Re: Social media en kinderen
♥ ♥ juli 2018
Tove_ schreef:Beetje off-topic, maar hoe luisteren jullie kinderen audioboeken in de auto? Welk apparaat gebruik je daarvoor? Ik ben nog op zoek naar de meest handige methode.

Lady schreef:Ik de auto mogen ze van ons ook op de iPad, heb ik totaal geen problemen mee. Zeker naar Italië is het voor ons allemaal een relaxte manier van reizen. Ik doe er dan vaak ook nog een tas met een paar cadeautjes bij zoals tekenspullen, puzzeltjes, etc.
. En jullie zijn echt geen loedermoeders, het is juist de norm nu toch. Ik snap goed dat je daarin mee gaat en dat schermpjes in de auto ook veel ontspanning en rust kunnen geven voor zowel ouders als kinderen.Teun schreef:Wat deed je zelf vroeger op die leeftijd in de auto? Wij lazen boeken, hadden een walkman of discman en deden dutjes.
Ik bedoel het niet belerend, maar het is niet zo dat het niet anders kan. En jullie zijn echt geen loedermoeders, het is juist de norm nu toch. Ik snap goed dat je daarin mee gaat en dat schermpjes in de auto ook veel ontspanning en rust kunnen geven voor zowel ouders als kinderen.
Ik spreek me er over uit, omdat ik hoop dat de norm gaat verschuiven.

MrsMath schreef:Het gaat hier nu wel vooral over de schermtijd en niet zozeer over social media.
Hier hebben we de keuze gemaakt om al in groep 7 een mobiele telefoon te geven en de eerste jaren ook mee te lezen op whatsapp. Helaas lukt dat met Snapchat niet. We hebben dit op deze leeftijd gedaan omdat ik hoop dat het nu nog beter lukt om met ze in gesprek te blijven. Ik merk vanuit het werk dat dit bij pubers toch al wat lastiger gaat.
Ik wil ze meegeven dat de wereld van sociale media een heel neppe wereld is, vol met filters en bewerkte beelden.
Het liefst had ik dat ze er niet mee in aanraking zouden komen, maar omdat dit in de huidige maatschappij een illusie lijkt te zijn wil ik het wel proberen te begeleiden en monitoren.
Jolieke schreef:Als je later op je sterfbed ligt, dan wil je toch terugkijken op alle leuke dingen die je gedaan hebt?
Filoria schreef:Ja, helemaal mee eens! Maar wat als die leuke dingen allemaal afgesproken worden met behulp van social media?Jolieke schreef:Als je later op je sterfbed ligt, dan wil je toch terugkijken op alle leuke dingen die je gedaan hebt?
.Terug naar Zwangerschap & kinderen
Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers