07 Mei 2025 19:51 door Amelie123
Ik ben opgegroeid aan het strand en woon nogsteeds vlakbij. Wij gaan dus heel vaak, het hele jaar door.
Met minder weer gewoon lekker wandelen, schelpen zoeken, uitwaaien en dan ergens thee drinken.
In de zomer neem ik gewoon een groot kleed mee en van die dunne handdoekjes voor na het zwemmen, een koeltas met eten en drinken en wat strand speelgoed. Mijn dochter vermaakt zich prima met spelen in de branding, garnalen vangen, schelpen zoeken en zwemmen, of ze leest zelf een boekje of gaat tekenen. Ik doe mee of lees lekker een boek.
Toen ze kleiner was vermaakte ze zich uren met een emmer en een schep. Die kids hebben echt niet zoveel nodig.
Als mijn man mee gaat gaan we vaak met de auto (Ik rij niet) en dan hebben we wel eens stoeltjes en een parasol mee.
Wij gaan soms een uurtje, soms de hele dag, soms alleen even zwemmen na het eten, soms nemen we een kleine bbq mee of wat te eten wat ik thuis al heb gemaakt. En dan een kleed en even eten, half uurtje zwemmen en naar huis.
Vaak met goed weer haal ik m'n dochter op uit school en rijden we even tot aan het avondeten naar het strand.
In het buitenland ga ik ook graag naar het strand. Daar huren we wel regelmatig een bedje. In NL nooit eigenlijk.
Soms eten we bij een strandtent.
Als het heel druk is, hebben we de luxe dat we hier uit meerdere stranden kunnen kiezen en dan gaan we naar een rustiger strand (daar zijn geen strandtenten).
Ik neem trouwens zo min mogelijk waardevolle spullen mee, maar ga wel gewoon het water in en hou m'n tas ondertussen in de gaten.
Ik hou zo van het strand, zou me ook niet kunnen voorstellen geen strand in de buurt te hebben.
Vroeger zo rond m'n 20e gingen we trouwens vaak de dag nadat we uit waren geweest naar het strand en daar uitbrakken. Lagen we de hele dag te slapen onder een parasol haha.
Nog steeds vind ik het ook heerlijk om alleen naar het strand te gaan. Heerlijk met een boek, grote fles water, echt helemaal zen.