Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  

Knoeien en vlekken

<<

Niekske

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 09 Mei 2025 12:45

Re: Knoeien en vlekken

Oh hier ook, het is echt erg. Pastasaus, Ketchup, soep... de kinderen kennen zichzelf inmiddels wel en als we zoiets 'roods' eten, dan trekken ze hun shirt uit en gaan in hun hemd of blote buik aan tafel zitten 🙈 bij vlekken spuit ik er vanish op en dat gaat vaak prima. En anders is het jammer. Ik koop dus ook absoluut geen dure kleding voor ze.

Zoon is naast een smeerpoets ook een rauwdouwer en die maakt snel gaten in lange broeken. Gelukkig trekt hij ze alsnog wel aan als hij naar de bso gaat, maar als de gaten te groot worden niet meer. Sommige broeken knip ik af en dan kan hij ze nog als korte broek afdragen, maar dat kan bijvoorbeeld niet als er van die zakken aan de zijkant zitten.

Ik zet dus ook nooit kleren van de kinderen op Vinted. Ik ben gewend dat alles vies of stuk is (in meer of mindere mate) en ik ben bang dat ik toch steeds een vlek of gat gemist heb als ik iets op Vinted zou zetten 😁
december 2016
juli 2019
<<

Bloom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 09 Mei 2025 13:24

Loïs schreef:l

Zie vaak kids lopen met witte kleding of lichte kleding, en dan denk ik, hoe doen die ouders dat toch. Welk wasmiddel en welke wasmachine gebruiken zij?

Mijn beide jongens zijn echte verkleppen, maar dragen veel wit/licht.
Gewoon wassen met witte reus, schep vanish. En vlekken koud voorspoelen en behandelen met Ossengal of dreft. En alleen wassen met wit.
98% blijft stralend wit. Enkele keer moet het echt drogen in de zon, dan is het daarna weer wit. Maar nooit blijvende vlekken in witte kleren gehad. Wel in gekleurde kleren.
https://www.vinted.nl/member/51937209-nmeeuw

26-05-2021 💙 | 26-04-2023 💙
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 09 Mei 2025 14:12

Ja hooooor! Ik heb vooral moeite met chocolade en paprikavlekken. Wat bij andere vlekken wel vaak helpt is meteen uit en in emmer koud water leggen. Ik heb nu Dubro (gele spuitfles) en dat erop spuiten en aantal keer wassen helpt ook weleens. Maar anders gewoon shirt uit of slabber aan. Maar idd alsof de was op zichzelf niet al een flinke klus is heb je ook nog een extra dagtaak aan al die vlekken. Ik mopper er ook weleens over 🙈.

Shirts met print en donkere kleuren kopen helpt ook wel. Zo ook met echte modder; kleren uit of donkere kleding aan!
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 11 Mei 2025 19:08

100.000x alles herhalen werkt hier. Als we beginnen met eten is het standaard: voet onder je billen vandaan en mouwen opstropen. Anders gaat hij ook met z’n armen door z’n bord.

Verder valt het mee hoeveel hij smeert.
2015 💙
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Orakel

Bericht 11 Mei 2025 20:41

Gaten hebben we hier ook, de oudste twee niet meer maar de jongste heeft nog regelmatig een gat in zijn broek. Ik naai er tegenwoordig maar een lapje op en laat hem ze gewoon nog aantrekken. Hij vindt het prima. Zijn lichte broeken zijn ook een en al vlek.
<<

Giselle

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 12 Mei 2025 09:49

Ik ga echt heel slecht op vlekken in kleding en vieze handen en/of gezichten dus ik heb van jongs af aan altijd toetenboeners in de buurt gehad, altijd en overal. Slabbetjes of theedoeken om als we gingen eten of inderdaad in romper/hemd eten als ik het echt te spannend vond met mooie/dure kleding. Buiten spelen is altijd wel goed gegaan, ik heb vrijwel nooit gaten in kleding gehad gelukkig. De schoenen van mijn jongste dochter slijten wel heel erg snel trouwens, vooral de neuzen hebben enorm te lijden, maar goed daar zijn het ook schoenen voor denk ik dan. Als het trouwens met eten toch mis ging gooide ik de kleding in een emmer koud water en Biotex, dat liet ik 24 uur weken en daarna waste ik het uit. Altijd schoon gekregen. Gelukkig eten ze nu supernetjes, kunnen ze buitenspelen zonder vies thuis te komen (de jongste dan, de oudste chillt alleen nog maar buiten haha) en zijn ze altijd schoon, ik snap ook echt niet hoe kinderen van die leeftijd (vanaf jaar of 9/10) zo kunnen smeren zonder dat ze het door hebben.
<<

Harrison

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 12 Mei 2025 10:27

Het valt hier best mee moet ik zeggen. Hij zit alleen op een BSO dat gefocust is op buiten spelen/sporten en hij komt daar altijd helemaal goor vandaan. Maar niets wat een wasje of biotex badje niet kan fiksen.
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Orakel

Bericht 12 Mei 2025 10:32

Giselle schreef:Ik ga echt heel slecht op vlekken in kleding en vieze handen en/of gezichten dus ik heb van jongs af aan altijd toetenboeners in de buurt gehad, altijd en overal. Slabbetjes of theedoeken om als we gingen eten of inderdaad in romper/hemd eten als ik het echt te spannend vond met mooie/dure kleding. Buiten spelen is altijd wel goed gegaan, ik heb vrijwel nooit gaten in kleding gehad gelukkig. De schoenen van mijn jongste dochter slijten wel heel erg snel trouwens, vooral de neuzen hebben enorm te lijden, maar goed daar zijn het ook schoenen voor denk ik dan. Als het trouwens met eten toch mis ging gooide ik de kleding in een emmer koud water en Biotex, dat liet ik 24 uur weken en daarna waste ik het uit. Altijd schoon gekregen. Gelukkig eten ze nu supernetjes, kunnen ze buitenspelen zonder vies thuis te komen (de jongste dan, de oudste chillt alleen nog maar buiten haha) en zijn ze altijd schoon, ik snap ook echt niet hoe kinderen van die leeftijd (vanaf jaar of 9/10) zo kunnen smeren zonder dat ze het door hebben.

Nou, ik begrijp er ook niets van haha, maar ze doen het toch echt. Lo heeft echt in al haar shirts en broeken vlekken zitten. Ik zou dan denken, als tiener met kleedgeld wil je toch A. er een beetje netjes uit zien en B. een beetje zuinig zijn op je spullen.
Maar goed, ze doet het niet expres, ze is gewoon een slons, let niet goed op en denkt vooral ook niet goed na voor ze wat doet. Gaat zitten schilderen in goede kleding, klussen bij scouting met een nog goede broek en ze smeert áltijd eten aan haar kleding en ik heb geen idee hoe want een keer knipperen met je ogen en ineens zit er wat op.
F is ook echt een vieslel, komt thuis met zwarte handen en benen, vlekken op zijn gezicht, smerige bril en de vreselijkste vlekken op zijn kleding. Ik weet niet wat hij doet maar echt vlekken over zijn hele bovenbeen. Heeft hij weer met drinken geknoeid en daarna in de aarde gespeeld of zo.
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Bericht 13 Mei 2025 05:47

Ok mensen je moet dus een koud badje met biotex doen? Wat is de logica van wanneer je welke vlek koud of warm behandelt? Is er een ezelsbruggetje? 🤓
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

High Heels

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 13 Mei 2025 09:14

Wat ik altijd doe;
Goeie schep biotex, wat warm water dat de zeep oplost en dan koud water!
Het koude water is juist zo belangrijk, want warm water zorgt er juist voor dat de vlek intrekt.
Trotse mama van;
Grote zus: 18-04-2010
&
Kleine zus: 04-07-2011
<<

Bloom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 14 Mei 2025 06:20

Dat! Bijna alle vlekken moet je koud voorbehandelen.
https://www.vinted.nl/member/51937209-nmeeuw

26-05-2021 💙 | 26-04-2023 💙
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Bericht 14 Mei 2025 06:31

Ok goeie! Ik heb dus met fruitvlekken juist een hack ontdekt dat als je daar meteen kokend water overheen gooit, dan gaat het echt meteen weg. Maar dat werkt idd dan dus vaak niet met andere vlekken.
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
Vorige

Terug naar Zwangerschap & kinderen