18 Mei 2025 06:48 door minoessepoes
Thuisblijfmoeder zou ik zeker niet gelukkig van worden, ik zou dan ook het volwassen gesprek en de persoonlijke ontwikkeling missen, ik denk ook echt dat ik een leukere moeder ben doordat ik werk.
Maar ik heb ook wel het verschil gezien in baan en flexibiliteit rondom de kinderen/ thuis werken en hoe veel verschil er in zwaarte kan zitten qua ballen hoog houden.
Eerder werkte ik 32uur en mijn man meer dan full-time, beide op kantoor en ook nog wat reistijd en stress rond treinen die niet op tijd reden en files, geen familie in de buurt etc.
Inmiddels heeft mijn man een baan waarbij hij veel flexibeler is hoe laat hij op de dag werkt, dus op zijn thuiswerkdag gaan de kinderen niet naar de bso, maar gaat mijn man voetbaltraining geven etc en werkt hij nog even nadat de kinderen in bed liggen. Zo regelen we ook tandarts/ dokter/ ziekenhuis afspraken.
Ik werk op fietsafstand van huis, dus als een kind ziek is ben ik er zo om ze op te halen en geen file stress. In het geval van een ziek kind kunnen we beide thuis werken, dus dat verdelen we gewoon zonder stress.
En ik werk op vrijdag alleen onder schooltijd bijvoorbeeld.
Wij hebben maar 2 dagen bso terwijl ik 30 uur werk en mijn man nog steeds meer dan full-time werkt. Qua stress is het zoveel makkelijker dan met onze vorige banen.
En ze zitten op een kleinschalige bso, niet gekoppeld aan de school zelf, de kinderen zijn nu wat ouder maar ze zijn daar eigenlijk nooit compleet overprikkeld vandaan gekomen.
En nu de kinderen ouder worden, wordt het ook gewoon makkelijker vind ik. De oudste gaat nog wel naar de bso ivm de lange vakantiedagen, maar op gewone schooldagen fietst hij er zelfstandig heen en na een uurtje gaat hij zelfstandig naar voetbal en daarna naar huis. Ik hoef niet te haasten om op tijd op het voetbalveld te staan om hem op te halen, dat scheelt ook zoveel!
25-11-2014 & 09-06-2017