Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  

Zindelijk worden

<<

Max

Yipyapper

Bericht 04 Mei 2025 07:36

Zindelijk worden

Van m’n zus hadden we een potje gekregen. Die staat al een tijdje op de wc te verstoffen. Ineens gaf m’n zoontje aan te willen poepen. Sindsdien poept ie alleen nog op t potje (3 dagen nu).

Hoe pak je dit verder aan? Plassen geeft ie bijvoorbeeld niet aan.
Do’s en don’ts?
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Bericht 04 Mei 2025 08:17

Re: Zindelijk worden

Poepen is vaak het grootste ding dus super fijn dat dat nu goed gaat!

Ik nam E mee naar de wc als ik ging en dan gingen we samen plassen. Soms had ze dr broek gewoon aan, soms niet, gewoon laten gebeuren. Niet te veel druk er op.
30-04-2017
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 04 Mei 2025 08:35

Hier werkte het bij dochter een paar dagen te investeren. Zonder luier om eerste dag 7 ongelukjes, dag erna 5 etc. Met een week was ze toen goed zindelijk met 2j4mnd. Bij zoon wilde ik dit zelfde trucje doen. Maar dat werkte bij hem niet zo. Vanaf 2.5j poepte hij vrijwel alleen nog maar op de wc of het potje. Op 2 momenten geprobeerd hem ook plaszindelijk te maken op dezelfde manier als bij dochter maar compleet kansloos. Toen heb ik het een tijd gelaten. Met bijna 3.5j in overleg met kdv (zij dachten toen dat het wel kans van slagen zou hebben) luier af gelaten en eigenlijk direct zindelijk toen.
<<

Marit Eline

Bericht 04 Mei 2025 11:15

Wat knap dat hij al op het potje poept! Hij is nog niet zo oud toch? Net 2?

Mijn ervaring met zindelijk maken is: het komt vanzelf. Ik zie om me heen allemaal mensen moeite doen, levert frustratie op voor ouders en kind, veel ongelukjes, veel wassen. En uiteindelijk zijn ze dan niet sneller zindelijk dan onze kinderen, waarbij we niks gedaan hebben. Wij zijn luie ouders, en hebben 3 keer afgewacht tot ze het zelf wilden, en toen was het in 1 keer klaar zonder ongelukjes. Dus geen trainingen enzo. Dat resulteerde erin dat de oudste met 3 zindelijk was (vrij gemiddeld), de tweede met 2.5 al, de 3e pas met 3.5 dus vrij laat. Dus mijn motto is, een kind kiest zijn eigen moment om zindelijk te worden, en het scheelt je een boel
gedoe als je dit moment afwacht.
Dus ik zou hem lekker op het potje laten poepen, en afwachten tot het plassen vanzelf ook komt.
<<

Max

Yipyapper

Bericht 04 Mei 2025 17:18

Wat grappig dat ze dit vanzelf gaan doen! We hebben er eigenlijk nooit wat over gezegd, maar vorig weekend was hij een nachtje bij z’n neefjes slapen. Dus ik denk dat ie daar gezien heeft dat zij op de wc gaan.
Hij is inderdaad niet lang geleden 2 geworden. We hebben dus ook zeker geen haast.

We laten m nu op t potje zitten als ie wilt. We vragen wel een paar keer per dag aan m of ie wilt. Verder laten we t dan maar een beetje gaan.
<<

Fantine

Bericht 04 Mei 2025 17:47

Toen ons kind 3 werd zijn we het zindelijk worden meer gaan stimuleren maar niet gaan pushen. Eigenlijk ging het vanzelf. Dit was een weg met vallen en opstaan. Was niet in een week zindelijk of zo.

Terug naar Zwangerschap & kinderen