Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  

Koortslip kind

<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Bericht 01 Mei 2025 06:23

Koortslip kind

Mijn jongste van 7 heeft regelmatig een koortslip. Het begon een paar jaar geleden. Het blijft gelukkig meestal bij een relatief klein plekje naast z’n mond/lip maar het is zo vervelend voor hem, en onhandig. Hij heeft er nu weer eentje. We smeren tot nu toe altijd sudocrem maar hebben nu toch ook maar Zovirax in huis gehaald. Enorm onhandig dat hij het nu heeft want voor zover ik weet is zwemmen en zon niet ideaal en we gaan vandaag op vakantie 🫣

Hebben jullie ervaring met koortslip bij jullie kinderen? Wat helpt bij jullie kinderen? Ik merk overigens ook nooit dat hij lagere weerstand heeft rond dit soort periodes maar er zal dan misschien toch wat sluimeren 🤷🏼‍♀️

Ohja en hoe maken jullie het schoon? De crème laat natuurlijk ook een soort ingedroogd laagje achter. Dat wil je er wel een beetje af wassen af en toe maar liever raak je die hele lip niet aan natuurlijk…
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Bericht 01 Mei 2025 07:21

Re: Koortslip kind

Ik heb zelf een koortslip al vanaf peuter af aan. Althans niet altijd maar vanaf toen droeg ik het virus bij me. Ik heb altijd Zovirax gesmeerd. Dat ingedroogde laagje doe ik geloof ik nooit wat mee, dat gaat vanzelf wel weer weg en het moet ook juist indrogen natuurlijk. Ik kreeg het idd ook vaak op vakantie, door de zon. Goed insmeren met spf, van die spf labello (en daarna weg gooien omdat hij nu een koortslip heeft). Dat kan wel hard zijn op de wond dus voorzichtig smeren. En in de vakantie niet naar de bios gaan en zoute popcorn eten. Dat is écht een herinnering van vroeger, met koortslip popcorn eten. Au.
Let's discover the world together.
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Bericht 01 Mei 2025 07:40

Haha ok we zullen niet naar de bios 🫣 lippenbalsem met spf is nog wel een goeie maar dat vette helpt dan natuurlijk weer niet bij het indrogen… hmmm misschien voor als het hersteld is?
<<

Pure*

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 01 Mei 2025 14:51

Ik heb zelf ook al jaren koortslip en helaas ook doorgegeven aan de rest van het gezin. Mijn ervaring is dat eigenlijk niks helpt en het uitzitten is. Zo'n plakpleister van compeed is wel nog fijn als hij goed aan de rand van je lip zit. Helpt qua besmettelijkheid naar de andere gezinsleden.
Wat ik ook geprobeerd heb, eigenlijk duurt het altijd even lang. Toch gauw bijna twee weken.
Hier komt hij bij ons allemaal vaak door de zon en in tijden van stress of weinig slaap. Goed zonnebrand smeren is denk ik wel helpend om het weg te houden. En natuurlijk genoeg slaap, weinig stress maar dat heb je nou eenmaal soms...
Juli 2015
Maart 2017
<<

Signature

Gebruikers-avatar

Kletskop

Bericht 01 Mei 2025 15:13

Zodra de lente een beetje begint alvast beginnen met lippenbalsem met uv bescherming! Zeker als er wind staat. Wanneer ik lang in de eerste lentezon met wind sta, vrijwel elk jaar weer met een voetbalwedstrijd, en geen goede lippenbalsem heb oogedaan dan komt er een paar dagen later een koortsblaar opzetten.

Wanneer je zoon hem een volgende keer voelt opkomen (als hij dat besef heeft) gelijk gaan koelen met ijsklontjes. Geen idee waarom maar sinds ik dat doe blijven ze klein en zijn ze redelijk snel weer over. Ik smeer er niks op.

Je zou hem tijdens de vakantie een pet kunnen laten dragen zodat hij er minder zon op krijgt. Na het zwemmen goed droog deppen. Ik heb er juist wel baat bij als het nat wordt en open gaat. Dan kan de troep eruit en vormt er sneller een normaal korstje.
<<

Bloom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 01 Mei 2025 16:51

Ik heb ze ook vaak, hormoonafhankelijk ook.
Ik heb een paar keer enorme uitbraken gehad en daarvoor kuurtjes van de huisarts gekregen. Dat werkte hier wel enigszins (maar is geen garantie dat het voor iedereen werkt).
Als tip van de HA kreeg ik om preventief met crème te smeren, iedere ochtend en avond na tandenpoetsen doe ik dat. En daarmee ben ik van maandelijkse uitbraken met 3 koortslippen tegelijk, naar een mini-koortslip in een halfjaar gegaan. Terwijl mijn leefstijl niet veranderd is.
https://www.vinted.nl/member/51937209-nmeeuw

26-05-2021 💙 | 26-04-2023 💙
<<

Noor

Major Yipyapper

Bericht 01 Mei 2025 21:21

Ik heb ze ook geregeld. Al lijkt het de laatste tijd wel steeds minder snel terug te komen.
In de coronatijd las ik ergens dat zodra je hem voelt doorkomen dat je die antibacteriële handgel die we toen gebruikten erop moest doen haha. Maar moet zeggen het werkt echt. Het plekje blijft veeel kleiner en is echt sneller weg.
Gemiddeld 3a4 leer per dag doe ik er dan wat op.
💙: 07-09-2012
🩷: 15-07-2014
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Bericht 02 Mei 2025 06:17

Die lippenbalsem moet ik idd beter om gaan denken en idd preventief dan met spf als het beter weer wordt. Goeie tip! Volgens mij voelt hij er idd zelf helemaal niks van van tevoren want wij zijn altijd zelf degenen die het opmerken.

IJsklontjes ga ik volgende keer ook proberen! En grappig dat die antibacteriële gel werkt zeg.

Preventief smeren zou ik hem nog niet aan willen doen, en onszelf haha, maar goed om te lezen dat dat evt wel zou werken!

Terug naar Zwangerschap & kinderen