Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  

Het is hier geen hotel!

<<

Filoria

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 07 Jan 2025 11:14

Re: Het is hier geen hotel!

Ooh dat met wel/niet mee eten inderdaad ook ja!

Ik heb een man, maar die werkt vaak 's avonds. Mijn dochter eet superweinig. Of mijn zoon wel of niet mee eet, maakt dus echt wel uit voor de hoeveelheden! Hij eet vaak zo'n beetje tweederde van wat ik heb gekookt op 😅 Dan is het wel handig dat ik weet of hij mee eet en hoe laat en met wie... Maar daar is hij vaak niet zo communicatief over. Zucht
T (2008) en I (2013)
<<

Filoria

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 07 Jan 2025 14:00

Hmm, misschien moet ik gewoon een website maken met een module om te reserveren voor het diner. En in- en uitchecktijden hanteren. Net als in een echt hotel 😃
T (2008) en I (2013)
<<

Signature

Gebruikers-avatar

Kletskop

Bericht 07 Jan 2025 16:28

Ik vind het continue aanstaan en gewoon nooit meer een avond dat ze al lekker vroeg slapen best wel pittig. Mijn man is van 16.00 tot 08.15 van huis, dus ik ben het enige aanspreekpunt. Overdag slaapt hij. Volgens mij weten ze niet eens hoe ze hem moeten bellen :laughcry: dus ik ben altijd de sjaak.

In de tijd van de basisschool wist je gewoon dat je rust had van 8.30-14.15 maar nu moet je continu maar bereikbaar zijn en verwachten ze snaps en antwoorden op onzinappjes en als je niet snel genoeg reageert bellen ze wel.

Mijn dochter (14) belt ook vaak vanaf school als ze met vriendinnen zit, willen ze gewoon even kletsen en vertellen over de gebeurtenissen. Het is wel gezellig en ik ben van alles op de hoogte (soms iets teveel, denk ik), maar soms is het ook wat veel. Ze heeft elke week wel een keer 3u pauze en dan komt ze met vriendinnen even naar huis kletsen en wat eten.
Mijn zoon (14) komt eigenlijk al zijn uitvaluren (en dat zijn er toch wekelijks vaak wel 2 of 3) wel met zijn vrienden naar huis. Ze hebben dan altijd voldoende tijd om te eten maar altijd te weinig tijd om die bende ook weer op te ruimen.

Ondanks dat ik het allemaal wel vermoeiend vind om altijd maar aan te staan (ik werk of studeer dan in de avond maar even wat extra) is het ook heel waardevol. Ben wel blij dat dochter haar school wat verder zit dan die van mijn zoon, anders zouden zij hier elke middagpauze zitten, denk ik. Ik hou mijn borst vast als mijn jongste (10) over 1,5 jaar ook naar de middelbare school gaat. Zij wil naar dezelfde school als mijn zoon, dat is 1 straat van huis.

Oh, en die wisselende lesroosters waarbij er altijd wel 1 pas om 10.15 begint werkt ook niet echt lekker mee. Heb ik net alle sporen van het ontbijt weggewerkt en gekookt en dat opgeruimd en dan is de ander alweer om 11.45 uit of thuis tijdens de pauze/uitval. Weer zooi. En in de middag na schooltijd hebben ze weer honger. Weer zooi. En dan nog wat eten voor het sporten. Weer zooi. En dan na het sporten avondeten. Weer zooi. En dan rondom 22u weer eten.
Heb nu wel met ze afgesproken dat elk bord dat ik voor ze moeten opruimen ze 50 cent kost en ik van hun zakgeld aftrek. :) als de vaatwasser schoon en nog niet uitgeruimd is mag het bord op het aanrecht maar ik wil ze niet meer op tafel, de bank of op het aanrecht vinden omdat ze te lui zijn om te bukken en een plekje te zoeken in de vaatwasser.

Mijn pubers hebben nooit op de jongste gepast, maar ik denk dat ik aanstaande lente/zomer toch wel zo af en toe lekker de deur achter me dicht trek en met een vriendin op een terras afspreek in de avond en dat ze zich dan wel prima zullen redden met z'n drietjes thuis.

Ik was alleen wat er bij de was ligt. Al die zooi op hun kamers trek ik me niks meer van aan. Ik doe gewoon de deur dicht en dan zie ik het niet meer. Mijn man gaat het opruimen dus ze wachten natuurlijk net zo lang tot hij dat voor ze doet. Mij niet gezien.

Koken doe ik altijd in de ochtend en ik kook gewoon ruim zodat er altijd genoeg is. Mijn zoon eet zo'n 5000 kcal per dag dus als iemand niet mee eet komt het alsnog wel op, hij eet met liefde om 22u nog een keer een warme maaltijd.
<<

Filoria

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 07 Jan 2025 16:53

Signature, wat heerlijk, al die herkenbare verhalen. Voel ik me wat minder alleen 😅

Je laatste tip is wel een goede... Hier komt eten eigenlijk ook altijd wel op!
T (2008) en I (2013)
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Bericht 07 Jan 2025 17:13

Het is ook wel een groot compliment als je kinderen met hun vriendinnen en vriendinnen hun eigen huis leuk genoeg vinden om tijdens tussenuren langs te komen. Maar het is wel intens voor ons als ouders.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 08 Jan 2025 08:07

Ik herken sommige dingen wel en sommige dingen ook nog niet :-)
Ze zijn hier 13 en zitten in de 2e. Er wordt nog wel veel overlegd en gevraagd met/aan mij dat is fijn. Ik vind het savonds heel ongezellig dan zitten ze vooral op hun kamers en zit ik hier alleen beneden, tuurlijk is dat soms fijn maar zoveel avonden hoeft van mij ook weer niet. In de weekenden zitten ze savonds nog wel beneden dan kijken we ook samen wat op tv. Dus heb nog wel tijd voor mezelf.
Ze laten wel heel veel spullen liggen, bij een van de twee is de kamer echt wel een zooi en als ik daar niks van zeg dan wordt het ook niet opgeruimd.
Oh en dan ga ik wassen en heb ik net alles in de wasmachine en aangezet en dan kom ik boven zit die wasmand ineens weer vol, echt te irritant. Dus ik heb mezelf maar aangeleerd om te zeggen dat ik ga wassen dus dat alles in de wasmand moet,dit helpt al wel een beetje.

Qua eten eten ze gewoon tot nu toe thuis en anders weet ik het wel op tijd als ze niet thuis eten, en er zijn hier ook wel regelmatig vriendinnen, ook wel op dagen dat ze vroeg vrij zijn of eens in het weekend een avond, maar ik vind dat nog wel gezellig.
:heart: :heart: 2011
<<

Filoria

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 08 Jan 2025 12:36

Lady schreef:Het is ook wel een groot compliment als je kinderen met hun vriendinnen en vriendinnen hun eigen huis leuk genoeg vinden om tijdens tussenuren langs te komen.
Dit is wel waar ja ❤️ Ook een compliment voor jou dus Lady! Dat de oudste zo aanwezig is.

Mijn zusje herinnerde me er laatst aan dat toen wij +- 16 waren, we het huis voortdurend ontvluchtten omdat onze ouders in scheiding lagen en het niet fijn was thuis. Ik was toen inderdaad heel vaak bij mijn vriendinnen of bij mijn vriendje.
T (2008) en I (2013)
<<

Olíve

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 08 Jan 2025 16:03

Ja dat laatste geldt voor mij ook ong. Mijn moeder ging samenwonen met haar vriend toen ik 12 was en sindsdien was ik zo min mogelijk thuis. Dus het is inderdaad wel een compliment als de pubers met hin vriendin thuis willen chillen.
Hopelijk is er bij anderen nóg leuker😝.
<<

rapa nui

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 08 Jan 2025 20:38

Ik moest vandaag aan jullie en dit topic denken toen ik op Instagram de nieuwe post Pubertje van Gerjanne van Lagen las. Niet helemaal van toepassing voor dit onderwerp maar misschien wel herkenbaar

https://www.instagram.com/p/DEjz8YGstpP/?igsh=eGJjNW14dWkwZzU2
Twenty years from now you will be more disappointed by the things you didn’t do than by the ones you did do. So throw off the bowlines, sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. – Mark Twain
<<

Filoria

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 08 Jan 2025 22:31

Wat een interessante gedachte van Gerjanne! Zet me wel aan het denken
T (2008) en I (2013)
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Bericht 09 Jan 2025 08:48

Dat met de wasmand vind ik ook zooo irritant! Als hij de zijn kamer moet opruimen en geen zin heeft om z’n kleren op te vouwen en in z’n kast te leggen, gooit hij alles gewoon in de wasmand. Ik kan daar zo slecht tegen!
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 09 Jan 2025 09:18

Lady schreef:Dat met de wasmand vind ik ook zooo irritant! Als hij de zijn kamer moet opruimen en geen zin heeft om z’n kleren op te vouwen en in z’n kast te leggen, gooit hij alles gewoon in de wasmand. Ik kan daar zo slecht tegen!

Dat doe ik zelf ook wel eens. Ik doe alleen zelf de was, maar snap het ergens dus ook wel.
2015 💙
<<

Pineco

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 09 Jan 2025 22:01

Herkenbaar inderdaad! Alles eigenlijk, maar vooral de wasmand. Ik zie precies wanneer de middelste haar kamer heeft opgeruimd, dat past meestal niet eens in 1 mand :palm:
Drie meiden maken ons geluk compleet! 04-01-2009 / 16-05-2012 / 19-02-2014
<<

Liadan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 10 Jan 2025 20:17

Ja die wasmand, altijd precies als ik net gewassen hebt ruimt ze haar kamer op en ligt ie weer vol. Hier sturen we ze op schooldagen trouwens allebei om 21.30/21.45 uur naar boven. Weekenden en vakanties blijven ze later op dan wij.

En als ik alles overdag schoon en opgeruimd heb, komen ze thuis, vind ik een spoor van schoenen, jassen en tassen. Daarna ligt heel mn aanrecht vol met afwas en kruimels.
Als ze gedoucht hebben, liggen de handdoeken op de grond ipv ze even op te hangen. Als ik dat dan benoem, ruimen ze het wel op, maar meestal zeggen ze ‘ik doe het zo’ en dat betekent dan ‘uren later’ of ‘nooit’…
Vorige

Terug naar Zwangerschap & kinderen