Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  

Kinderen en de zon

<<

Char

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 21 Mei 2025 21:13

Re: Kinderen en de zon

Ik vroeg me vanmiddag nog iets af in het verlengde hiervan. Ik wil er echt goed op letten qua insmeren, maar vind het ook wel veel gedoe (mag geen excuus zijn, I know). Maar zoals vandaag waren we een groot deel van de dag binnen, alleen gingen we even buiten lunchen. Het was niet heel warm, dus geen parasol etc. Ik dacht een half uurtje buiten te zijn (daar smeer ik mezelf niet voor in), maar de lunch duurde door een boel getreuzel wel wat langer.

Een heel verhaal, maar eigenlijk een simpele vraag; smeren jullie je kinderen ook altijd in als ze maar een kort buiten zijn?
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Bericht 21 Mei 2025 21:33

Nee.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Amelie123

Kwebbel

Bericht 21 Mei 2025 21:48

Nee
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 21 Mei 2025 23:20

Ik smeer ze in na het tanden poetsen en haren kammen bij zonnig weer. Dat zit dan gewoon in de ochtendroutine. Vanmorgen had ik na een aantal weken dagelijks insmeren weer een keer niet gedaan want halve dag school en niet zonnig. Vanmiddag wel.
<<

Noor

Major Yipyapper

Bericht 22 Mei 2025 07:28

Char schreef:Ik vroeg me vanmiddag nog iets af in het verlengde hiervan. Ik wil er echt goed op letten qua insmeren, maar vind het ook wel veel gedoe (mag geen excuus zijn, I know). Maar zoals vandaag waren we een groot deel van de dag binnen, alleen gingen we even buiten lunchen. Het was niet heel warm, dus geen parasol etc. Ik dacht een half uurtje buiten te zijn (daar smeer ik mezelf niet voor in), maar de lunch duurde door een boel getreuzel wel wat langer.

Een heel verhaal, maar eigenlijk een simpele vraag; smeren jullie je kinderen ook altijd in als ze maar een kort buiten zijn?

Nee smeer ze dan niet in. Smeer ze de laatste jaren ook nooit meer in als ze naar school gaan sinds ze in de hogere klassen zitten. De daadwerkelijke tijd dat ze dan buiten zijn is niet veel.
💙: 07-09-2012
🩷: 15-07-2014
<<

Kira

Yipyapper

Bericht 22 Mei 2025 07:41

Er wordt ingesmeerd als we een dagje naar het zwembad gaan. Vroeger ook nog wel eens met een sportdag op school oid. Maar verder heb ik nooit panisch gedaan om de zon.
<<

Giselle

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 22 Mei 2025 11:52

Als de kinderen maar kort naar buiten gaan smeer ik ze niet in. Als ik weet dat ze op school naar buiten gaan om wat voor reden dan ook smeer ik ze wel in voor ze naar school gaan, of ik geef zonnebrand mee. Op vakantie smeer ik de hele dag, maar de jongste verbrandt meestal toch. Vorige zomer was ze ondanks smeren en schaduw flink verbrand en heeft ze de halve vakantie een shirt aan gehad tijdens het zwemmen en spelen enzo. Misschien is een UV-shirt iets voor haar, hoewel ze het vaak ook wel vervelend en irritant vindt om een shirt te dragen tijdens het zwemmen.
<<

Ster

Gebruikers-avatar

Kletskop

Bericht 22 Mei 2025 12:18

Zelf ben ik heel laks in smeren, bij mijzelf en de kinderen. Slecht eigenlijk, zal er eens meer op gaan letten.
Zelf doe ik alleen dagcrème met factor 30 op en neem zonnebrand 30/50 mee als ik ergens naartoe ga waar ik mogelijk in de zon zit. Op het moment dat ik dan langer in de zon zit ga ik dan smeren, dus niet vooraf al.

De kinderen smeer ik ook alleen in bij een schooluitje, voetbaldag of dagje zwemmen. Thuis in de tuin eigenlijk nooit. Op vakantie met een dagje strand, dan wel vooraf en tussendoor, maar niet om de zoveel uur precies. 'S morgens voor school ook nooit. Wel hebben ze een pet op of mee bij een lange dag in de zon.

We hebben allemaal een vrij lichte huid, die snel bruin wordt, maar verbranden niet snel.
R: oktober 2016
M: april 2018
S: juni 2020
<<

Amelie123

Kwebbel

Bericht 22 Mei 2025 13:47

Als het echt heel warm is smeren we, als ze langer naar buiten gaat ook. Met die warme dagen ook voordat ze naar school gaat en er zit altijd een fles zonnebrand in haar (en mijn) tas, zodat we nog kunnen bij smeren. Maar voor eventjes naar buiten smeer ik niet steeds.
<<

Max

Yipyapper

Bericht 22 Mei 2025 19:11

Bij zonnige weersvoorspellingen tussen april en oktober smeert elk gezinslid zich in voordat we het huis verlaten.
En dus ook elke keer als we t huis uitgaan op de dag.
Vorige

Terug naar Zwangerschap & kinderen