Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  

Wat doen jullie 's avonds?

<<

Marit Eline

Bericht 09 Feb 2025 19:52

Wat doen jullie 's avonds?

De titel zegt het al, ik ben benieuwd wat jullie 's avonds doen, na je werk, als je eventuele kinderen in bed liggen. En vind je dat fijn, of zou je liever je avonden anders willen inrichten?

Ik trap af. Wij (mijn man en ik) zijn vaak 's avonds wel druk. Regelmatig heeft 1 van ons iets voor werk. Of een vergadering voor vrijwilligerswerk. Of een koorepetitie (ik). Of sporten/bewegen. We regelen hier allemaal bijna nooit oppas voor, dus we stemmen het enorm op elkaar af (zo laat de 1 sporten, als die er weer is de ander etc).
Nu is het zo dat mijn man nu een week weg is. Dus ik zit elke avond alleen op de bank, ik kan niet weg. En enerzijds vind ik dat saai. Maar anderzijds moet ik zeggen dat ik wel echt meer relaxt ben daardoor nu. Ik lees een boekje, drink een kop thee en ga op tijd naar bed. Ook best prima. Dus toen dacht ik, misschien moet ik mijn avonden iets rustiger maken of wat stress bij mezelf te reduceren (dat is namelijk nodig). Maarja, wanneer doe je dan je dingen?
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Bericht 09 Feb 2025 20:00

Re: Wat doen jullie 's avonds?

Ik vind het altijd heerlijk om alleen te zijn 's avonds.

Wij drinken na het eten nog samen een kop koffie terwijl de kinderen wat spelen, daarna brengen we ze samen naar bed. Dan gaat m'n man sporten. Ik ruim vaak dan nog wat op met een muziekje aan en rond half 9 ga ik zitten. Ik werk twee avonden in de week momenteel tot 10 uur en verder ben ik vaak wat dingetjes voor mezelf aan het doen. Zelden kijk ik echt een serie, vaak lees ik wat over m'n interesses of plan ik dingen voor reizen of ik bel bijv met m'n moeder. Ik kan eindeloos blij worden van gewoon dingetjes uitzoeken over m'n interesses (reizen, wijn, eten). Daar krijg ik 's avonds nog energie van. En soms ga ik in bad. Rond half 10 is m'n man dan weer terug van sporten, kijken we nog één serie en dan gaan we naar bed rond half 11 en slapen rond half 12.
Laatst gewijzigd door Marin op 09 Feb 2025 20:03, in totaal 3 keer gewijzigd.
Let's discover the world together.
<<

Noor

Major Yipyapper

Bericht 09 Feb 2025 20:01

Ik zou het heel graag anders willen zien maar helaas door mijn ziek zijn kan dat niet.
Ik lig 's avonds meteen na het eten van ongeveer 17.30 tot 19.30 op bed. Dan ga ik eruit. Samen koffie drinken en dan rond 20.30 gaan de kids naar bed (oudste soms wat later). Ik kijk dan nog even tv en om 22.00 ga ik naar bed.

Mijn man sport op de dinsdagavond, verder is hij de meeste avonden ook gewoon thuis.
💙: 07-09-2012
🩷: 15-07-2014
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 09 Feb 2025 20:01

We doen elk een kind naar bed en voordat we dat doen (dus als de kids onder de douche staan etc) ruimen we alles op en zetten thee (wijn) klaar, ik heb al een kruikje en dan ploffen we tussen 19.30-20.00 uur op de bank. Ik doe niks anders dan tv kijken. Dat klinkt saai (en is het ook), maar als ik ga werken of iets actiefs ga doen, dan ga ik daar de hele nacht mee door: ik slaapwandel en praat in m’n slaap. De enige manier om mij rustig te houden is door een serie of film te kijken. Als ik na 18.00 vanuit werk met de trein ga doe ik dat ook. Man werkt heel vaak nog ‘s avonds, maar kijkt ook vaak met me mee (we houden van dezelfde shows en films). Voor het slapengaan nog even kwartier lezen.
Laatst gewijzigd door Marsy31 op 09 Feb 2025 20:13, in totaal 1 keer gewijzigd.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 09 Feb 2025 20:02

Vriend gaat rond 20:00 naar boven en daar dan nog even tv kijken. Ik ga meestal rond 20:45 naar boven dan kijken we samen Tv tot 21:30. Dan ga ik meestal nog even internet doorscrollen. Eigenlijk wil ik meer lezen dus daar maar eens een doel van maken.

Maandag: sport ik tot 20:00 ben dan meestal rond 20:15-20:30 thuis afhankelijk van hoeveel ik heb zitten kletsen.

Dinsdag: kijken we met z’n tweeen tv.

Woensdag: sport ik vaak tot 19:30 zo’n beetje afhankelijk van hoe laat ik begin.

Vrijdag: tv kijken

Zaterdag: tv kijken

Zondag: gaan we eerder naar bed. Vriend meestal rond 19:30 ik vaak rond 20:15 en dan wel tot 21:30 Tv kijken.

Verder drinken we altijd nog een pot thee leeg met z’n tweeen. Vriend brengt J meestal naar bed want ze gaan ongeveer gelijk.
2015 💙
<<

Radler

Yipyapper

Bericht 09 Feb 2025 21:10

Mijn man is vrachtwagenchauffeur en begint vaak 2u ‘s nachts met werken, dus zijn wekker gaat dan om 1.15u ongeveer. De meeste avonden heb ik dus voor mijzelf. Meestal Netflix / Videoland en of lezen
Als we beide vrij zijn dan is het vaak een serie kijken en daarna in de jacuzzi

Heb 1x in de maand een avond vergadering van de activiteitencommissie van de voetbal, soms een avond voetbal (Europees / beker of avond wedstrijd), sporten doe ik het liefst in de ochtend maar als het zo uitkomt dan 1x in de week ‘s avonds
Maar ik spreek ook regelmatig met vriendinnen af, bij iemand thuis of dat we iets leuks gaan doen (bios, uit eten, borrelen, bij iemand thuis).

Vrijdagavond hebben we altijd voetbal training van dochter.
Meestal gaat ze tussen 19.00-19.30u naar bed en in het weekend wat later
Juli 2019
<<

Siesa

Major Yipyapper

Bericht 09 Feb 2025 21:17

De kinderen liggen om 8 uur op bed, vaak ben ik nog een uur bezig met dochter en besluit dan om 9 uur met haar te gaan slapen.
Als dochter beter mee werkt, dan slaapt man ook.
Dus dan ben ik alleen zoals nu.
Ik kijk dan een serie en zit wat op internet. Een puzzel maken, borduren of ander handwerk.
Heel saai allemaal.
Ik kan eigenlijk ook niet weg want als man slaapt, hoort hij dochter niet op staan en naar beneden gaan.
Ik voel mij er de laatste weken niet meer fijn bij dus ben aan het uitzoeken hoe ik dit kan veranderen.
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 09 Feb 2025 21:18

Ik kijk veel tv in de avonden. Sportend of op de bank. Ik zou wel meer creatief willen zijn met mijn naaimachine of plotter, maar dat maakt te veel herrie in de avond.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Godsavethequeen

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Bericht 09 Feb 2025 21:26

Ik ben elke avond thuis. De kinderen liggen er om 21.00 uur in. Nog even opruimen, vaatwasser uitruimen, de was, mails en appjes beantwoorden en dan is het 22.00 uur. Ik ga dan of meteen douchen en naar bed en lees nog wat of ik kijk nog een serie en ga daarna naar bed. Meestal ga ik meteen naar bed. Volgend seizoen ga ik op dansles. Dan ga ik een keer in de week van half 9 tot half 10 dansen en legt mijn moeder de kinderen op bed.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Bericht 09 Feb 2025 21:27

Ik ben 's avonds meestal te moe om iets te doen, dus het is vooral bankhangen en tv kijken. In het weekend ga ik weleens borrelen of uit eten met vrienden. Heel soms doordeweeks naar de bios en momenteel heb ik theaterles op de woensdagavond. Vrij saai maar ik vind het wel prima, zeker in de winter.
❤️ 7 juni 2018
<<

Kira

Yipyapper

Bericht 09 Feb 2025 21:43

Ik hou helemaal niet van actieve avonden, wordt dan te druk in m'n hoofd en dan slaap ik slecht.
Ik kijk serie, een film. Soms game ik even. Zoek dingen op op m'n telefoon, app met vriendinnen etc. Lekker rustig.
In de zomer ben ik nog wat bezig in de tuin of ga nog een extra wandeling met de honden maken. Maar ook daarna schakel ik lekker af met een serie of film.
<<

Auxo

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Bericht 10 Feb 2025 11:16

Het liefst zo min mogelijk op het moment en het liefst alleen. Lekker een boek lezen, serie kijken, een rondje wandelen nog. Maar heel vaak ga ik lekker vroeg naar boven, neem een kop thee mee en ga al lekker in bed liggen.

Hopelijk word ik over een tijdje ook in de avond wat actiever, maar stap voor stap.
<<

Bloom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 10 Feb 2025 12:30

Weinig.
We proberen de kinderen voor half 8 in bed te hebben. Mijn man begint in de ochtend heel vroeg met werken, dus meestal gaan we 21.15 naar boven.
Een avond in de week sport ik, de andere avond mijn man. En de rest van de avonden LEGO, tv, spelletje op de xbox etc
https://www.vinted.nl/member/51937209-nmeeuw

26-05-2021 💙 | 26-04-2023 💙
<<

Peinture

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Bericht 10 Feb 2025 12:34

Ik ben meestal blij dat ik kan gaan zitten zodra het kan. Vooral doordeweeks, dan wil ik niet nog dingen moeten nadat alles gedaan is. Ik ben ook het liefste gewoon zo veel mogelijk thuis bij mijn kinderen, ook als ze in bed liggen.

Op doordeweekse dagen dat mijn man 's avonds niks heeft verdelen we de taken en proberen we tussen 9 en half 10 de bank op te gaan. Dit lukt eigenlijk bijna altijd wel tegenwoordig. Dan kijken we nog een serie of we gamen. Ik probeer altijd rond 23u in bed te liggen doordeweeks. Liefst ga ik iets eerder maar ik vind het altijd zo gezellig samen.

Mijn man heeft een sociaal leven met veel vrienden, dus daar spreekt ie vaker mee af. Als iemand naar ons komt ligt het eraan of ik ook (goed) bevriend met diegene ben. Als dat zo is blijf ik erbij en anders ga ik naar boven op bed serie kijken.

Als mijn man niet thuis is zit ik op de bank of in bed, en dan ook weer gamen/serie. En van te voren doe ik dan de avondriedel in mijn eentje, dus dan ben ik wel wat later klaar.

Als ik samen met mijn man ben zitten we nagenoeg nooit op onze telefoon te kijken in de avond. We zijn altijd aan het kletsen/samen wat aan het doen.

Mijn man komt altijd pas na middernacht ergens naar bed. Die is niet snel moe, maar hij houdt wel van uitslapen. Dit kan natuurlijk alleen maar in het weekend.

Sidenote: Ik heb een auto-immuun ziekte en last van longcovid. Voor corona zag mijn (avond)leven er een beetje anders uit. Hoewel ik toen ook het meeste in de avonden gewoon samen was met mijn man.
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 10 Feb 2025 12:55

Ik slaap wanneer mijn kinderen slapen 😂 lekker saai dus.
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 10 Feb 2025 13:36

Introvert hier. 👋🏻 Het liefst zo min mogelijk! 1 avond ik de week eten we met familie en daar krijg ik energie van. Verder vind ik niets fijner om op de bank te hangen de rust over me heen te laten komen. Ik kan helemaal onrustig worden als ik nog wat te doen heb.

Mijn man is het tegenovergestelde, die heeft veel sociale activiteiten door de week en vindt dat oprecht leuk.

In het weekend doe ik in de avond wel aan sociale activiteiten omdat het moet. 😉 😀
<<

Marit Eline

Bericht 10 Feb 2025 13:54

Ah ja Sogood misschien dat daar bij mij ook het probleem zit. Ik ben ook een enorme introvert, en na een dag met veel sociale dingen (werk, kinderen) etc wil ik 's avonds ook gewoon rust aan mijn hoofd. Ik zet ook bijv nooit een tv of serie ofzo aan, ik wil juist stilte. Maar vaak heb ik dus wel iets te doen , en opzich vind ik dat allemaal wel leuk, maar heb daarna dan nog even rust thuis nodig. En dan lig ik weer veel te laat in bed..
<<

DronkenTaart

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 10 Feb 2025 15:11

Ik doe weinig. Beetje tv kijken en lezen. Ik zou graag weer wat meer schrijven maar heb de energie nog niet gevonden.
Niets is dwazer dan wijs te zijn op het verkeerde moment.
<<

Chava

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 10 Feb 2025 15:46

Ook ik doe vrij weinig.
Ik kijk een programma terug op de laptop of lees wat. Vaak ga ik bijtijds in bed liggen en luister ik een podcast.
Wanneer de avonden weer wat langer worden, maak ik een korte wandeling.
To travel is to live
Mijn instagram
<<

Char

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 10 Feb 2025 19:41

Bij mij hangt het af van de dag van de week. Op maandag plof ik óf op de bank óf heb ik vergadering van mijn vrijwilligerswerk (ongeveer eens per drie weken). Dinsdag en woensdag sport ik ‘s avonds en ben ik pas rond half tien thuis. Dan zit ik nog even wat te internetten en ga ik daarna mijn spullen voor de volgende dag inpakken en naar bed.
Donderdag en vrijdag zijn vaak wat rustigere avonden. Dan moet ik vaak nog wel wat (af)was wegwerken etc, maar kan ik meestal ook wel wat tv kijken.
In weken met veel vergaderingen/extra dingen in de avond vind ik het eigenlijk wat te druk. Want ik heb de avonden ook wel nodig om het huishouden een beetje bij te houden.
<<

Alexis

Lady-post-a-lot

Bericht 10 Feb 2025 19:57

Hier nog een introvert. Na een hele dag aanstaan ben ik om 20u als ik mijn dochter in bed heb gelegd wel leeg. Dan ruim ik op, ga ik even op mijn kantoor zitten om de volgende dag te plannen (dan is dat tenminste uit mijn hoofd) en dan vaak de bank op. Mijn vriend is er vaak niet en dan ga ik lekker een serie kijken ofzo. Op dinsdagavond sporten en op donderdag met dochter naar sport en dan wandel ik terwijl zij sport, vaak gaat mijn moeder mee. Verder wandel ik regelmatig of ik ga heel soms een half uurtje zwemmen. In de zomer ook wel eens skeeleren. En soms spreek ik af met een vriendin. Meestal ga ik rond 21.30 naar boven om te douchen en lezen. Om 6.30 staat onze dochter weer naast ons bed, dus ik vind het wel fijn als ik rond 23u slaap.
<<

High Heels

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 10 Feb 2025 22:01

Mailtjes opruimen (gewoon de prive mailtjes), beetje forummen, spelletjes op mijn telefoon of een beetje daimond painten. En soms kijk ik tv mee, maar het zijn vaak programma's waar ik niet zo veel om geef.
Een boek lezen is vaak met vlagen. Soms lukt me dat heel goed en uren achter elkaar, maar momenteel wilt het gewoon niet.

Oh, maandagavond is mijn vast werkavond. Dus dan kom ik rond 20.45 uur thuis (is het streven)
Trotse mama van;
Grote zus: 18-04-2010
&
Kleine zus: 04-07-2011
<<

Macaron

Kwebbel

Bericht 13 Feb 2025 17:02

Series kijken. Bewust. Telefoon aan de kant en de serie aanzetten die ik wil kijken.

En soms nog een beetje werken.
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 13 Feb 2025 17:10

Over het algemeen helemaal niks behalve op de bank zitten, tv kijken, lezen of op m’n telefoon kijken. Een enkele keer ga ik naar de film.
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

Daby

Noob

Bericht 13 Feb 2025 20:31

Wisselend. Regelmatig kijk ik met man een serie/film maar soms ben ik in de keuken bezig om iets voor te bereiden voor de volgende dag of ik doe de administratie. Soms doen we een spelletje.
Ik ben eigenlijk wel altijd thuis in de avond, misschien 2x per jaar dat ik met vrienden uit eten ben oid.

Oh tenzij ik avonddienst heb haha, dat is ongeveer 2x per maand.
Volgende

Terug naar Hobby's, uitgaan & vrije tijd