Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  

spelletjes

<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Bericht 18 Mrt 2025 18:29

Re: spelletjes

Wat een goede vragen Filoria! Denk dat echt een groot strategisch spel nog te ingewikkeld is. We hebben wel een heel leuk coöperatief spel, dat is wel één van de grote favorieten.
Maar idd ik wil graag een leuke mix tussen wat kleinere meeneemspelletjes (ook leuk voor in de trein naar Londen binnenkort bijv!) en misschien een grotere. Ik ga vanavond wel even Googlen op al jullie tips!

Wat voor katten spel weet je? Hij is gek op katten. 😜
Let's discover the world together.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 18 Mrt 2025 18:50

Vooral niet naar de leeftijd op de doos kijken. Dat zegt vooral op welke leeftijd het grootste deel van de kinderen het kan spelen. En inderdaad verder eens met filoria

Kattenspel, exploding kittens. Al heb ik dat te lang geleden gespeeld om te zeggen of het geschikt is. M’n geheugen gaat niet echt zo’n 10 jaar terug zo precies.

https://www.spiel-essen.de/EN Is ook super tof om heen te gaan. Ben daar 1x geweest en dat was heerlijk nerden. Ik heb daar toen ook mijn favo bordspel gekocht. Heb het overigens nog nooit kunnen uitspelen zelf haha. https://boardgamegeek.com/boardgame/108637/wilderness
2015 💙
<<

Indigo

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 18 Mrt 2025 19:01

Exploding kittens vindt onze jongste superleuk! Valse Motten is hier momenteel ook favoriet en gewoon old school kwartetten.

Verder vindt hij schaken en dammen leuk, Ticket To Ride (maar die had je al) en Betoverd Doolhof. Risk en Stratego is misschien ook nog iets om over na te denken?
2011 2012 2017
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Bericht 18 Mrt 2025 19:17

Exploding kittens hebben we in huis! In geen jaren gespeeld haha. Ik zal 't eens van de plank halen!
Let's discover the world together.
<<

MissEnergy

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 18 Mrt 2025 19:35

Je kunt als je in het noorden bent wel eens met hem naar spellenwereld in Assen (onder de nieuwe Kolk). Daar staat echt zoveel om dagen lang mee te spelen!
08/2018
05/2021
<<

Filoria

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 18 Mrt 2025 21:42

Marin schreef:Wat voor katten spel weet je? Hij is gek op katten
https://boardgamegeek.com/geeklist/259882/cat-themed-games

Calico uit bovenstaand lijstje is zeker mooi. Exploding kittens staat er inderdaad ook in en vinden onze kinderen ook altijd grappig! In dezelfde categorie als Exploding Kittens is Unstable Unicorns ook een aanrader (geen katten, wel een komisch spelletje).

Qua kleine, korte spelletjes heb ik laatst het nieuwe spel Story Box: Dreams & Nightmares gespeeld. Je bedenkt dan samen een verhaal aan de hand van kaartjes en moet achteraf kijken of je nog weet hoe het verhaal ookalweer ging. Is coöperatief.

Iets grotere spellen, geschikt voor een 8-jarige: Honga, Little Town, Cascadia, Blue Lagoon, Pandemic.
T (2008) en I (2013)
<<

Juliet

Kletskop

Bericht 19 Mrt 2025 13:34

De smartgame Cats & boxes vindt mijn dochter van 7 jaar erg leuk. Gaat ook naar verschillende niveaus.
november ‘17 & juli ‘22 🩷💙
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 19 Mrt 2025 14:02

https://www.smartgames.eu/nl/1-speler-s ... ius-square

Deze is ook leuk omdat je tegen elkaar speelt. J is hier alleen zo kneitergoed in. Ik kan dit dus niet winnen.
2015 💙
<<

Filoria

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 19 Mrt 2025 16:51

Smartgames waren hier ook enorm in trek toen onze zoon 8 was! Ideaal voor in de trein of in een restaurant.
T (2008) en I (2013)
Vorige

Terug naar Zwangerschap & kinderen