25 Nov 2024 15:16 door Joey
Klinkt voor mij of het toch gewoon aan die meester ligt ook hoor, als het daarvoor gewoon goed ging. Als ie zich daar niet fijn bij voelt kan dat wel deze invloed hebben lijkt me. Daar heb ik geen tips voor.. hier kunnen we eens per week oefenzwemmen, dus zonder bandjes met een ouder oefenen in het badje waar je normaal les hebt. Mijn dochter moet sowieso wel erg wennen aan nieuwe dingen, de eerste 2 badjes zijn we regelmatig met haar gaan oefenzwemmen en dat deed haar zelfvertrouwen wel goed. Misschien hebben jullie ook zoiets?
Ik snap wel dat het vanaf 5j gemakkelijker gaat, ook socemo gezien. Wilde zelf ook voor de kinderen met 5 beginnen ivm dat me fijner en makkelijker leek voor het kind. Door omstandigheden toch met 4j begonnen en dochter is door de lessen heen gevlogen. En zo ken ik in mijn omgeving wel meer kinderen bij wie het wel goed en snel ging (maar idd ook wel die gestopt zijn tijdelijk). Verder vind ik zo vroeg een zwemdiploma hebben, wel prima maar ook niet eens zooo'n voordeel. We wonen niet bij water en het is ook niet dat ik haar nu met 5 of straks 6 jaar alleen laat bij het zwemmen.
Met zoon, die koprollend van de kant het water in gaat, vind ik he zonde om niet te beginnen als hij 4 is. Door wachttijd begint hij straks met 4j en 5mnd. Weet zeker dat ie wel weer enig watervrij-zijn verliest door 5mnd niet zwemmen en dat vind ik toch jammer. Maar dat zal ook wel weer goedkomen.