Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  

De zin van het leven?

<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Bericht 31 Mei 2025 21:21

Re: De zin van het leven?

Bliss schreef:Ho ho, Lady, over 50-60 jaar zitten wij gewoon nog op het forum met z'n allen hoor!

Over 60 jaar ben ik 103 en hoop ik wel ergens anders te zijn hoor 😅
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Pineco

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 05 Jun 2025 22:11

Sinds mijn vader overleden is, ben ik eigenlijk niet meer 'bang' voor wat er op mijn pad komt. Hij is lang ziek geweest en we hebben heel vaak tussen hoop en vrees geleefd, met telkens die hartverscheurende gedachte dat we afscheid moesten nemen en zonder hem verder moesten. Ik kon me niet voorstellen dat ik dat kon. Maar toen het uiteindelijk vrij onverwacht zover was, voelde ik vooral berusting en dankbaarheid. Ik bedacht me dat ik zoveel uren/dagen van mijn leven had laten verpesten door negatieve gedachtes en angst, terwijl er op het moment zelf altijd wel een oplossing komt.

Het leven ging door, anders dan met mijn vader, maar nog steeds mooi en de moeite waard. Iemand zei eens dat je leven al de moeite waard is als je voor 1 iemand een verschil hebt gemaakt. En dat kan vrij gemakkelijk, met een glimlach of een compliment of door iemand even te hulp schieten. Onbekende mensen, maar ook de mensen die je liefhebt. Dus ik probeer vooral altijd positief en vriendelijk te zijn en dat maakt dat mensen meestal ook positief en vriendelijk reageren. Lukt heus niet altijd, maar het geeft me wel energie. Dat maakt voor mij het leven de moeite waard, ongeacht wat het hogere doel is van de mens op aarde. Ik probeer me niet teveel te verliezen in dat soort gedachten waar ik niet veel mee kan.
Drie meiden maken ons geluk compleet! 04-01-2009 / 16-05-2012 / 19-02-2014
<<

Marie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 07 Jun 2025 18:14

Ik herken volledig wat jij schrijft Giselle.

Hier moet ik echt niet teveel over nadenken, daar word ik echt somber van (nou ja, nog somberder)

Voor mijn gevoel draag ik niet veel bij en ben ik niet waardevol genoeg. Dit komt voor een groot deel voort uit dat ik vroeger vaak hoorde dat ik niks waard was. Gelukkig geven mijn man en kinderen mij wel dat gevoel, dus ik weet dat ik voor hen wel de moeite waard ben. Dus zij geven mijn leven wel zin.

Inmiddels zijn er de afgelopen jaren heel veel puzzelstukjes op hun plaats gevallen, alleen niet allemaal in positieve zin. Ik heb dagen dat ik me van bed naar bank en weer naar bed verplaats. Werken is niet verstandig of zelfs niet haalbaar. Afgelopen week bijvoorbeeld een ziekenhuisafspraak gehad waar ik met de trein heen moest. Ik heb 2 dagen moeten bijkomen. Wat dat betreft vind ik de zin van het leven soms lastig te ontdekken. Ik word wakker, beleef de dag zoals deze komt, kijk 's avonds een serie met mijn man en ga weer naar bed. Ik zorg niet voor inkomen. Ruim mijn huis wel op, maar zodra de kinderen thuiskomen is daar niks meer van te zien. Probeer het iedereen wel naar de zin te maken. Maar het gevoel op mijn sterfbed terug te kunnen kijken op een zinvol leven kan ik nog niet ontdekken.
2010: Jij hebt ons papa en mama gemaakt!
* * *
2013: Compleet gelukkig en gelukkig compleet!
<<

Filoria

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 07 Jun 2025 23:22

Oh lieve Marie, dat klinkt niet goed. Een dikke knuffel.

Zingeving is eigenlijk ook een beetje een luxe-iets. Je moet eerst al het andere, je gezondheid, eten, drinken, dak boven je hoofd, op orde hebben voor je eraan toekomt. Ik hoop heel erg dat dat nog komt voor jou en de andere forummers die het moeilijk hebben. Liefs.
T (2008) en I (2013)
<<

Marie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 08 Jun 2025 19:56

Bedankt voor je lieve reactie Filoria.

Ook filosofisch gezien kan ik overigens weinig zin ontdekken hoor. Je wordt geborgen, rommelt een jaar of 80 wat aan en je gaat dood. Dan kun je het maar beter zo leuk mogelijk maken en jezelf zo nuttig mogelijk maken. Maar als ik zie wat voor puinzooi (in alle opzichten) het is op deze aardbol, vraag ik me soms ernstig af hoe ik het verschil kan maken.
2010: Jij hebt ons papa en mama gemaakt!
* * *
2013: Compleet gelukkig en gelukkig compleet!
Vorige

Terug naar Persoonlijk