Re: Gescheiden ouders: hoe ver uit elkaar?
Dit is oprecht zo ingewikkeld (of juist niet..) en pijnlijk. En we hadden dit kunnen weten
Siesa schreef:Mijn dochter zit een half uur verder op school.
Dus ik ben iedere dag minstens 2 uur kwijt met op en neer rijden.
Ik doe het met liefde maar het kost mij veel tijd en dat heeft invloed op andere dingen.
LM27 schreef:Tabbie schreef:Ik zou je co-ouderschapsplan erbij pakken. Staat daar iets in over afstand?
Daar staat dat we binnen onze woonplaats zonder overleg/toestemming kunnen verhuizen. Buiten de woonplaats moet er eerst gekeken worden of de zorgregeling en overige afspraken aangepast dienen te worden.
Maar de verhuizing is nog helemaal niet de bedoeling, wel een logische stap op termijn.
LM27 schreef:Siesa schreef:Mijn dochter zit een half uur verder op school.
Dus ik ben iedere dag minstens 2 uur kwijt met op en neer rijden.
Ik doe het met liefde maar het kost mij veel tijd en dat heeft invloed op andere dingen.
Bedankt voor je reactie. Doe je dit al lang? En ook vanwege co-ouderschap? (Als je dit wilt delen). Hoe doe je dit bijvoorbeeld met speelafspraken? Wanneer je op school staat en ze besluit bij iemand te gaan spelen? Of iemand bij haar, dat is haast niet mogelijk?
Tabbie schreef:Ik weet niet hoe vaak je 'date' de kinderen heb. Maar ik denk dat degene die ze het minst 'vaak' doordeweeks heeft, hierin de meest logische persoon is om dan de andere klant op te verhuizen. Ik vind het ook best wat dat hij aangeeft dat voor hem verhuizen er niet in zit.
Het meest eerlijke is wellicht nog (mits je beide ook de kinderen veel heb doordeweeks) in het 'midden' te gaan wonen, zodat beide partijen reistijd hebben.
Siesa schreef:LM27 schreef:
Bedankt voor je reactie. Doe je dit al lang? En ook vanwege co-ouderschap? (Als je dit wilt delen). Hoe doe je dit bijvoorbeeld met speelafspraken? Wanneer je op school staat en ze besluit bij iemand te gaan spelen? Of iemand bij haar, dat is haast niet mogelijk?
Nee bij mij gaat het om speciaal onderwijs. Maar speelafspraken zijn ook een leuke ja. Kan ik weer terug om vervolgens 2 uur later een uur verder te moeten zijn dus ben ik 2 uur kwijt. En meestal regelen we dat van tevoren maar ik wil ook niet altijd nee zeggen.
Ik doe het nu een jaar en blijf ermee doorgaan omdat de taxi geen optie is. Maar het is soms echt geen doen!
Als ze van tevoren heeft afgesproken om te spelen, app ik met de moeder zodat ze meteen mee gaat na school.
Meestal spreken we in het weekend af.
LM27 schreef:Tabbie schreef:Ik weet niet hoe vaak je 'date' de kinderen heb. Maar ik denk dat degene die ze het minst 'vaak' doordeweeks heeft, hierin de meest logische persoon is om dan de andere klant op te verhuizen. Ik vind het ook best wat dat hij aangeeft dat voor hem verhuizen er niet in zit.
Het meest eerlijke is wellicht nog (mits je beide ook de kinderen veel heb doordeweeks) in het 'midden' te gaan wonen, zodat beide partijen reistijd hebben.
Ik kan het ook zo moeilijk voor me zien. Vandaar ook dat ik hier ervaringen vraag.
Klopt dat het plan dan herzien moet worden en het risico is dan ook dat ik ze minder zie.
In het begin van het daten kwam het eens ter sprake waarbij hij aangaf dat hij niet uit zijn woonplaats weg wil, hij heeft heel veel dat hem daar houdt. Als ik destijds had gezegd dat ik dat ook niet wil, waren we wellicht gestopt. Maar ik bén bereid te verhuizen, alleen blijkt dat in de toekomst gewoon vet lastig als we er beter over na gaan denken.
We willen de komende dagen/ weken wel een knoop doorhakken omdat het gewoon moet. Doorgaan terwijl het geen toekomst heeft, doet alleen maar meer pijn.
Minx schreef:Ik snap niet zo goed waarom het geen toekomst heeft. Op de dagen dat jouw kinderen bij je ex zijn heb jij in principe je handen vrij. Er zijn mogelijkheden waarbij je niet samenwoont. Ik snap dat dat een ideaal plaatje is maar het hoeft toch geen alles op niets te zijn. Je weet toch niet hoe de toekomst loopt. Je kan ook morgen tegen een boom rijden.
Tabbie schreef:Wat mij opvalt is dat je ervan uit gaat dat jij je kinderen dan minder heb/zie als jij gaat verhuizen.. maar je kan ze toch ook meer zien juist, dat ze de gehele week bij jou zijn? Of zie je dat sowieso niet zitten? Dan zou je ex dus de kinderen de 5 doordeweekse dagen hebben. Hoe voel jij je daarbij?
Tabbie schreef:Nou jij kan ook dan de regeling aanpassen dat jij de kids meeverhuizen en dan 5 doordeweekse dagen bij jou zijn. Dan zie je ze toch niet minder?
Terug naar Zwangerschap & kinderen
Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers