Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  

Hoelang duurde het voordat je zwanger werd?

<<

Burn

Gebruikers-avatar

Orakel

Bericht 14 Mei 2025 16:12

Re: Hoelang duurde het voordat je zwanger werd?

Gefeliciteerd June! Ik wens je heel veel geluk!❤️
08♡02♡2018
07♡04♡2020
<<

June

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 14 Mei 2025 16:22

Lief, dankjewel allemaal!

Ik kan me herinneren @Taeda dat jij nog best jong was en dat ze daardoor ook veel langer lieten aanmodderen. Dat lijkt me ook heel frustrerend. Jammer dat het je tegenhoudt nu als er wel nog een wens is, maar ik snap het ook.
Elliot schreef:Hulde June, ik kan me heel goed vinden in jouw reactie!
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 14 Mei 2025 16:35

Gefeliciteerd June!
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

Fantine

Bericht 14 Mei 2025 16:52

Gefeliciteerd June!

Ik was dan wel binnen 1 poging zwanger, ik heb een helse zwangerschap gehad waarbij 1 van mijn kinderen in week 17 is overleden. Dan had ik liever gehad dat het langer had geduurd en ik dit niet had hoeven meemaken. We beleven zwangerschap en kinderen krijgen toch allemaal heel persoonlijk. Wat voor de 1 lang voelt hoeft voor de ander niet zo te voelen. En dat er mensen geen kinderen kunnen krijgen vind ik oprecht heel erg voor diegene maar dat betekent dan toch niet dat je niet mag delen dat je binnen 1 poging zwanger was of dat Char haar beleving niet gedeeld mag worden omdat het bij sommigen jaren duurt of niet lukt? Dat doet toch niks af aan haar beleving van het zwanger worden?
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Bericht 14 Mei 2025 17:03

Ohh June gefeliciteerd! 😍
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Bericht 14 Mei 2025 18:15

Wauwww gefeliciteerd, June!
❤️ 7 juni 2018
<<

Radler

Yipyapper

Bericht 14 Mei 2025 19:05

Gefeliciteerd June 🥰
Juli 2019
<<

Amelie123

Kwebbel

Bericht 14 Mei 2025 19:07

Fantine dat word toch ook nergens gezegd, dat je niet mag delen dat je binnen 1 poging zwanger was? Juist fijn voor die mensen!
<<

Maple

Kletskop

Bericht 14 Mei 2025 22:22

Fantine, dat heb ik ook nergens gezegd. Sterker nog, ik heb later nog een reactie geplaatst omdat ik me ook wat rot voelde richting Char.
Ik denk dat dit sowieso een gevoelig onderwerp is. Zwanger worden, zwanger blijven en een gezond kindje mogen krijgen is zo'n onzeker traject, zo ongrijpbaar en zo fragiel. Ik denk dat er heel wat mensen zijn die binnen dat traject nare momenten of zelfs traumatische ervaringen hebben gehad. Wat voor de éên naar is, lijkt voor een ander misschien een redelijk makkelijk te bewandelen weg. En dat maakt een topic als dit juist zo lastig.

June gefeliciteerd! Harrison, ik hoop dat het jullie ook snel gegund is.
<<

Carra

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 15 Mei 2025 12:21

Gefeliciteerd lieve June ❤️

Ik ben na 1,5 jaar zwanger geworden. Of eigenlijk al langer want wij gebruikten geen anticonceptie.

Een tweede is er helaas nooit gekomen. Dit is niet gelukt ondanks de wens. Ik merk in mijn omgeving dat dit een lastig onderwerp blijft en ben heel eenzaam geweest in mijn verdriet. Ik was er op zich heel open over maar merkte dat het er al snel werd opgegooid dat ik blij mag zijn met 1 kind. Dat maakte me nog verdrietiger want natuurlijk ben ik blij met mijn dochter. Maar dat betekent niet dat de wens voor een tweede er niet was. Inmiddels zijn er andere factoren waardoor ik niet meer zwanger mag worden dus is het hoofdstuk nu wel afgesloten. Al zal het gaatje in mijn hart wel blijven.
<<

Giselle

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 15 Mei 2025 13:01

Wat superleuk, June! Gefeliciteerd! :love:
<<

Radler

Yipyapper

Bericht 15 Mei 2025 17:23

Carra, wat verdrietig voor jou ook. Knuffel
Ik herken echt exact wat je schrijft, zo herkenbaar. Ook hier blijft dat gaatje in mn hart en had ik het graag anders gezien, ondanks dat ik hartstikke blij ben dat ik zwanger heb mogen raken van onze dochter.
Juli 2019
<<

Verde

Gebruikers-avatar

Kletskop

Bericht 16 Mei 2025 07:28

Het loopt zo uiteen, zowel in feitelijke tijd als beleefde tijd.
Ik heb zowel lang wachten, zonder “resultaat”, als een verrassing meegemaakt. Tien jaar geleden met mijn toenmalige partner jaren geprobeerd, inclusief IUI en op een miskraam na geen zwangerschap.
Van mijn zoontje was ik onverwacht zwanger, nog voordat we ervoor gingen. Dat zouden we een paar maanden later gaan proberen, dus er verder wel klaar voor en heel welkom.
<<

Scandic

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 16 Mei 2025 07:39

Gefeliciteerd June!

En een dikke knuffel aan de dames waarbij het niet (meer) is gelukt ❤️
<<

June

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 17 Mei 2025 07:52

Verde schreef:Het loopt zo uiteen, zowel in feitelijke tijd als beleefde tijd.
Ik heb zowel lang wachten, zonder “resultaat”, als een verrassing meegemaakt. Tien jaar geleden met mijn toenmalige partner jaren geprobeerd, inclusief IUI en op een miskraam na geen zwangerschap.
Van mijn zoontje was ik onverwacht zwanger, nog voordat we ervoor gingen. Dat zouden we een paar maanden later gaan proberen, dus er verder wel klaar voor en heel welkom.

Wat een bijzonder verhaal en wat fijn dat het de tweede keer zo spontaan ineens lukte!

Sterkte aan iedereen. Het is een heel verdrietig onderwerp en net zo goed bij een eerste wens als bij een tweede.

Dank voor jullie lieve reacties. Dit topic maakt me alleen nog maar dankbaarder.
Elliot schreef:Hulde June, ik kan me heel goed vinden in jouw reactie!
<<

Winegum

Major Yipyapper

Bericht 17 Mei 2025 14:04

Van harte gefeliciteerd June!!
<<

Olivia

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 18 Mei 2025 18:19

Hier beide keren in ronde 1 zwanger. Ik was 21 en 23. Heel veel geluk dus! De zwangerschappen gingen niet vanzelf (HG + pre eclampsie en daardoor vroeggeboorte), maar het resultaat mag er zijn!
<<

Saga

Major Yipyapper

Bericht 18 Mei 2025 19:16

Ik raakte door de pil heen zwanger van onze zoon. Dat was best een schok, vooral omdat ons verteld was dat mijn man grote kans had om onvruchtbaar te zijn door de chemo’s die hij als kind gehad heeft.

Een tweede zit er helaas niet in, ik was door HG erg ziek en de kans dat ik dat weer krijg is groot. En mijn baarmoeder is gescheurd tijdens de bevalling en dat is een enorm risico tijdens een volgende zwangerschap. Ik ben daar best verdrietig om. En omdat ik nu erg veel pijn heb tijdens menstruaties heb ik binnenkort een afspraak bij de gynaecoloog om mijn baarmoeder eventueel te laten verwijderen. Ik trek die pijn zo slecht in de wetenschap dat ik mijn baarmoeder niet meer nodig heb, dat voelt zo oneerlijk. Dus hopelijk heeft de gynaecoloog of een andere oplossing of mag mijn baarmoeder er uit.
10.04.17
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 18 Mei 2025 23:05

Hoe fijn een kloppend hartje June! Gefeliciteerd
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Bericht 19 Mei 2025 05:45

Wat moeilijk Saga :( zo’n operatie is hartstikke heftig lijkt me maar mentaal (naast fysiek) elke maand die pijn lijkt me echt heel zwaar.
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Gympie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Bericht 21 Mei 2025 19:07

Wat een leuk nieuws June, gefeliciteerd.
<<

Gympie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Bericht 21 Mei 2025 19:11

Ik ben vrij makkelijk zwanger geworden. De eerste een halfjaartje, de tweede zo’n 8 maanden dacht ik. Toen was ik 27 en 30 jaar.

De derde en vierde zwangerschappen (met 34 jaar) werd ik de eerste en tweede ronde al zwanger zelfs. Helaas ben ik die zwangerschappen verloren. Dat ervaar ik als best moeilijk en ondanks dat ik weet dat ik niet onschendbaar ben toch als rauw op mijn dak na twee eerdere succesvolle zwangerschappen.
<<

Char

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 13 Jul 2025 21:02

Ik hoop dat dit niet verkeerd wordt opgevat, want ik lees nu pas dat mijn reactie in mei zoveel heeft opgeroepen. Ik heb dit topic daarna niet meer geopend en zat nu terug te lezen. En nu twijfelde ik of ik het topic weer omhoog moet halen, juist ómdat het zoveel op heeft geroepen, onbedoeld. Sorry als mijn eerdere reactie bij mensen vervelend is overgekomen, dat was júist niet mijn bedoeling en zéker niet bij jou Maple (of bij mensen met een vergelijkbaar verhaal). Mijn oprechte excuses daarvoor. Ik snap dat ook mijn post juist door mensen als vervelend ervaren kan worden.

Om mijn eerdere reactie een beetje in perspectief te plaatsen (zonder dat ik al teveel privédingen op internet wil hebben); aan die negen maanden was ook al een heel traject vooraf gegaan, omdat ik het inderdaad alleen doe. Ook dat is best een rouwproces geweest (al is dat op geen enkele manier vergelijkbaar met de rouw als het je nooit gegund is).

Ik weet niet meer wie het zei, maar ik kan me wel vinden in de formulering dat dit altijd een lastig thema blijft. Het is zo persoonlijk, iets waar je vaak weinig invloed op hebt en iets dat sowieso vaak met veel emotie gepaard gaat. En die emoties zijn voor anderen niet altijd te begrijpen of te plaatsen. Terwijl het in mijn ogen juist wel mooi is dat er steeds meer openheid over is.
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Bericht 13 Jul 2025 22:13

Ik ben blij met een up want ik had helemaal gemist dat June zwanger is! Gefeliciteerd lieve June, wat een mooi nieuws 🥰. Hoe gaat het nu met je?

En Char, ik vind dit een hele fijne reactie. Ik snap dat het echt een ander proces is als je het alleen doet.
Laatst gewijzigd door Teun op 16 Jul 2025 11:52, in totaal 1 keer gewijzigd.
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

Maple

Kletskop

Bericht 16 Jul 2025 11:30

Char, ik had je terugkoppeling gelezen maar nog niet op gereageerd, maar fijn dat je jezelf nog even kwam verduidelijken. Wat mij betreft was er niets aan de hand (meer). Was inderdaad even moeilijk om jouw bericht te lezen, maar inderdaad, de weg naar een zwangerschap toe is voor iedereen zo bijzonder, en ik denk dat iedereen teleurstelling en verdriet op een ander niveau ervaart. Dat is voor niemand hetzelfde.
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen