Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  

Het grote algemene sporttopic

<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 17 Jan 2025 13:15

Re: Het grote algemene sporttopic

Tof Marin dat jullie buiten openingstijden mogen sporten. Is de pt er dan er voor jullie?
12 km wandelen is ver zeg!

Hoe is het tapen gegaan Niekske?

Je bent fanatiek bezig Lady!

Balen indigo. Hopelijk kun je nu weer gaan opbouwen.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

MrsMath

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 17 Jan 2025 13:37

Jammer van het padellen Marin, maar echt een flink eind gewandeld zeg!

Mijn voornemen om minstens een half uur per dag stevig te bewegen lukt tot nu toe goed.
Ik doe heel veel groepslessen in de sportschool (X-Core, spinning, Hiit, Pilates vooral). Op dagen dat ik niet actief (Pilates of yoga) of helemaal niet sport zorg ik dat ik minstens 4 om ga wandelen op een flink tempo.

Bij onze sportschool kun je ook 6 dagen van tevoren inschrijven. Voor X-core op maandagavond heb ik een alarm staan (en met mij vele anderen) deze zit al het hele jaar binnen een minuut vol.
Verder is het goed te merken dat het januari is, heel veel volle lessen inderdaad.
L 7-10-2011
N 23-5-2013
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Bericht 17 Jan 2025 15:11

Lady, ik was zelf niet ziek maar één van de andere drie dames. Hopelijk volgende keer want ik had er nou wel zin in eigenlijk ondanks dat ik 't spannend vind.

Jip, nee m'n man is dan mijn PTer. Die heeft zoveel ervaring dat hij dat wel kan. Heel fijn, daarbij durf ik mezelf te zijn en voordeel van je man als PTer is dat fysiek contact niet erg is dus het is ook nog eens goed voor ons thuis 😁

Beterschap aan jou Jip.

Wow lekker druk bezig MrsMath!

Indigo, ja daar klaagde m'n man voorheen bij z'n vorige sportschool ook altijd over. Het gros druipt wel weer af na paar maanden. Kan me voorstellen dat dat die eerste twee a drie maanden altijd het drukst is. Wel irritant als je zelf gewoon consequent wil sporten.
Let's discover the world together.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 19 Jan 2025 11:48

Marin wat fijn even buiten de tijden kunnen sporten. Ik vind dat zelf ook heerlijk om de sportschool voor mezelf te hebben. Nu sport ik bij een dure sportschool die heel erg gericht is op PT. Er sporten daar ook veel mensen met eigen ondernemingen en door de hoge prijs is het ook niet voor iedereen haalbaar. Toevallig hadden we het daar afgelopen week bij de nieuwjaarsborrel van de sportschool met een van de trainers over. Zij zei ook je merkt dat je hier de mensen hebt die soms sponsor zijn en de mensen die er alles uit willen halen en dus ook minimaal 2/3x in de week komen. Het is super kleinschalig. Ze hebben per 1 Jan ook maar een klein groepje nieuwe leden toegelaten de rest stroomt dan pas feb in om zo enorme drukte te voorkomen. Het is super persoonlijk en ze krijgen het voor elkaar om het gevoel van teamsport in een sportschool te krijgen. Ik voel me daar ook helemaal thuis en ik betaal nog steeds elke maand met liefde mijn lidmaatschap.

MrsMarth mooi doel. Zag gister weer dat toch een groot deel van de Nederlanders het minimum van 150 minuten per week niet eens haalt.

Zelf heb ik er een op zich goede week opzitten.

Maandag een hyrox training gedaan. Werkte uiteindelijk samen met een nieuw lid. Heel gezellig maar was wel even zoeken naar welk gewicht en veel wisselen omdat ik echt weer even zwaar wil trainen.

Woensdag hard gelopen 90 om 60. Toen ben ik op snelheid gaan lopen wat ik beter niet had kunnen doen want vond m’n heup niet zo’n goed plan.

Vrijdag m’n vrouwen groepje. Toen matig getraind. Was wel super trots op een waar ik mee aan het trainen was. We trainen in groepjes en vrouw a en ik trainen zwaar. Vrouw B vroeg of ik weer met a wilde. Dus vroeg ik of ze er gezellig bij kwam. En B is echt boven zichzelf uitgestegen. Was echt zo tof om te zien hoe ze zichzelf aan het uitdagen was.

Zaterdag rustig getraind want m’n hoofd liep over. Was een hyrox training. Weer burpees en boxjumps gedaan en dat ging goed. Dus was er ook wel weer blij mee.

Vanochtend bijna 5 km gelopen met 60sec hardlopen en 60 sec wandelen. Door m’n heup moet ik nog rustig aan doen dus ben nu de afstand aan het vergroten. Gaat gelukkig goed maar jeetje wat is het koud buiten.
2015 💙
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Bericht 22 Jan 2025 13:02

Lekker bezig Minx!

Ik heb me zojuist ingeschreven voor Hyrox Rotterdam, eind februari. Ik ga een single doen, heel spannend! En verder hebben we kaarten kunnen bemachtigen voor Hyrox Heerenveen, half mei! Het was echt bizar snel uitverkocht, binnen twee minuten waren de double womens weg. Ik ga op vrijdag een double womens doen en op zondag een relay. Heel veel zin in!

Ik heb vanochtend zelf een halve hyrox gedaan in de sportschool. Echt bizar zwaar, na 75 meter walking lunges met 15 kilo moest ik bijna overgeven 😅. Maar ik ben enorm gemotiveerd om voor Rotterdam nog fitter te worden, een hele fijne stok achter de deur.

Zitten jullie trouwens ook op Strava? Wel leuk om elkaar daar ook een beetje te volgen.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 22 Jan 2025 13:33

Ja Rotterdam ging ook al zo bizar hard. Ben blij dat ik toen in de voorverkoop kaarten heb kunnen kopen.

Qua fitheid denk ik overigens dat je niet heel veel meer moet verwachten qua verbetering voor Rotterdam. Dat is over 5 weken al. Met nog een week actieve rust vooraf heb je echt nog maar heel kort. Daarbij het risico op overbelasting en blessures. Dat wil je ook voorkomen. Ik zou me nu vooral nog focussen op het rulebook en kijken waar je daar nog winst kan pakken.

Zelf ben ik deze week ook weer extreem rustig aan aan het doen. Ik zat van de week op randje ziek worden. Qua hyroxvoorbereiding ben ik nu vooral aan het testen hoe ik mijn heup er heel doorheen krijg.

Ik heb wel strava maar ga dat hier hier zo openbaar neerzetten. Ik track daar ook m’n kracht mee. Nou ja dat gaat automatisch.
2015 💙
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Bericht 22 Jan 2025 14:56

Ik geloof ook wel dat ik het kan hoor. Maar zwaar gaat het wel worden. Ik ga voor een nulmeting, dus leg mezelf geen tijd op en wil echt proberen het rustig aan te doen. Roeien en skiën ook niet te zwaar maar lage weerstand.

Wat ga jij doen? Single of double?

<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 22 Jan 2025 15:12

Single. Lopen is m’n slechtste onderdeel en dat wordt met de dubbel niet minder. Wel besloten dat ik het minuut op minuut af moet houden.

Ski gaat bij mij op 7/8 ik merk dat ik die beter wat zwaarder kan doen dan hoger tempo, maar dat is ook heel persoonlijk. Ik moet nog even een plan maken met wat ik wil. Dat doe ik pas last minute ook aan de hand van het vloerplan. Mijn doel is uitlopen dit keer. Eigenlijk komt hij net te vroeg om het topfit te doen. Wel veel op de oefeningen getraind. Dus daar kan ik wellicht nog wat winst pakken. Volgende week met de diëtist even doorspreken wat handig is qua voeding. Ik neem in ieder geval 3 gelletjes mee. Gebruik er wss net als de vorige keer 2x toen heb ik er 1 genomen na de pull en na de farmers.
2015 💙
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Bericht 22 Jan 2025 16:24

Dat is ook mijn enige doel: uitlopen.

<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Bericht 23 Jan 2025 12:02

Minx, ik zag net pas dat de women’s open pas rond 17.30 start. Echt laat! Ben wel benieuwd hoe jij dat qua eten gaat doen op zo’n dag, want dat vind ik nog wel lastig bedenken.

<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 23 Jan 2025 18:15

Ik start tussen 12:20 en 14:50. Ik start vermoed ik weer in de late waves. In Amsterdam waren de tijden vergelijkbaar en startte ik om 14:30. Qua eten zijn dat wel de ideale tijden. Verder vooral niet te zwaar eten. Ik ben weer 2 uur intensief bezig dus benader het eigenlijk hetzelfde als je bij een halve marathon bijvoorbeeld zou doen. Van te voren zorgen dat je goed gedronken hebt want je verliest heel veel vocht en dat kun je tijdens de race echt niet allemaal aanvullen. Ik heb in Amsterdam gedronken rox in en rox uit. Mijn ouders waren verbaasd dat ik na die tijd zei dat ik nog even ging plassen voor we de auto inging. Verder neem ik dus gel mee. Die heb ik nu ook weer in huis. Lekker is het niet maar ik reageer er prima op. Ik ga volgende week ook nog even advies aan de diëtist vragen.
2015 💙
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Bericht 23 Jan 2025 18:49

Dat is een betere tijd inderdaad. Wanneer doe jij hem dan, vrijdag of zondag? Ik ga donderdag, de rest was al uitverkocht. Ik zal bij m’n club ook even vragen wat zij adviseren en wat hun ervaringen zijn.

<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 23 Jan 2025 19:00

Zondag, vind het niet fijn dit op een doordeweekse dag te doen. Moer dan ook gewoon werken en m’n vrije dagen zijn schaars
2015 💙
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Bericht 04 Feb 2025 12:07

Ik heb echt zo’n heerlijke en pittige training gedaan vanochtend. Zit nog helemaal in de rush. Hoe gaat het met iedereen hier?

Afbeelding

Afbeelding

<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 05 Feb 2025 19:36

Lekkere training.

Ik had afgelopen weekend bedacht dat ik vandaag 1/3e hyrox zou doen. Vanmiddag dacht ik ach waarom niet gewoon een halve. Hoe langer de dag duurde hoe meer m’n gedachten met me aan de haal gingen. Ik heb net een halve pro gedaan. Net iets langer dan een uur heb ik er over gedaan. Dat was inclusief alle spullen pakken e.d.. qua hardlopen de eerste 4x500 meter aan 1 stuk gelopen en de laatste 4 telkens met een minuutje wandelen tussendoor. Was wel warm maar wel heel lekker. De lunges vielen me eigenlijk het zwaarste. De burpees heb ik sinds Amsterdam echt heel erg verbeterd en ook de wallballs voelden goed.
2015 💙
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Bericht 05 Feb 2025 21:47

Lekker bezig! Fijne voorbereiding op die manier. Ik vind de lunges ook echt zo pittig.

<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 20 Feb 2025 16:51

Zo vandaag weer even een andere sport gegaan. Dacht onderweg in de auto wel even doe ik hier goed aan. J en ik hebben 1,5 uur geschaatst. Hij had dat nog nooit gedaan maar vond het erg leuk. Ik vond het ook heerlijk en heb bedacht dat ik voor mijn verjaardag toch ook echt skates wil hebben.
2015 💙
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 21 Feb 2025 14:13

Zo treinkaartjes zijn gekocht. Ik heb mezelf getrakteerd op een eersteklas treinkaartje voor de terugreis. Bijna toe aan de laatste trainingen en dan volgende week zondag hyrox Rotterdam. Ik heb er zin in. Ben wel blij met mijn starttijd van 14:20, al kom ik dan wel in de storm van snelle mannen terecht maar ja dat is niet anders.

@lady jij hebt wel echt een rottiger starttijd zeg.
2015 💙
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 02 Mrt 2025 18:11

Zo ik zit in de trein terug. 2:05:xx iets langszamer dan in Amsterdam. Het had nog iets sneller kunnen zijn als ik niet had hoeven plassen. Het vooraf hydrateren was iets te goed gegaan hahaha. Gelukkig ontdekte ik een toilet langs de route. Moet nog even een vergelijk maken. Was sowieso 5 min langzamer op het lopen. Dus daar zit de grootste winst. Volgens plan gelopen dus dat was top. Ik heb eigenlijk maar een week of 4 echt pijnvrij kunnen trainen dus super tevreden.
2015 💙
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Bericht 02 Mrt 2025 21:07

Ik heb je live gevolgd, goed gedaan hoor! Succes met de spierpijn de komende dagen 😇.

<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 02 Mrt 2025 21:36

Goed bezig! Hyrox is ineens helemaal hip hè, ik zie het overal voorbij komen. Wat maakt het zo leuk? Ik deed “vroeger” vaak van die sportcircuits. Als je zegt dat je bijna moet overgeven van inspanning, hoort dat erbij 😅?
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 02 Mrt 2025 21:53

Daar heb ik geen last van. Wat het voor mij zo leuk maakt is dat het zwaar is maar wel een realistisch doel. Een halve marathon zou ik ook voor kunnen gaan trainen en uitlopen. Ik ben alleen geen fan van grote afstanden lopen. 8km is natuurlijk ook totaal niet weinig en echt ook een serieuze afstand maar doordat het opgeknipt is voelt het anders. Het is vooral zo’n lekkere afwisseling. Je hebt een doel waar je gericht naar kan trainen ook in de sportschool. Ik denk dat dat het met name is. Hyrox is in het gat van de sportschool gesprongen. Met heel veel sporten werk je naar wedstrijden toe. Voor trainen in de sportschool ware het echt niche wedstrijden. Of je kwam in de crossfit terecht waar je echt bizar lenig en sterk voor moet zijn of powerliften. Beiden niet voor iedereen weggelegd. Een hyrox is daarin veel laagdrempeliger. Ik heb op 23dec een simulatie gedaan waar ik echt uitgestapt ben omdat mijn heupblessure dat niet trok. Eind januari was ik pas echt helemaal pijnvrij en voelde ik ook niets meer tijdens mijn looptrainingen. Dus in dat opzicht echt een hele korte voorbereiding. Ik heb daar een plan op gemaakt en me daar aan gehouden. Ik heb morgen wel spierpijn, maar het was echt goed te doen. Wat daarnaast heel sterk aan hyrox is is dat de opzet wereldwijd hetzelfde is. De 8 oefeningen zijn altijd hetzelfde en zijn daarnaast heel duidelijk. Ze zijn niet makkelijk maar voor een heel groot deel van de mensen op de juiste manier uitvoerbaar. En wat ik zelf heel fijn vind is dat je geen idee hebt waar in het veld je je bevind. Er start namelijk elke 10 minuten een nieuwe wave. Dus als je aan het lopen bent geen idee of de vrouw voor je een uur eerder is gestart of 20 minuten na je. Het is echt een wedstrijd tegen jezelf en je kan het zo lastig maken als je zelf wil. Daarnaast is er geen tijdslot. Wil je alles wandelen dan is dat ok.

Ik heb nu 1 minuut hardlopen 1 min wandelen gedaan. Met de minimale voorbereiding die ik had qua lopen was dat het best haalbare. En ik voel m’n heup niet dus dat is top.
2015 💙
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 02 Mrt 2025 21:57

Ah zo, het klinkt wel heel leuk!
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Bericht 02 Mrt 2025 22:49

Ja wat Minx zegt wel zo ongeveer. Al moet ik zeggen dat de rondjes lopen gevoelsmatig steeds langer werden, afgelopen donderdag 😅.

Wat ik er zo leuk aan vind is dat je continu toewerkt naar je einddoel. Na elke oefening en na elke ronde lopen kun je weer iets wegstrepen. Daarnaast is het gewoon een enorme fysieke uitdaging. Ik vind bij mijn hyroxclub allemaal ‘gelijkgestemden’. We hebben het heel erg leuk met elkaar maar kunnen ook hele gesprekken voeren over de hyrox zelf, de technieken, hoe je kunt verbeteren, versnellen, etc.

Er wordt gezegd dat hyrox voor iedereen is maar daar ben ik het niet mee eens. Een basisconditie vind ik echt wel een must, al is het alleen al om blessures te voorkomen.

<<

Sublimo

Bericht 03 Mrt 2025 07:17

Haha Lady, met dat laatste ben ik het helemaal eens. Ik sport eens per week en wandel veel, maar een hyrox klinkt voor mij totaal onhaalbaar. Wel supergaaf dat jullie het doen! Veel respect voor.
VorigeVolgende

Terug naar Hobby's, uitgaan & vrije tijd