schreef:
Tabbie schreef:Nou jij kan ook dan de regeling aanpassen dat jij de kids meeverhuizen en dan 5 doordeweekse dagen bij jou zijn. Dan zie je ze toch niet minder?

Klopt, dat zou prima zijn. Maar ik vermoed dat mijn ex daar niet mee akkoord gaat. Dan heeft hij in de weekenden geen vrijheid meer.
Maar hoe dát zich ontwikkelt, weet ik natuurlijk niet. Zijn ook genoeg scenario’s te bedenken waarin dat wel mogelijk is of kan werken.

In dit soort regelingen is het nooit zo dat kinderen altijd door de week bij ouder 1 zijn en alle weekenden bij ouder 2. Dan krijg je echt wel een scheefgroei. Dat betekend bij de een altijd leuk en bij de ander altijd de stomme dingen hebben.
2015 💙
<<

LM27

Noob

Bericht 11 Jun 2025 20:31

Max schreef:Jullie kijken wel enorm ver vooruit. Ik zou gewoon lekker blijven daten en kijken hoe t gaat. Waarom willen jullie al een perfect plaatje afgesproken hebben voor over enkele jaren? Wie weet wat er in de tussentijd allemaal gebeurd. Leef nu en geniet van je verliefdheid. Geniet van de tijd die jullie wel samen hebben ipv te kijken naar wat niet kan.

Heerlijke reactie, en ergens helemaal mee eens! Maar het voelt niet oké om daar de kids dan bij te betrekken. Bij onze verliefdheid. Maar zeg het ook gerust als we daar té voorzichtig in zijn hoor.
<<

LM27

Noob

Bericht 11 Jun 2025 20:32

Minx schreef:
LM27 schreef:
Klopt, dat zou prima zijn. Maar ik vermoed dat mijn ex daar niet mee akkoord gaat. Dan heeft hij in de weekenden geen vrijheid meer.
Maar hoe dát zich ontwikkelt, weet ik natuurlijk niet. Zijn ook genoeg scenario’s te bedenken waarin dat wel mogelijk is of kan werken.

In dit soort regelingen is het nooit zo dat kinderen altijd door de week bij ouder 1 zijn en alle weekenden bij ouder 2. Dan krijg je echt wel een scheefgroei. Dat betekend bij de een altijd leuk en bij de ander altijd de stomme dingen hebben.

Eens hoor. Ook lastig te doen met trainen voor bijvoorbeeld voetbal.
<<

Kira

Yipyapper

Bericht 11 Jun 2025 21:07

Maar 50 minuten afstand is toch helemaal niet ver om te latten? En eventueel kun je later met je ex afspreken dat je meer richting die kant op gaat wonen en dan is de reistijd misschien een half uur. Maar ik zou daan na 6 maanden relatie nog helemaal niet mee bezig zijn.
Ik snap het probleem niet zo goed geloof ik.
<<

LM27

Noob

Bericht 11 Jun 2025 21:20

Kira schreef:Maar 50 minuten afstand is toch helemaal niet ver om te latten? En eventueel kun je later met je ex afspreken dat je meer richting die kant op gaat wonen en dan is de reistijd misschien een half uur. Maar ik zou daan na 6 maanden relatie nog helemaal niet mee bezig zijn.
Ik snap het probleem niet zo goed geloof ik.

Misschien maken we het veel te groot. Het zit ‘m er in dat we er een beetje aan toe zijn de kids te betrekken, maar dat vinden we niet eerlijk naar hun toe als we twijfelen over of het praktisch gezien toekomst heeft.
Latten is prima te doen met deze afstand. Co-ouderschap is moeilijker denk ik (en bevestigen jullie ook veel)
Vorige

Terug naar Zwangerschap & kinderen