Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  

Tips om dreumes in bed rustig te houden

<<

Char

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 26 Jan 2025 15:41

Tips om dreumes in bed rustig te houden

Mijn bijna 2-jarige slaapt meestal prima, maar vooral in het weekend is hij nog weleens een stuk eerder wakker dan dat ik zou willen. Meestal neem ik hem dan even mee naar mijn bed, zodat ik zelf nog even rustig kan liggen. Als ik hem dan mijn telefoon geef om filmpjes te kijken is hij ook rustig en kan ik soms zelfs nog even verder slapen. Maar gezien het effect van zo’n klein schermpje op zijn ogen is dit natuurlijk niet echt een goede oplossing, zeker niet als ik écht nog in slaap val en hij dus best lang filmpjes kijkt.
Heeft iemand tips welk speelgoed oid jullie in bed aan je dreumes of peuter geven, zodat hij/zij zichzelf nog even rustig kan vermaken? Helemaal niks geven in de hoop dat hij weer gaat slapen werkt maar tot een uur of zeven, daarna wil hij niet meer gewoon rustig liggen😉
<<

Marit Eline

Bericht 26 Jan 2025 16:38

Re: Tips om dreumes in bed rustig te houden

Mijn jongste van bijna 2 is ook vaak vroeg wakker. Soms lukt het om hem in het donker tussen ons in te leggen, dan blijft hij meestal nog wel een kwartiertje ofzo liggen. Langer niet. Ik heb wat speelgoed op mijn slaapkamer staan. Een werkbank, blokken. Dus dan kan hij naast mijn bed spelen zodat ik nog een beetje kan dommelen. Dat speelgoed speelt hij trouwens ook mee als ik overdag boven met de was bezig ben enzo.
<<

Fantine

Bericht 26 Jan 2025 16:55

Char schreef:Mijn bijna 2-jarige slaapt meestal prima, maar vooral in het weekend is hij nog weleens een stuk eerder wakker dan dat ik zou willen. Meestal neem ik hem dan even mee naar mijn bed, zodat ik zelf nog even rustig kan liggen. Als ik hem dan mijn telefoon geef om filmpjes te kijken is hij ook rustig en kan ik soms zelfs nog even verder slapen. Maar gezien het effect van zo’n klein schermpje op zijn ogen is dit natuurlijk niet echt een goede oplossing, zeker niet als ik écht nog in slaap val en hij dus best lang filmpjes kijkt.
Heeft iemand tips welk speelgoed oid jullie in bed aan je dreumes of peuter geven, zodat hij/zij zichzelf nog even rustig kan vermaken? Helemaal niks geven in de hoop dat hij weer gaat slapen werkt maar tot een uur of zeven, daarna wil hij niet meer gewoon rustig liggen😉

Wel om 7 naar beneden en dan een uurtje de tv aan? Zit je kind niet zo dicht op een schermpje te turen en kun jij nog dommelen op de bank.
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 26 Jan 2025 18:14

Televisie op de slaapkamer haha.

Hier heb ik bijvoorbeeld een flapjesboekje of blokken of iets anders wat geschikt is voor die leeftijd (denk vormen stoof.. of zo n pop-up dieren). Mijn tip daarbij is vooral; maak het speelgoed dat dan ook echt dan voor in bed is om mee te spelen. Dan zijn ze er niet zo snel op uitgekeken omdat ze er enkel dan mee spelen.
<<

Kajaka

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 26 Jan 2025 19:24

Een smartgame misschien?
https://www.bol.com/nl/nl/p/smartgames- ... gJhkvD_BwE
Deze is alleen wel pas vanaf 2 jaar dus misschien nog te moeilijk.
Mijn zoon (wel al 2,5) heeft deze:
https://www.bol.com/nl/nl/p/smartmax-my ... gJBP_D_BwE
Ze moeten dan de kaarten die erbij zitten na maken. Zoon vindt het leuk om te doen.
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Bericht 26 Jan 2025 19:32

Ik zou niet me niet te druk maken om de schermtijd en hem lekker op je telefoon laten zodat jij nog even kunt slapen.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Bericht 26 Jan 2025 19:52

Lady schreef:Ik zou niet me niet te druk maken om de schermtijd en hem lekker op je telefoon laten zodat jij nog even kunt slapen.

Ja ik eigenlijk ook wel! Deed ik ook wel voordat ze wat langer sliepen of voordat ze zelf naar beneden mochten. Of gewoon accepteren dat 't vroeg is en dan maar samen naar beneden. Ik vind dat zelf altijd wel lekker, zo in rust en stilte de dag starten. Maar op die leeftijd zijn ze gewoon nog lastig te entertainen met iets anders in bed.
Laatst gewijzigd door Marin op 26 Jan 2025 19:56, in totaal 1 keer gewijzigd.
Let's discover the world together.
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 26 Jan 2025 19:55

Bij ons was rustig houden onbegonnen werk helaas waardoor we jaren iets na 6u uit bed waren. Ze wilden dan ook gewoon naar beneden en helemaal niet meer bij ons in bed op of slaapkamer zijn.
Heel incidenteel hebben we ze dan ook wel eens voor een filmpje gezet, als we ons echt slecht voelden, maar dat vond ik voor niemand een wenselijk begin van de dag, t is niet dat wij dan nog lekker sliepen. Dus dat bleef bij de uitzondering. Dus dan accepteren dat het gevolg was er vroeg uit te gaan.
Nu zijn ze (4 en 5j) gelukkig meestal meer richting 7u, en anders kunnen ze zich tot dus tijd meestal beter rustig houden.
<<

Char

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 26 Jan 2025 21:37

Bedankt alvast voor alle tips. Een tv op de slaapkamer heb ik ook al wel over gedacht, maar tegelijk vind ik dat ook niet zo “wenselijk” ofzo, omdat ik denk dat de tv dan veel vaker aan zal gaan. Hij is helaas nog niet zo van het gericht spelen, zoals die opdrachten kaartjes, maar dat is misschien wel iets voor de komende maanden. Het maar gewoon zo laten en hem vaker op de telefoon filmpjes laten kijken heb ik ook overwogen hoor, het is vast een fase. Maar tegelijk heb ik zelf niet zulke goede ogen en ik wil eigenlijk niet op mijn “geweten” hebben dat zijn ogen mogelijk hierdoor verslechteren. Al is het zeker niet elke dag, dat scheelt misschien al wel.
Vroeg naar beneden gaan trek ik zelf erg slecht en hij éigenlijk ook. Volgens mij heeft zijn lijf dat rustig opstarten stiekem oom wel nodig af en toe.
Maar de tips die hier staan zijn zeker het overwegen waard. Meer tips zijn nog welkom😀
<<

Barclay

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Bericht 26 Jan 2025 22:38

Bij onze oudste hielp het om hem een soort projector te geven. Dat was de Chicco Goodnight stars. Dan zetten hij zelf de sterren aan en ging hij lekker naar de verschillende muziekjes luisteren. De jongste gaat echt niet meer slapen als hij wakker is en hem zet ik meestal in de box met een rijstwafel en dan gaat hij rustig eten en spelen terwijl ik nog even terug mijn bed in ga.
2019 ons engeltje*
2021
2023
<<

Siesa

Major Yipyapper

Bericht 27 Jan 2025 05:38

In de box zetten met eten en zelf terug naar bed gaan zou ik dan weer niet doen ivm verslikken.
Bij ons konden ze dat ook niet doen op die leeftijd. Inmiddels lezen ze maar zijn nog steeds zo vroeg wakker in het weekend (en op schooldagen moet ik ze wakker maken).
Een boekje in de hand geven of een klein bakje speelgoed?
Mijn zus zet de radio aan, dat schijnt ook goed te werken.
<<

DronkenTaart

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 27 Jan 2025 14:15

Ik zou toch ook voor de tv gaan (in de huiskamer). Met een dekentje op de bank, en iets rustigs a la Winnie de Pooh aan en dan aangeven dat mama nog heel even een slaapje nodig heeft.
Niets is dwazer dan wijs te zijn op het verkeerde moment.
<<

Char

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 27 Jan 2025 21:44

Zo’n projector klinkt ook wel als iets dat hij mogelijk interessant vindt. Ga ik eens naar kijken of ik iets leuks kan vinden voor een leuk prijsje 😉 Radio kan ik natuurlijk sowieso eens proberen.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Bericht 27 Jan 2025 22:26

Oh je zou ook nog naar luisterboekjes kunnen kijken. Zo'n Yoto of Toniebox. Die hebben wel wat Nederlandse dingen tegenwoordig! Of een Timio met van die soort platen die je erop kan doen. Is geen scherm!
<<

Kira

Yipyapper

Bericht 28 Jan 2025 09:14

Telefoons waren nog niet zo'n ding toen m'n zoon dreumes was maar ik zette een tv met dvd speler op m'n slaapkamer uiteindelijk en liet hem een film kijken terwijl ik verder ging dommelen.
<<

Char

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 21 Feb 2025 16:01

Inmiddels heb ik via Vinted voor een leuke prijs een Timio kunnen scoren. Ik geloof dat het wel geslaagd is😀 Al kwam ik er vanochtend om een pijnlijke manier achter dat zo’n ding een stuk zwaarder is dan mijn telefoon…. Mijn zoon heeft de neiging om dingen een soort van weg te gooien als hij er klaar mee is. Al meerdere keren in bed een telefoon tegen mijn hoofd ‘gegooid’ gekregen, maar vanochtend dus de Timio😠
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Bericht 21 Feb 2025 21:10

Haha au dat is niet fijn! Maar wel fijn dat de Timio op zich een succes is!
Ik moest vanochtend nog aan je denken toen mijn dochter bij mij kwam liggen en bleef kletsen en op mij klimmen. En ik wilde ook geen filmpje geven. Toen moest ik nog aan je denken!

Terug naar Zwangerschap & kinderen