Ik vind het continue aanstaan en gewoon nooit meer een avond dat ze al lekker vroeg slapen best wel pittig. Mijn man is van 16.00 tot 08.15 van huis, dus ik ben het enige aanspreekpunt. Overdag slaapt hij. Volgens mij weten ze niet eens hoe ze hem moeten bellen

dus ik ben altijd de sjaak.
In de tijd van de basisschool wist je gewoon dat je rust had van 8.30-14.15 maar nu moet je continu maar bereikbaar zijn en verwachten ze snaps en antwoorden op onzinappjes en als je niet snel genoeg reageert bellen ze wel.
Mijn dochter (14) belt ook vaak vanaf school als ze met vriendinnen zit, willen ze gewoon even kletsen en vertellen over de gebeurtenissen. Het is wel gezellig en ik ben van alles op de hoogte (soms iets teveel, denk ik), maar soms is het ook wat veel. Ze heeft elke week wel een keer 3u pauze en dan komt ze met vriendinnen even naar huis kletsen en wat eten.
Mijn zoon (14) komt eigenlijk al zijn uitvaluren (en dat zijn er toch wekelijks vaak wel 2 of 3) wel met zijn vrienden naar huis. Ze hebben dan altijd voldoende tijd om te eten maar altijd te weinig tijd om die bende ook weer op te ruimen.
Ondanks dat ik het allemaal wel vermoeiend vind om altijd maar aan te staan (ik werk of studeer dan in de avond maar even wat extra) is het ook heel waardevol. Ben wel blij dat dochter haar school wat verder zit dan die van mijn zoon, anders zouden zij hier elke middagpauze zitten, denk ik. Ik hou mijn borst vast als mijn jongste (10) over 1,5 jaar ook naar de middelbare school gaat. Zij wil naar dezelfde school als mijn zoon, dat is 1 straat van huis.
Oh, en die wisselende lesroosters waarbij er altijd wel 1 pas om 10.15 begint werkt ook niet echt lekker mee. Heb ik net alle sporen van het ontbijt weggewerkt en gekookt en dat opgeruimd en dan is de ander alweer om 11.45 uit of thuis tijdens de pauze/uitval. Weer zooi. En in de middag na schooltijd hebben ze weer honger. Weer zooi. En dan nog wat eten voor het sporten. Weer zooi. En dan na het sporten avondeten. Weer zooi. En dan rondom 22u weer eten.
Heb nu wel met ze afgesproken dat elk bord dat ik voor ze moeten opruimen ze 50 cent kost en ik van hun zakgeld aftrek.

als de vaatwasser schoon en nog niet uitgeruimd is mag het bord op het aanrecht maar ik wil ze niet meer op tafel, de bank of op het aanrecht vinden omdat ze te lui zijn om te bukken en een plekje te zoeken in de vaatwasser.
Mijn pubers hebben nooit op de jongste gepast, maar ik denk dat ik aanstaande lente/zomer toch wel zo af en toe lekker de deur achter me dicht trek en met een vriendin op een terras afspreek in de avond en dat ze zich dan wel prima zullen redden met z'n drietjes thuis.
Ik was alleen wat er bij de was ligt. Al die zooi op hun kamers trek ik me niks meer van aan. Ik doe gewoon de deur dicht en dan zie ik het niet meer. Mijn man gaat het opruimen dus ze wachten natuurlijk net zo lang tot hij dat voor ze doet. Mij niet gezien.
Koken doe ik altijd in de ochtend en ik kook gewoon ruim zodat er altijd genoeg is. Mijn zoon eet zo'n 5000 kcal per dag dus als iemand niet mee eet komt het alsnog wel op, hij eet met liefde om 22u nog een keer een warme maaltijd.