Re: Smartphonevrij opgroeien ouderpact
Godsavethequeen schreef:Fantine schreef:
Dan lees ik het dus goed dat ze nu in groep 6 zit en kinderen dus al een smartphone hebben op die leeftijd? Dan ben je rond de 9/10 jaar toch. Ik vind dat echt bizar jong. Vond dit een treffende zin van de site van smartphone vrij opgroeien: Wanneer we onze kinderen toegang geven tot de hele wereld in hun broekzak, geven we de hele wereld toegang tot onze kinderen.
Mooi om te lezen dat jouw dochter, ondanks dat ze geen telefoon heeft, absoluut niet buitengesloten wordt. Ik hoop echt dat 14 jaar voor mijn kind een haalbaar streven gaat zijn.
In groep 6 worden de meeste kinderen 10 en op de school waar mijn kinderen naartoe gaan krijgen de meeste kinderen op hun 10e verjaardag een telefoon. Er zijn daarom ook jonge leerlingen (september tot en met december) die met 9 al een telefoon krijgen. In groep 7 hebben op de school waar mijn kinderen zitten verreweg de meeste kinderen al een telefoon.
Welke leeftijd houd jij aan voor jouw kinderen? Ik vind het echt heel mooi om te zien dat je hier niet in meegaat.