Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  

Geocachen

<<

Siesa

Major Yipyapper

Bericht 16 Feb 2025 20:17

Geocachen

Wij willen met de kinderen hiermee gaan beginnen maar kan iemand mij dat uitleggen? Ik heb de app gedownload maar voor veel in de buurt moet je premium hebben, dat heb ik nog niet om het eerst uit te proberen.
<<

Maple

Kletskop

Bericht 16 Feb 2025 20:22

Re: Geocachen

Ik heb er op Ameland een paar gezocht. Hier in de omgeving is ook veel premium maar ik doe het nog te weinig om dat echt te willen betalen. Ik ben niet echt ervaren hierin, maar wat wil je precies weten?
<<

Siesa

Major Yipyapper

Bericht 16 Feb 2025 20:51

Hoe kan je de locatie vinden? Ik zie hier een straat staan maar verder niets.
En is het gewoon te openen of moet je daarvoor iets hebben? Wat moet je doen als je het vindt?

Wij willen een leuke manier vinden om te gaan wandelen waarbij dochter ook zin heeft om mee te gaan. Dus hopelijk helpt het.
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Bericht 16 Feb 2025 20:58

Wat wil je weten idd! Mijn vriend en 2 zoons doen het ook. We doen het vooral op vakantie zodat iedereen zin heeft een flinke wandeling te maken. Je komt echt op Superleuke plekken en iedereen is lekker in beweging en buiten 💪

Ze hebben er nu zelf ook eentje verstopt in de boom voor ons huis. Dat is onverwacht zo leuk! Er komt elke dag wel minstens 1 iemand langs om m te zoeken. Iemand alleen, toeristen, oude stelletjes, hele gezinnen, echt zo leuk om hen dat te zien zoeken en scharrelen. Als ze m vinden en de jongens zijn thuis staan ze dan voor het raam te juichen haha zo leuk.

Edit: ah zie nu je nieuwe post. Volgens mij moet je idd een betaalde versie hebben om de precieze locatie te weten te komen. Er zijn daarnaast ook altijd hints over de locatie maar dat is idd ook in de betaalde versie.

Als je er eentje vindt maak je ‘m open. Je hebt verschillende groottes. In microcaches zit vaak alleen een klein briefje waarop je je naam en datum ofzo kunt schrijven (hoeft niet). Je kunt dan vervolgens in de app aangeven dat je ‘m gevonden hebt en evt een review achterlaten (wij krijgen dus soms met onze cache echt hele leuke verhalen, van mensen die nog nooit in dit leuke straatje waren geweest, bedankt! Etc). Je hebt ook grotere caches (doosjes, of kokers etc). Daar zit ook zo’n boekje/briefje in maar soms ook kleine ‘schatten’. Bijvoorbeeld een gelukspoppetje, lego, potlood, sticker, magneetje, klein autootje etc. Die mag je eruit halen als je wil. Je mag ook een kadootje terug stoppen :)

In de app zie je welke grootte de cache is waar je naar op zoek bent.

In sommige caches zitten travelbugs. Dat zijn reizende kadootjes met een tag eraan. Die mag je meenemen maar niet houden. Het is de bedoeling dat je die dan logt, en op een andere plek weer in een andere cache stopt en dat dan ook weer logt. Als je nog niet zo goed weet hoe dat werkt en er eentje vindt zou ik m laten liggen :) onze jongens hebben er ook eentje. Begonnen hier in de stad en eentje is nu in Zwitserland al!

Oh en heel belangrijk: de cache natuurlijk altijd weer netjes (verstopt) achterlaten :)
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Bericht 16 Feb 2025 21:01

Mijn zoon en man doen het wel eens en op vakantie doen we 't wel eens met z'n viertjes! In Canada lagen er op een hotel terrein midden in de natuur wel vijf caches alleen al!
Hij heeft trouwens ook geen premium account, want er is genoeg te vinden op de meeste plekken.

Als je de cache gevonden hebt, kan je geloof ik in je app markeren dat je 'm hebt. Vaak zitten caches in een plastic bakje of koker (zo'n oud film rolletje) en daar zit dan een klein notitieblokje in waar je je naam en datum kunt loggen. Soms kan je ook iets kleins meenemen wat een ander heeft achtergelaten of zelf iets achterlaten. Wij nemen vaak van die AH dierenkaartjes mee. In de Canadese bossen liggen nu dus onze dierenkaartjes, dat vind ik een heel leuk idee en hoop dan dat een ander kind ze vindt.
Let's discover the world together.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Bericht 16 Feb 2025 21:01

Oh Zora wat leuk zo voor je huis! 🥰
<<

Wen

Gebruikers-avatar

Kletskop

Bericht 16 Feb 2025 21:07

Wij geocachen ook, vooral in de corona tijd hebben we het veel gedaan als afleiding en toch lekker buiten bezig te zijn.
Wij hebben wel een betaald account omdat de echt leuke caches bijna allemaal premium zijn.
Er zijn echt heel veel verschillende soorten caches, van simpele oppikkers, tot veldpuzzels waarbij je eerst een opdracht moet zien te volbrengen, nachtcaches (zijn bij zoon vooral favoriet).
<<

Wen

Gebruikers-avatar

Kletskop

Bericht 16 Feb 2025 21:08

Als je een geocache gevonden hebt, laat je je naam achter in de logrol/logboekje en registreer je hem als gevonden in je app!
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Bericht 16 Feb 2025 21:09

Zo’n travelbug is een leuk kadootje voor je zoon Marin!
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Bericht 16 Feb 2025 21:15

Wat cool, zal er zeker eens naar kijken.
<<

Siesa

Major Yipyapper

Bericht 16 Feb 2025 21:26

Wat leuk, bedankt! Ik ben nu helemaal enthousiast! Eens kijken of ik de eerste alleen kan doen, weet ik hoe het werkt voordat ik met de kinderen op pad ga.
<<

High Heels

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 16 Feb 2025 21:55

Anders 'moet' je ekiaam87 eens een berichtje sturen, zij is (of was) hier ook heel fanatiek mee.
Trotse mama van;
Grote zus: 18-04-2010
&
Kleine zus: 04-07-2011
<<

ekiaam87

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 17 Feb 2025 07:15

Jaaa meld! Ik geocache al sinds 2002. Inmiddels ook een geocache in de minibieb bij vriendlief.
Ik heb wel premium inderdaad.
Maar ik neem aan dat als je bent ingelogd in de app je dan ook de basis caches moet kunnen vinden door op het kompasje bij de cache te klikken. Dan zie je de afstand tot de cache.
<<

ekiaam87

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 17 Feb 2025 07:17

@Zora, je naam/datum opschrijven is juist wel ‘verplicht’, ‘loggen’ in de app/op de site is niet verplicht.
Als je niet op papier logt kan je namelijk alle caches online loggen als ‘ik ben hier geweest’. Het logrolletje in de fysieke cache is dan het ‘bewijs’ dat je er ook echt geweest bent.
<<

Siesa

Major Yipyapper

Bericht 17 Feb 2025 07:22

ekiaam87 schreef:Jaaa meld! Ik geocache al sinds 2002. Inmiddels ook een geocache in de minibieb bij vriendlief.
Maar ik neem aan dat als je bent ingelogd in de app je dan ook de basis caches moet kunnen vinden door op het kompasje bij de cache te klikken. Dan zie je de afstand tot de cache.

Ow ja nu zie ik het staan 🫣

Is er nog iets wat jullie standaard meenemen als jullie gaan geocachen?
<<

ekiaam87

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 17 Feb 2025 07:23

Dit is een uitlegfilmpje.
Als je zoekt op YouTube zijn er nog veeeeel meer :)
<<

ekiaam87

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 17 Feb 2025 07:25

Siesa schreef:
ekiaam87 schreef:Jaaa meld! Ik geocache al sinds 2002. Inmiddels ook een geocache in de minibieb bij vriendlief.

Ow ja nu zie ik het staan 🫣

Is er nog iets wat jullie standaard meenemen als jullie gaan geocachen?

Een pen 😁

En verder kan je het zo uitgebreid maken als je wil. Alleen in de gaten houden of je ‘special tools’ mee moet nemen. Bijv. een magneetstok, spiegeltje, hengel, boot, ladder (die laatste 3 zijn de niveaus van de caches ook vaak moeilijker) die 1e 2 kan je goedkoop halen bij de Action!
<<

ekiaam87

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 17 Feb 2025 07:27

De omschrijving van de geocache en de hint lezen wil ook nog wel eens helpen, of het bekijken van de foto’s.
En bij eigenschappen zie je dan of je special tools nodig hebt. Welke je mee moet nemen kan je dan vaak lezen bij de hint/in de omschrijving/in de logjes van eerdere bezoekers/bij de foto’s.
<<

ekiaam87

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 17 Feb 2025 07:38

O en als je gaat loggen (in de app) probeer je logje wat langer te maken dan: Bedankt of TFTC (thanks for the cache).
Het hoeft echt geen heel verhaal te zijn (vind ik wel leuk om te lezen), maar 1 of 2 zinnetjes zou wel leuk zijn, dan 1/2 woordjes.

Terug naar Hobby's, uitgaan & vrije tijd