Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  

Activiteit kinderfeestje

<<

Alexis

Lady-post-a-lot

Bericht 23 Feb 2025 10:44

Activiteit kinderfeestje

Onze dochter wordt 7. Met haar feestje gaan we naar de sporthal, waar we spelletjes gaan doen. Daarvoor zijn we thuis, ongeveer 1,5 uur. We gaan lunchen (broodje knak), cadeautjes uitpakken en dan hebben we nog tijd over.
Ik dacht aan cupcakes versieren, maar er zijn kinderen met allergieën (eentje koemelk en de ander een ander soort melk volgens mijn dochter). Toen bedacht ik fotolijstjes versieren en een groepsfoto maken en die erin doen, maar dat had ze al een keer gedaan en wilde ze niet. Heeft er iemand nog tips? Het is half maart, dus niet zeker dat we buiten kunnen (de vorige 2 feestjes regende het). Er komen in totaal 8 meisjes van 6 of net 7 jaar (en eentje is nog 5).
<<

Niekske

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 23 Feb 2025 10:58

Re: Activiteit kinderfeestje

Mijn dochter werd in december 8 en wilde een knutselfeestje. Ik zag er enorm tegenop om al die meiden de hele middag bezig te houden, maar met een tas knutselspul van de action, hebben ze zich de hele middag vermaakt. Ze hadden niet eens tijd voor eten en drinken tussendoor en ze wilden niet naar huis, want dit en dit was nog niet af 😁 wat ik allemaal had:

- fotolijstjes versieren met groepsfoto, dat was hier dus wel een succes
- kaarten versieren met washi tape, stiften, plak steentjes
- houten hangers en boekenleggers versieren met verfstiften
- kartonnen huisjes (waren cadeauverpakkingen) versieren en dan een theelichtje op batterijen erin.
- en de grootste hit: squishies maken. Ik had enkele templates gevonden op pinterest. Die konden ze inkleuren en met transparante plakfolie en wat vulwatten hadden ze dan een squishie.
-
december 2016
juli 2019
<<

Reva

Yipyapper

Bericht 23 Feb 2025 11:01

Ik zou er eigenlijk niet een al te grote activiteit bij gaan verzinnen nog, zoveel is 1.5 uur niet. Hier genieten ze altijd erg van de cadeautjes voor de jarige eerst uitgebreid verstoppen ook, dan ben je ook alweer wat tijd verder. En anders iets van nagelstickers (action) plakken met blanke lak erover?
June schreef:Kruiden naar beschikbaarheid en emotie.
<<

kippetje

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Bericht 23 Feb 2025 11:03

Welke spelletjes heb je bedacht?
Zijn er ook attributen in de sporthal die je kan gebruiken?

Hier waren favoriete (thuis) spelletjes
*limbodansen
* ring werpen of blik gooien
* ballon hoog houden
* snoep happen uit waterbak
* zaklopen
*ezel of unicorn etc prik
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Bericht 23 Feb 2025 11:16

Wij hadden 45 min te vullen deze week. Toen deden we bingo: bij één rij vol mochten ze het cadeautje geven, bij twee rijen vol mochten ze zelf een klein cadeautje uitzoeken die we van te voren hadden gekocht. Dat was een grote hit. Mijn dochter draaide de nummertjes :)
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

Saga

Major Yipyapper

Bericht 23 Feb 2025 15:14

Ik heb met mijn eigen kinderfeestje ooit Canvas tasjes versierd en die gebruikte iedereen van het feestje de jaren daarna nog als gymtas. Laatst zag ik ook weer zulke versierde tasjes bij zoon op het schoolplein voorbij komen als gymtasjes.
10.04.17
<<

Kajaka

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 23 Feb 2025 15:25

Wij hebben eens 1 ronde bingo gespeeld tijdens een kinderfeestje voordat we weg gingen naar een activiteit. Ik had toen voor iedereen (alleen voor de winnaar iets extra’s ) een slang als prijsje gekocht wat een hint was voor de activiteit. We gingen toen naar een klein dierenparkje met bijzondere/gekke dieren als reptielen enz.
<<

Radler

Yipyapper

Bericht 23 Feb 2025 22:24

Bingo ga ik onthouden voor komend kinderfeestje, super leuk.

Hier was fotolijstje versieren echt een hit onder alle kinderen.
Een tas kleuren vonden ze ook erg leuk en ik had de laatste keer van die houten spiegeltjes om te versieren, was ook erg leuk
Juli 2019
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 23 Feb 2025 22:34

Handig topic dit! Ik moet nog wat verrassingen voor feestje dochter die zes wordt!
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Siesa

Major Yipyapper

Bericht 24 Feb 2025 05:38

Wafels versieren, dat kan zonder melk. En bij de ah hebben ze nu leuke hamster wafelijzers. Maar ik zou mij niet zo druk maken, hier vlogen ze altijd gelijk naar de speelkamer.
<<

Blue Phone

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 24 Feb 2025 08:48

1,5 uur inclusief lunchen en cadeautjes klinkt niet zo lang. Zeker als je de cadeautjes nog wilt verstoppen. Ik zou een paar kleurplaten printen. Meestal willen ze hier ook gewoon even spelen. Tijd vliegt voorbij
23-11-2014 16-03-2017 01-07-2020
<<

DronkenTaart

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 24 Feb 2025 13:19

Ik vind het ook niet heel lang hoor. Je zou een klein spelletje op tafel kunnen gooien als er nog tijd over is of bv zo'n commando spelletje dat je om de beurt iets zegt als in je handen klappen, zwaaien, pingelen maar dat de kinderen het alleen moeten doen als er commando voor gezegd wordt. Degene die het fout doen zijn dan af. Stoelendans, ook een makkelijke. Kun je ook zittend spelen met het doorgeven van een grappige hoed. Let vrolijke kleurplaten op tafel en wat stiften. Zet glittertatto's. Eigenlijk hebben we deze soort kleine momentjes altijd met dit soort spelletjes/ activiteiten opgevuld en ging helemaal prima. Ik zou niet iets groters doen want ik denk ook niet dat je zo heel veel tijd over hebt. Vaak willen die kids ook de kamer zien en zitten ze daar nog even.
Niets is dwazer dan wijs te zijn op het verkeerde moment.
<<

Bolus26

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 24 Feb 2025 16:25

hier is cadeau verstoppen altijd een hit, iedereen verstopt zich, word je gevonden , is het verzamelen en mag diegene het cadeautje geven, daarna verstopt de rest zich weer en mag de jarige samen met degene die het cadeautje gegeven heeft weer gaan zoeken. Hier was een proefje met skittels ook een hit en zo klaar gezet en gemaakt of piramides bouwen met spekjes en spaghetti ( wij noemden het moleculen bouwen want het was een wetenschapsfeestje)

of wat spelletjes en een bak lego en teken spullen
<<

Amelie123

Kwebbel

Bericht 26 Feb 2025 20:29

Ik heb een keer ballonnen opgeblazen met in elke ballon een naam van alle kinderen die uitgenodigd waren. De jarige krijgt een blinddoek om en moet proberen een ballon lek te prikken. Welke naam er op het briefje uut de ballon valt mag dan het kadootje geven. Duurt lekker lang en was hier een grote hit

Terug naar Zwangerschap & kinderen