Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  

Gescheiden ouders: hoe ver uit elkaar?

<<

LM27

Noob

Bericht 10 Jun 2025 14:21

Re: Gescheiden ouders: hoe ver uit elkaar?

Wat jullie zeggen klopt helemaal. Misschien is het ook wat ik stiekem wel weet maar niet wil toegeven. Of we zitten een tijd lang vast aan latten of we moeten er mee stoppen, of ik moet het tzt accepteren dat ik mijn kinderen minder zie. Maar dat is ook afhankelijk van hun vader natuurlijk.. We hebben geen goed contact dus ik kan niet peilen hoe hij er in staat.
Dit is oprecht zo ingewikkeld (of juist niet..) en pijnlijk. En we hadden dit kunnen weten
<<

Siesa

Major Yipyapper

Bericht 10 Jun 2025 15:56

Mijn dochter zit een half uur verder op school.
Dus ik ben iedere dag minstens 2 uur kwijt met op en neer rijden.
Ik doe het met liefde maar het kost mij veel tijd en dat heeft invloed op andere dingen.
<<

LM27

Noob

Bericht 10 Jun 2025 16:19

Siesa schreef:Mijn dochter zit een half uur verder op school.
Ik doe het met liefde maar het kost mij veel tijd en dat heeft invloed op andere dingen.

Bedankt voor je reactie. Doe je dit al lang? En ook vanwege co-ouderschap? (Als je dit wilt delen). Hoe doe je dit bijvoorbeeld met speelafspraken? Wanneer je op school staat en ze besluit bij iemand te gaan spelen? Of iemand bij haar, dat is haast niet mogelijk?
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 10 Jun 2025 16:56

LM27 schreef:
Tabbie schreef:Ik zou je co-ouderschapsplan erbij pakken. Staat daar iets in over afstand?

Daar staat dat we binnen onze woonplaats zonder overleg/toestemming kunnen verhuizen. Buiten de woonplaats moet er eerst gekeken worden of de zorgregeling en overige afspraken aangepast dienen te worden.
Maar de verhuizing is nog helemaal niet de bedoeling, wel een logische stap op termijn.

Mocht je ex tegen die tijd akkoord zijn dat je verhuisd, betekend het ook dat je het hele plan opnieuw moet bekijken en waarschijnlijk de kinderen dus heel de week heb. De kinderen moeten dan ook naar een andere school+clubjes+vriendjes..

Ik zou het zelf niet goed voor me zien iig.
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 10 Jun 2025 16:59

Ik weet niet hoe vaak je 'date' de kinderen heb. Maar ik denk dat degene die ze het minst 'vaak' doordeweeks heeft, hierin de meest logische persoon is om dan de andere klant op te verhuizen. Ik vind het ook best wat dat hij aangeeft dat voor hem verhuizen er niet in zit.

Het meest eerlijke is wellicht nog (mits je beide ook de kinderen veel heb doordeweeks) in het 'midden' te gaan wonen, zodat beide partijen reistijd hebben.
<<

Siesa

Major Yipyapper

Bericht 10 Jun 2025 17:01

LM27 schreef:
Siesa schreef:Mijn dochter zit een half uur verder op school.

Bedankt voor je reactie. Doe je dit al lang? En ook vanwege co-ouderschap? (Als je dit wilt delen). Hoe doe je dit bijvoorbeeld met speelafspraken? Wanneer je op school staat en ze besluit bij iemand te gaan spelen? Of iemand bij haar, dat is haast niet mogelijk?

Nee bij mij gaat het om speciaal onderwijs. Maar speelafspraken zijn ook een leuke ja. Kan ik weer terug om vervolgens 2 uur later een uur verder te moeten zijn dus ben ik 2 uur kwijt. En meestal regelen we dat van tevoren maar ik wil ook niet altijd nee zeggen.
Ik doe het nu een jaar en blijf ermee doorgaan omdat de taxi geen optie is. Maar het is soms echt geen doen!
Als ze van tevoren heeft afgesproken om te spelen, app ik met de moeder zodat ze meteen mee gaat na school.
Meestal spreken we in het weekend af.
<<

LM27

Noob

Bericht 10 Jun 2025 19:10

Tabbie schreef:Ik weet niet hoe vaak je 'date' de kinderen heb. Maar ik denk dat degene die ze het minst 'vaak' doordeweeks heeft, hierin de meest logische persoon is om dan de andere klant op te verhuizen. Ik vind het ook best wat dat hij aangeeft dat voor hem verhuizen er niet in zit.

Het meest eerlijke is wellicht nog (mits je beide ook de kinderen veel heb doordeweeks) in het 'midden' te gaan wonen, zodat beide partijen reistijd hebben.

Ik kan het ook zo moeilijk voor me zien. Vandaar ook dat ik hier ervaringen vraag.

Klopt dat het plan dan herzien moet worden en het risico is dan ook dat ik ze minder zie.
In het begin van het daten kwam het eens ter sprake waarbij hij aangaf dat hij niet uit zijn woonplaats weg wil, hij heeft heel veel dat hem daar houdt. Als ik destijds had gezegd dat ik dat ook niet wil, waren we wellicht gestopt. Maar ik bén bereid te verhuizen, alleen blijkt dat in de toekomst gewoon vet lastig als we er beter over na gaan denken.
We willen de komende dagen/ weken wel een knoop doorhakken omdat het gewoon moet. Doorgaan terwijl het geen toekomst heeft, doet alleen maar meer pijn.
<<

LM27

Noob

Bericht 10 Jun 2025 19:15

Siesa schreef:
LM27 schreef:

Nee bij mij gaat het om speciaal onderwijs. Maar speelafspraken zijn ook een leuke ja. Kan ik weer terug om vervolgens 2 uur later een uur verder te moeten zijn dus ben ik 2 uur kwijt. En meestal regelen we dat van tevoren maar ik wil ook niet altijd nee zeggen.
Ik doe het nu een jaar en blijf ermee doorgaan omdat de taxi geen optie is. Maar het is soms echt geen doen!
Als ze van tevoren heeft afgesproken om te spelen, app ik met de moeder zodat ze meteen mee gaat na school.
Meestal spreken we in het weekend af.

Lijkt me lastig! Dan heb jij nog 1 kind en ik heb er 3.. misschien dan in de omgeving koffie drinken met de twee die niet gaan spelen? Lijkt me nog niet de grootste hindernis die we te nemen hebben.
Sport en überhaupt op school komen zijn een grotere uitdaging.
<<

Siesa

Major Yipyapper

Bericht 10 Jun 2025 19:16

Ik heb er 2, de ander zit wel in de buurt op school dus ik kan daar niet blijven. Dus mijn tip, doe het niet!
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 10 Jun 2025 19:18

Ik snap niet zo goed waarom het geen toekomst heeft. Op de dagen dat jouw kinderen bij je ex zijn heb jij in principe je handen vrij. Er zijn mogelijkheden waarbij je niet samenwoont. Ik snap dat dat een ideaal plaatje is maar het hoeft toch geen alles op niets te zijn. Je weet toch niet hoe de toekomst loopt. Je kan ook morgen tegen een boom rijden. Voor mij zou dit geen probleem zijn. Als mijn vriend kinderen had gehad dan was de kans groot geweest dat wij ook niet samen waren gaan wonen. Ik wil namelijk mijn woonplaats niet uit.
2015 💙
<<

Olíve

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 10 Jun 2025 19:42

LM27 schreef:
Tabbie schreef:Ik weet niet hoe vaak je 'date' de kinderen heb. Maar ik denk dat degene die ze het minst 'vaak' doordeweeks heeft, hierin de meest logische persoon is om dan de andere klant op te verhuizen. Ik vind het ook best wat dat hij aangeeft dat voor hem verhuizen er niet in zit.

Ik kan het ook zo moeilijk voor me zien. Vandaar ook dat ik hier ervaringen vraag.

Klopt dat het plan dan herzien moet worden en het risico is dan ook dat ik ze minder zie.
In het begin van het daten kwam het eens ter sprake waarbij hij aangaf dat hij niet uit zijn woonplaats weg wil, hij heeft heel veel dat hem daar houdt. Als ik destijds had gezegd dat ik dat ook niet wil, waren we wellicht gestopt. Maar ik bén bereid te verhuizen, alleen blijkt dat in de toekomst gewoon vet lastig als we er beter over na gaan denken.
We willen de komende dagen/ weken wel een knoop doorhakken omdat het gewoon moet. Doorgaan terwijl het geen toekomst heeft, doet alleen maar meer pijn.

Misschien mis ik een stukje hoor. Maar jouw date heeft aangegeven niet uit zijn woonplaats weg te willen omdat hij daar te veel heeft. Dit geldt voor jouw kinderen ook. Hun leven is daar in hun woonplaats. Neem je dat ook mee in je overweging of bekijk je het alleen van de praktische kant? Ik kan het er nu niet zo goed uit opmaken.
<<

Carra

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 10 Jun 2025 20:36

Minx schreef:Ik snap niet zo goed waarom het geen toekomst heeft. Op de dagen dat jouw kinderen bij je ex zijn heb jij in principe je handen vrij. Er zijn mogelijkheden waarbij je niet samenwoont. Ik snap dat dat een ideaal plaatje is maar het hoeft toch geen alles op niets te zijn. Je weet toch niet hoe de toekomst loopt. Je kan ook morgen tegen een boom rijden.

Ik ben het hier mee eens. Je kunt ook de dagen dat de kinderen er niet zijn bij je partner zijn. En misschien in de toekomst kan je partner op de dagen dat je kinderen er wel zijn ook een of twee nachten bij jou slapen. Dan woon je niet volledig samen in 1 huis maar bijna volledig in twee huizen. Het is ingewikkeld maar ook niet onmogelijk.
<<

Niekske

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 10 Jun 2025 20:45

Ik heb zelf geen ervaring, maar een goede vriendin van me (met twee kinderen) heeft na haar scheiding een nieuwe partner gevonden die op zo'n twee uur rijden (enkele reis) woont met zijn drie kinderen. Zowel zij als haar nieuwe partner hebben een co-ouderschap, dus samenwonen zit er voorlopig niet in. Ze hebben wel dezelfde weekenden de kinderen, dus de andere weekenden zijn ze bij elkaar soms komt de een met de kinderen naar de ander in de weekenden. De nieuwe partner kan ook deels vanuit huis werken en is ook vaker door de week bij haar op de dagen dat zijn kinderen bij zijn ex zijn.

Het is een gepuzzel en soms zien ze elkaar twee weken niet, maar dat is dan wat het is. Ze zijn gelukkig met elkaar, ook zonder samen te wonen.
december 2016
juli 2019
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Bericht 10 Jun 2025 21:00

Wees niet te hard voor jezelf, liefde laat zich niet dwingen. Ingewikkeld dat is het inderdaad wel. Maar als het contact met je ex goed is, dan kun je het toch prima bespreekbaar maken? Niet als in dat je nu al overweegt maar dat je een serieuze relatie hebt en dat je daar veel kopzorgen door hebt ivm de kinderen en het co-ouderschap.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Char

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 10 Jun 2025 21:14

Ik ken inderdaad ook mensen die op lange afstand een relatie hebben vanwege beide kinderen uit een eerdere relatie. Het is misschien niet het plaatje dat je voor ogen had, maar er is voor hun zeker wel een mouw aan te passen. Als je ook vanuit huis kunt werken kun je de dagen zonder kinderen eventueel in zijn huis zijn. Dus inderdaad hoeft het volgens mij niet zo zwart-wit te zijn, zoals hiervoor ook al aangegeven. Maar de dagen dat je de kinderen wél hebt denk ik inderdaad dat je gebonden bent aan jullie woonplaats, dat lijkt mij praktisch anders niet te doen.
<<

LM27

Noob

Bericht 10 Jun 2025 21:19

Wat lief jullie meedenkende reacties.
@minx. Klopt. We houden vast aan iets traditioneels, met name omdat we geen voorbeeld hebben van een niet-traditionele situatie.
@olive. De kinderen en hun leven in mijn huidige woonplaats, zijn juist de ‘praktische’ afweging. Al is praktisch niet echt het juiste woord daarvoor want zij zijn juist belangrijk.
@carra. Eens, dat is zeker mogelijk. In de weekenden dat de kids bij mijn ex zijn, kunnen we 4 of 5 nachten samen zijn. Andersom is het lastiger vanwege zijn verplichtingen daar, maar ook dat kan wel met wat meer reistijd.
@Niekske. Dat is waar ik naar op zoek ben. Of het voor ons werkt is natuurlijk afwachten. En daarin zijn we dan beide weer zo streng of realistisch dat we denken: aan proberen doen we niet want er zijn kinderen bij betrokken. We gaan het doen of niet.
@Lady. Lief dat je dat zegt. Dat bespreken zou je in de meest ideale situatie willen, maar wij hebben totaal géén oké contact dus dat kan niet.
@Char. Ook bedankt voor jouw reactie. Het is vooral super lastig om te bepalen of die manier op de langere termijn genoeg voldoening geeft in de relatie. Wij willen NU alles weten met name vanwege de kinderen.
<<

Luisa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 10 Jun 2025 21:35

Ik denk dat jij/jullie dan echt moeten bedenken of de komende pakweg 10-15 jaar latten wenselijk is. Je kinderen die kant op mee verhuizen terwijl ex blijft waar hij zit is m.i. niet in belang van de kinderen. Ook al is er voor jou een mouw aan te passen, je kinderen zullen veel zelfstandigheid moeten inleveren omdat de afstand simpelweg te groot is om alleen naar school/vrienden/sport/ex te gaan.
<<

LM27

Noob

Bericht 10 Jun 2025 21:45

Klopt Luisa. En wie weet lost het zichzelf op den duur op. Zeker niet ondenkbaar dat mijn ex ergens anders naartoe verhuist, of dat op zijn verzoek de zorgregeling al eerder wordt aangepast. Dat zijn geen dingen waar we vanuit kunnen gaan, maar soms komen oplossingen vanzelf.
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Bericht 11 Jun 2025 11:52

Ik had begrepen dat je wel op goede voet stond met je ex maar dan heb ik dat verkeerd gelezen.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 11 Jun 2025 12:31

Wat mij opvalt is dat je ervan uit gaat dat jij je kinderen dan minder heb/zie als jij gaat verhuizen.. maar je kan ze toch ook meer zien juist, dat ze de gehele week bij jou zijn? Of zie je dat sowieso niet zitten? Dan zou je ex dus de kinderen de 5 doordeweekse dagen hebben. Hoe voel jij je daarbij?
<<

Godsavethequeen

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Bericht 11 Jun 2025 12:34

Dat snap ik wel. Dan haal je de kinderen uit hun vertrouwde en sociale omgeving. Dat is niet in belang van de kinderen.

Verder eens met Minx. Het kan prima toekomst hebben, alleen niet in de traditionele vorm.
<<

LM27

Noob

Bericht 11 Jun 2025 12:40

Tabbie schreef:Wat mij opvalt is dat je ervan uit gaat dat jij je kinderen dan minder heb/zie als jij gaat verhuizen.. maar je kan ze toch ook meer zien juist, dat ze de gehele week bij jou zijn? Of zie je dat sowieso niet zitten? Dan zou je ex dus de kinderen de 5 doordeweekse dagen hebben. Hoe voel jij je daarbij?

Dit snap ik niet helemaal. Als mijn ex de kids de 5 doordeweekse dagen heeft, zie ik ze alleen in de weekenden?
Mijn ex zou daar op dit moment niet akkoord mee gaan (en terecht). We hebben onze regeling nu bijna 50/50 verdeeld doordeweeks en de weekenden om en om.

Ik denk dat de enige optie is dat we accepteren dat we een tijd moeten latten en als er toch een andere oplossing komt, dat alleen een positieve wending is.
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 11 Jun 2025 13:41

Nou jij kan ook dan de regeling aanpassen dat jij de kids meeverhuizen en dan 5 doordeweekse dagen bij jou zijn. Dan zie je ze toch niet minder?
<<

LM27

Noob

Bericht 11 Jun 2025 15:03

Tabbie schreef:Nou jij kan ook dan de regeling aanpassen dat jij de kids meeverhuizen en dan 5 doordeweekse dagen bij jou zijn. Dan zie je ze toch niet minder?

Klopt, dat zou prima zijn. Maar ik vermoed dat mijn ex daar niet mee akkoord gaat. Dan heeft hij in de weekenden geen vrijheid meer.
Maar hoe dát zich ontwikkelt, weet ik natuurlijk niet. Zijn ook genoeg scenario’s te bedenken waarin dat wel mogelijk is of kan werken.
<<

Max

Yipyapper

Bericht 11 Jun 2025 15:16

Jullie kijken wel enorm ver vooruit. Ik zou gewoon lekker blijven daten en kijken hoe t gaat. Waarom willen jullie al een perfect plaatje afgesproken hebben voor over enkele jaren? Wie weet wat er in de tussentijd allemaal gebeurd. Leef nu en geniet van je verliefdheid. Geniet van de tijd die jullie wel samen hebben ipv te kijken naar wat niet kan.
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen