05 Jun 2025 22:11 door Pineco
Sinds mijn vader overleden is, ben ik eigenlijk niet meer 'bang' voor wat er op mijn pad komt. Hij is lang ziek geweest en we hebben heel vaak tussen hoop en vrees geleefd, met telkens die hartverscheurende gedachte dat we afscheid moesten nemen en zonder hem verder moesten. Ik kon me niet voorstellen dat ik dat kon. Maar toen het uiteindelijk vrij onverwacht zover was, voelde ik vooral berusting en dankbaarheid. Ik bedacht me dat ik zoveel uren/dagen van mijn leven had laten verpesten door negatieve gedachtes en angst, terwijl er op het moment zelf altijd wel een oplossing komt.
Het leven ging door, anders dan met mijn vader, maar nog steeds mooi en de moeite waard. Iemand zei eens dat je leven al de moeite waard is als je voor 1 iemand een verschil hebt gemaakt. En dat kan vrij gemakkelijk, met een glimlach of een compliment of door iemand even te hulp schieten. Onbekende mensen, maar ook de mensen die je liefhebt. Dus ik probeer vooral altijd positief en vriendelijk te zijn en dat maakt dat mensen meestal ook positief en vriendelijk reageren. Lukt heus niet altijd, maar het geeft me wel energie. Dat maakt voor mij het leven de moeite waard, ongeacht wat het hogere doel is van de mens op aarde. Ik probeer me niet teveel te verliezen in dat soort gedachten waar ik niet veel mee kan.
Drie meiden maken ons geluk compleet! 04-01-2009 / 16-05-2012 / 19-02-2014