Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  

Verjaardag peuter vieren

<<

DronkenTaart

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 11 Mrt 2025 12:13

Re: Verjaardag peuter vieren

In de eerste instantie las ik het inderdaad zo alsof het te min zou zijn maar toen je over cultuur begon snapte ik je punt wel inderdaad. Ik kan me voorstellen dat er in Limburg meer vlaaien gehaald worden (al hebben ze die ook bij de HEMA hahaha). Ik kan me daarnaast ook goed voorstellen dat een (ik noem maar random) Turkse familie niet zo snel een HEMA taart zal serveren.

Hopelijk heeft Char nu genoeg ideetjes om het zichzelf makkelijk te maken. Ik help zelf overigens altijd mijn zus en zij mij op verjaardagen. Heeft ook iets gezelligs, samen in de keuken.
Niets is dwazer dan wijs te zijn op het verkeerde moment.
<<

MaLou

Noob

Bericht 11 Mrt 2025 12:26

DronkenTaart schreef:In de eerste instantie las ik het inderdaad zo alsof het te min zou zijn maar toen je over cultuur begon snapte ik je punt wel inderdaad. Ik kan me voorstellen dat er in Limburg meer vlaaien gehaald worden (al hebben ze die ook bij de HEMA hahaha). Ik kan me daarnaast ook goed voorstellen dat een (ik noem maar random) Turkse familie niet zo snel een HEMA taart zal serveren.

Hopelijk heeft Char nu genoeg ideetjes om het zichzelf makkelijk te maken. Ik help zelf overigens altijd mijn zus en zij mij op verjaardagen. Heeft ook iets gezelligs, samen in de keuken.

Dat is inderdaad wat ik bedoelde. En als je zegt dat iets 'not done' is, dan kan dat allerlei redenen hebben, zeker niet (per se) dat je iets te min vindt.
<<

Char

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 11 Mrt 2025 12:43

Marsy31 schreef:
Ja, zoiets zou voor TO dus ideaal zijn, maar dan moet je wel familie hebben die dan ook zelf pakken want ik heb dus zo'n kringetjes familie die zelf dan geen initiatief nemen en dan voel ik me alsnog verplicht.

Ik heb even door alle discussie over Hema-taarten heen moeten spitten, maar misschien sla je hier de spijker wel op z’n kop.dat ik mij vooral zelf verantwoordelijk voel om voor iedereen te zorgen en daardoor niet echt rust in mijn kont heb op zo’n feestje. Er wordt wel vaker om mij heen op verjaarden gezegd dat je vooral zelf moet pakken, maar vervolgens blijft men dan toch de hele middag voor je inschenken…..
Ik heb uit dit topic zeker wat concrete tips gekregen om het voor mezelf iets makkelijker te maken. Het liefst zou ik zelf vooraf al dagen in de keuken staan om alles zelf te maken, maar met bijna fulltime werken is dat helaas niet haalbaar. Dus dan maar wat eenvoudiger maken.

En ergens stond nog een opmerking (sorry ben vergeten van wie) of het niet heel uitgebreid/overdreven is om een peuterverjaardag buitenshuis te vieren. Het was juist bedoeld om het voor de peuter leuk te maken en voor mij niet te ingewikkeld, want een mooie speeltuin bij het restaurant. Niet om er een gigantisch over the top feestje van te maken, daar ben ik helemaal niet van😉
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 11 Mrt 2025 12:54

Ik herken het hoor Char! De laatste verjaardag hielp het wel om een een dressoir met een tafelkleed erop vol te zetten met eten en drinken, ik kon het IETS meer loslaten maar liep alsnog steeds de bordjes op de ruimen etc. Maar ik ben langzaam mijn familie aan het trainen dat het bij ons iets anders gaat haha.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Carra

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 11 Mrt 2025 15:33

Ik neem aan dat hij binnenkort jarig is Char? Dan is een buitenlocatie qua weer een beetje spannend denk ik. Maar misschien is er een kinderboerderij met een ruimte die je kunt huren? Voordeel van niet in je eigen huis is dat mensen eerder geneigd zijn om zelf iets te pakken. Is mijn ervaring. Losse taartjes of cupcakes oid helpt wel echt. Dan hoef je geen taart te snijden.
<<

Burn

Gebruikers-avatar

Orakel

Bericht 11 Mrt 2025 16:09

Hier haalt mijn deel van de familie gelukkig ook vaak drinken voor de overige familie, waardoor mijn man en ik minder hoeven te lopen. En ik merk dat ook steeds vaker m'n schoonfamilie en mijn vrienden ook drinken zelf pakken en dan de rest ook even voorzien. Soms wordt m'n eigen glas even bijgevuld, heerlijk!
08♡02♡2018
07♡04♡2020
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Bericht 11 Mrt 2025 19:26

😱 Ik ben helemaal verbaasd dat mensen een taart van Hema niet vinden kunnen! Haha die hebben wij elk jaar met m'n dochters verjaardag, omdat het gewoon de lekkerste is.

On topic: voor een kind van 2 zou ik me nog niet zo druk maken om een verjaardag. Zelf heeft hij er weinig aan, dus ik zou alleen wat naaste familie uitnodigen en het simpel houden met koffie en taart ergens eind van de ochtend of begin van de middag.
❤️ 7 juni 2018
Vorige

Terug naar Zwangerschap & kinderen