Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  

Het strand

<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 02 Mei 2025 15:34

Re: Het strand

We zijn nu een weekend huizenruil: 3 minuten lopen van strand Scheveningen en we voelen ons alweer zo thuis. In Oz woonden we ook naast het strand. Hadden strandtas met kleed, tent, speelgoed etc altijd bij voordeur staan en deden thuis zwemspullen aan en insmeren en later weer uit en meteen onder de douche. Chronisch zand in huis en auto maar dat vonden we niet erg. Kids voelen geen kou en zijn graag in het water en wij kijken vanaf ons kleedje toe. Hier zijn geen golven en in Oz zaten we vaak bij de rock pool.
Afbeelding
Afbeelding
<<

DronkenTaart

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 02 Mei 2025 15:48

Hopelijk de rellen dan niet meegemaakt.

Ik ga soms naar het strand (met de auto) maar zit het liefst bij een strandtent en anders heb ik een stoeltje mee anders kom ik niet meer overeind. En idd wat te eten en te drinken. Meestal een zak croissantjes, wat fruit en een chippie. Ik ga sowieso vroeg want die felle hitte trek ik niet en ben dus rond een uur of 1 wel weg.

We gaan ook weleens gewoon schelpen en andere dingetjes zoeken als het “geen strandweer” is. Eten we een ijsje of een pannenkoek en gaan we langs de gamehal. In de zomervakantie neemt mn moeder mn dochter regelmatig mee. Dan gaan ze met de bus, stoeltjes en wat eten mee en zijn ze de hele dag weg.

Als ik jou was zou ik het gewoon proberen. Als het niks is dan ben je toch ook zo weer weg?
Niets is dwazer dan wijs te zijn op het verkeerde moment.
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 02 Mei 2025 16:44

Zonder tent gaan wij ook niet, de zon de hele dag op m’n hoofd krijg ik hoofdpijn van, zelfs als ik goed op heb.

En nee haha, kwamen vandaag aan
Afbeelding
Afbeelding
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Bericht 02 Mei 2025 17:19

Ik ga trouwens graag naar Banjaardstrand of Scharendijke, beide erg kindvriendelijke stranden.
Scharendijke is heel fijn met kleine kinderen. Je hebt daar een stukje strand bij het Koepeltje aan het Grevelingen waar geen golven zijn, niet diep is, je van een steigertje leuk krabben kan vangen en een klimding in het wat. Én je hebt er zowel zand als gras.

Banjaardstrand is vlakbij parkeren, strandtent, van alles te huur (windscherm, strandbed, parasol) overzichtelijk en bij meer wind kun je prima uit de wind zitten omdat er links en rechts strandhuisjes staan.

Voor Marin ws te ver maar misschien een tip voor anderen.
30-04-2017
<<

Holymoly

Noob

Bericht 06 Mei 2025 09:18

Op vakantie vind ik het heerlijk! Maar dan huur ik wel altijd een strandbedje bij een leuke, niet te drukke strand tent.

Hier in Nederland ga ik eigenlijk nooit, vind het hier altijd hutje mutje liggen. Zet dan liever het zwembad op en dan zet mijn vriend heerlijk de bbq aan.
<<

Neno

Kletskop

Bericht 06 Mei 2025 17:36

In de zomer ga ik wel een paar keer een dagje naar langevelderslag, betaalbaar parkeren en het is niet zo een zien en gezien locatie wat ik wel fijn vindt. Vaak huur ik een Balibed en neem wat drinken en te snaaien mee, boekje mee. En op de terugweg ergens een hapje eten. Echt genieten vind ik. In juni een huisje vlak bij het banjaardstrand, ben benieuwd!
<<

Bolus26

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 06 Mei 2025 21:14

Mijn is fanatiek surfer dus ik heb al flink wat uurtjes met kids op het strand versleten. Mijn tip is om ze in ieder geval iets zelf te laten dragen. Zelf heb ik een koelrugzak van de decathlon. Niet elegant maar naast drinken en wat snacks of fruit past alles erin en heb ik handen vrij.

Om te spelen zijn hier van die ijshoorntjes met ijslepel jaren een hit geweest. En die passen zo in een zijvakje.
<<

Amelie123

Kwebbel

Bericht 07 Mei 2025 19:51

Ik ben opgegroeid aan het strand en woon nogsteeds vlakbij. Wij gaan dus heel vaak, het hele jaar door.
Met minder weer gewoon lekker wandelen, schelpen zoeken, uitwaaien en dan ergens thee drinken.

In de zomer neem ik gewoon een groot kleed mee en van die dunne handdoekjes voor na het zwemmen, een koeltas met eten en drinken en wat strand speelgoed. Mijn dochter vermaakt zich prima met spelen in de branding, garnalen vangen, schelpen zoeken en zwemmen, of ze leest zelf een boekje of gaat tekenen. Ik doe mee of lees lekker een boek.

Toen ze kleiner was vermaakte ze zich uren met een emmer en een schep. Die kids hebben echt niet zoveel nodig.
Als mijn man mee gaat gaan we vaak met de auto (Ik rij niet) en dan hebben we wel eens stoeltjes en een parasol mee.
Wij gaan soms een uurtje, soms de hele dag, soms alleen even zwemmen na het eten, soms nemen we een kleine bbq mee of wat te eten wat ik thuis al heb gemaakt. En dan een kleed en even eten, half uurtje zwemmen en naar huis.

Vaak met goed weer haal ik m'n dochter op uit school en rijden we even tot aan het avondeten naar het strand.

In het buitenland ga ik ook graag naar het strand. Daar huren we wel regelmatig een bedje. In NL nooit eigenlijk.

Soms eten we bij een strandtent.
Als het heel druk is, hebben we de luxe dat we hier uit meerdere stranden kunnen kiezen en dan gaan we naar een rustiger strand (daar zijn geen strandtenten).

Ik neem trouwens zo min mogelijk waardevolle spullen mee, maar ga wel gewoon het water in en hou m'n tas ondertussen in de gaten.

Ik hou zo van het strand, zou me ook niet kunnen voorstellen geen strand in de buurt te hebben.

Vroeger zo rond m'n 20e gingen we trouwens vaak de dag nadat we uit waren geweest naar het strand en daar uitbrakken. Lagen we de hele dag te slapen onder een parasol haha.

Nog steeds vind ik het ook heerlijk om alleen naar het strand te gaan. Heerlijk met een boek, grote fles water, echt helemaal zen.
Vorige

Terug naar Hobby's, uitgaan & vrije tijd