Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  

Wat voor sport doen jullie kinderen?

<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 14 Mei 2025 21:27

Re: Wat voor sport doen jullie kinderen?

Zoon zwemt voor C en doet tennis, dochter doet aan peuterzwemmen. Ik ben stiekem heel blij dat zoon niet aan voetbal doet, ben nogal gehecht aan weekenden vrij ;)
Afbeelding
Afbeelding
<<

Burn

Gebruikers-avatar

Orakel

Bericht 14 Mei 2025 21:35

Oudste zit op korfbal, 1x per week trainen en meeste zaterdagen een wedstrijd.
Jongste zit sinds deze week op zwemles, 3x een half uur.
08♡02♡2018
07♡04♡2020
<<

Snoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 14 Mei 2025 21:46

Mijn zoon doet sinds twee jaar volleybal (2x trainen per week en 1x wedstrijd per week). Hiervoor was het een echte zoektocht. Hij heeft hiervoor nog atletiek, turnen en zwemmen gedaan maar dat was het allemaal niet voor hem.

Dochter zit op dansen en turnen. Turnen doet ze al sinds ze 4 jaar is, dus nu 5 jaar. Dansen doet ze nu 3 jaar.
2012 & 2016
<<

Filoria

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 14 Mei 2025 22:02

Zoon bouldert.

Dochter zit op karate. Volgend schooljaar gaat ze naar de brugklas en wil ze karate blijven doen, maar de musicalles waar ze nu nog op zit wil ze gaan inruilen voor yoga. Dat lijkt haar iets chiller. En je hoeft er geen teksten voor uit je hoofd te leren 😂
T (2008) en I (2013)
<<

Niekske

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 14 Mei 2025 22:20

Onze dochter zit op korfbal en traint 2x per week in in het weekend heeft ze een wedstrijd. Ze zit ook op musicalles.

Onze zoon zit op zwemles en hij doet ook aan korfbal, een uurtje op zaterdagochtend voor kinderen tot 6 jaar. Na de zomervakantie gaat hij naar de F-jeugd en dan moet hij 1x per week trainen en in het weekend wedstrijd.
december 2016
juli 2019
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Bericht 15 Mei 2025 05:52

Leuk Teun! Die wedstrijdochtenden zagen wij wat tegenop maar is tot nu toe heel laagdrempelig. Vaak in de ochtend, niet te vroeg, paar wedstrijden niet ergens in de provincie en dan zijn we einde ochtend weer thuis.

Snoes, hier ook zo’n zoektocht geweest en idd ook van alles geprobeerd. Voetbal en hockey waren hier vaak té fanatieke kinderen met weinig geduld voor minder vaardige kinderen. Volleybal is tot nu toe gewoon op eigen niveau, leuke sfeer, en je ziet dat hij toch heel erg groeit. Leuk is dat!
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 15 Mei 2025 06:23

Wat leuk om te lezen allemaal, wat korfballen er veel kinderen! Dat was vroeger echt een sport waar je niet op wilde. Heb dat zelf ook best wel lang gehad tot ik meedeed aan schoolkorfbal en er achter kwam dat het leuk was. Inmiddels ben ik een paar jaar gestopt met korfballen, maar mis dat stukje vereniging echt nog wel eens.
2015 💙
<<

Fantine

Bericht 15 Mei 2025 06:47

Ons kind is 4, nog geen sport hier. Zwemmen gaat straks via de BSO. Daar is een wachtlijst. Ons kind is een echt buitenland dus wellicht is scouting straks leuk.
<<

mardie

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Bericht 15 Mei 2025 07:13

Leuk om te lezen welke sporten jullie kinderen allemaal doen. Ik lees ook over sporten die je hier in de omgeving niet echt kunt doen. Best jammer.
Hier in het dorp is het aanbod sowieso heel mager. Turnen en dansen zijn onlangs gestopt en er is nog maar weinig over.

Leuk ook dat er zoveel van jullie kinderen volleyballen.
Onze 3 kinderen doen dit ook.
De oudste speelt nu op hoog niveau en daarvoor moeten we nu naar een stad in de buurt.
De middelste volleybal en een instrument.
De jongste volleybal en paardrijden.
April 2012 -juni 2014-september 2016
<<

Noor

Major Yipyapper

Bericht 15 Mei 2025 07:46

Wat leuk om te lezen!

Mijn zoon zit op judo. 1x per week normale training en 1x per week selectietraining.
Dochter zit op turnen. 2x per week een uur trainen.
💙: 07-09-2012
🩷: 15-07-2014
<<

Snirp

Major Yipyapper

Bericht 15 Mei 2025 07:49

De oudste zit op voetbal.
1x in de week trainen en op zaterdag eenwedstrijd.

De jongste danst. Zij doet nu showdance en cheerleaden en ze zit in het 7+ selectieteam.
Eind juni gaat ze auditie doen voor 2 selectie-teams (showdance en streetdance) en daarnaast wil ze blijven cheerleaden.
<<

MrsMath

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 15 Mei 2025 08:27

Mijn dochter doet aan wielrennen, veldrijden en mountainbiken.
Mijn zoon ook, en hij voetbalt er nog bij. Ik ben wel benieuwd hoe dit volgend jaar gaat als hij in de brugklas zit.

Als ouders kost het wel veel tijd (en geld, dat fietsen is een behoorlijk dure hobby!).
De trainingen kunnen ze zelf, op dinsdag is het wielrennen (en in de winter veldrijden) en op woensdag mountainbiken. Verder dus voor zoon op maandag en donderdag nog voetbaltraining.

De wedstrijden, zeker voor het mountainbiken zijn ver weg en kosten zowat een hele dag.
Maar ik vind het fietsen wel een leuke sport, er heerst een leuke sfeer langs de kant. De kinderen gaan goed met elkaar om, tijdens de wedstrijden is er strijd, maar na de wedstrijd spelen ze allemaal samen. Ouders moedigen ook elkaars kinderen aan.
L 7-10-2011
N 23-5-2013
<<

Snoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 15 Mei 2025 08:50

Zora schreef:Leuk Teun! Die wedstrijdochtenden zagen wij wat tegenop maar is tot nu toe heel laagdrempelig. Vaak in de ochtend, niet te vroeg, paar wedstrijden niet ergens in de provincie en dan zijn we einde ochtend weer thuis.

Snoes, hier ook zo’n zoektocht geweest en idd ook van alles geprobeerd. Voetbal en hockey waren hier vaak té fanatieke kinderen met weinig geduld voor minder vaardige kinderen. Volleybal is tot nu toe gewoon op eigen niveau, leuke sfeer, en je ziet dat hij toch heel erg groeit. Leuk is dat!
Oh ja super herkenbaar. Ploegsporten waarbij ze letterlijk tegen elkaar moeten spelen op hetzelfde veld zijn ook niks voor hem (voetbal, basket,..). Maar volleybal is echt ideaal, iedere ploeg op zijn eigen veld. Hij was ook echt minder vaardig en is hier enorm opengebloeid. Ze speelden dit jaar zelfs kampioen en dat heeft hem zoveel vertrouwen gegeven (erg onzeker kind is het vaak).
2012 & 2016
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 15 Mei 2025 09:18

Dansen en tennissen. Gaat best veel tijd inzitten met trainingen en competitie. Ik vraag me dan oprecht af hoe jullie ouders dat doen met meerdere kinderen. 😄
<<

Harrison

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 15 Mei 2025 10:07

Hij zit op zwemles en een BSO waar veel aandacht is voor sport en bewegen, daar doen ze van alles.
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 15 Mei 2025 11:30

Oudste: turnen, freerunnen, judo, dansen en scouting (alles 1x per week). Daarnaast zit ze bij een koor om de week. Ik denk dat ze volgend jaar op de middelbare niet meer alles kan blijven doen.

Middelste: freerunnen, judo en scouting

Jongste: zwemles. Hij was gestart met scouting, maar vond een paar jongens te druk. Hij gaat het na de zomervakantie weer proberen.
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Bericht 15 Mei 2025 17:02

Ja leuk Snoes!!

Lijkt mij idd ook een uitdaging als beide kinderen ook wedstrijden enzo doen SoGOod! Ik ben blij dat mijn jongste volleybal ook leuk vindt. Zij zitten gewoon op woensdag van 17:00 tot 18:30 bij elkaar! (Niet in dezelfde groep maar wel zelfde zaal). Ideaal!
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Giselle

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 15 Mei 2025 17:08

Onze oudste dochter danst. Ze doet regulier en daarnaast hiphop en jazz op hoog niveau, ze doet met haar teams mee aan (grote) wedstrijden. Over 2 weken gaan we weer naar het EK in Duitsland!

Onze jongste danst ook, daarnaast gaat ze elke woensdag naar gym. Voor komend seizoen doet ze auditie voor het selectieteam van dansen, als ze niet in het team komt, gaat ze vanaf september turnen.
<<

Radler

Yipyapper

Bericht 15 Mei 2025 17:23

Voetbal en samen doen we ouder-kind kickboksen
En zwemles dan nog
Juli 2019
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Bericht 15 Mei 2025 18:49

Wow Suus, wat doet jouw oudste veel joh! Op welke dagen en tijden is dat allemaal?
❤️ 7 juni 2018
<<

Liadan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 15 Mei 2025 19:03

Oudste gaat naar de sportschool en naar musicalles.
Middelste zit op atletiek (3 keer in de week).
Jongste is 3 en doet nog geen sport.
<<

Roxi3

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Bericht 15 Mei 2025 20:15

Mijn zoon is drie, hij zit nu op multisport. In december wordt hij vier, dan gaat hij eerst op zwemles. Daarna mag hij zelf kiezen op welke sport hij wil.
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 15 Mei 2025 20:19

Bliss schreef:Wow Suus, wat doet jouw oudste veel joh! Op welke dagen en tijden is dat allemaal?

Ja, ik vind het ook wel veel 🙈 ze vindt heel veel leuk! Het meeste is tussen 5 en half 7 en ze kan er zelf heen en kan daarvoor gewoon met vriendinnen afspreken. Alleen scouting is op zaterdag en wat eerder op de dag. En een enkele keer heeft ze een wedstrijd van turnen of judo op zaterdag. En van dansen twee keer per jaar een uitvoering in het weekend. Maar goed, nu gaat het prima, maar volgend jaar gaat ze naar de middelbare school in de stad, dus zal ze per dag veel langer van huis zijn.
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

Miccie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Bericht 15 Mei 2025 20:39

Minx schreef:Wat leuk om te lezen allemaal, wat korfballen er veel kinderen! Dat was vroeger echt een sport waar je niet op wilde. Heb dat zelf ook best wel lang gehad tot ik meedeed aan schoolkorfbal en er achter kwam dat het leuk was. Inmiddels ben ik een paar jaar gestopt met korfballen, maar mis dat stukje vereniging echt nog wel eens.

Dat viel mij ook op! Leuk!

Ik heb vanaf mijn 8ste gekorfbald en ben met wedstrijden gestopt toen de oudste 1 jaar werd. Mijn man is gestopt toen de jongste 1 werd. Ik doe nog op woensdagen lekker bij de recreanten mee.

Onze kinderen korfballen beide vanaf een jaar of 3. Zijn beide wel talentjes dus erg leuk om naar te kijken.
Allebei hebben ze 2 x training en op zaterdag een wedstrijd.

Mijn zoon heeft wel voetbaltraining geprobeerd, maar vond korfbal het leukste dus hij is gelukkig gebleven.
Afbeelding

Afbeelding
<<

Saji

Kletskop

Bericht 15 Mei 2025 21:16

Hier 1 op selectie turnen en 1 op hiphop.
Beide vallen geregeld in de prijzen 😊
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen