Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  

Het 'post Christmas blues' topic

<<

Feline

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 28 Dec 2024 20:26

Re: Het 'post Christmas blues' topic

Ja, ook het weer hoor maar er speelt even meer alleen deel ik dat liever even niet hier. Wel lief van je ❤️ Ik hoop voor jou ook dat de lente snel komt!
<<

Filoria

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 28 Dec 2024 22:42

Je weet hoe ze zijn, maar daar mag je gewoon verdrietig over zijn hoor Marsy. Het is zo teleurstellend. Ook een soort rouwen.

Ik was de afgelopen jaren met elke kerst, elke (kinder)verjaardag ook steeds teleurgesteld in mijn moeder. Ze nodigde me één keer überhaupt niet uit voor kerst. Of ze kwam wel naar de verjaardagen van de kinderen, maar bleef maar héél kort en wisselde geen woord met ze. Toch hoopte ik dan dat het een volgende keer beter zou gaan. Het is enorm verdrietig dat dat niet meer kan, nu ze dood is, maar ergens ook bevrijdend.

Marsy31 schreef:betekent dit dat er dus voornamelijk kinderen waren?
Mijn eigen kinderen van 16 en 11 en mijn neefje van bijna 2. Mijn zus is 33 en mijn broer 27. Onze opa's, oma's, tante, oom en ouders leven allemaal niet meer dus ik ben nu echt de oudste van de familie. Zo gek.
T (2008) en I (2013)
<<

MissBitchy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 28 Dec 2024 23:14

Dikke knuffel voor iedereen die dat kan gebruiken 🫂

Ik heb last van ‘pre New Years Eve blues’… Bestaat vast niet, maar bij deze 🤪
Het vooruitzicht dat ik helemaal alleen ben, vind ik zo verdrietig en eenzaam.
364 dagen per jaar vind ik het geen probleem om alleen te zijn, maar met O&N voelt echt heel naar. Gewoon maar naar bed gaan kan ik dan ook weer niet en dan lig ik toch nog wakker tot na 0.00u…
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 28 Dec 2024 23:21

Ik heb dat ook! Echt hoor. Ik denk dat ik maar op tijd ga slapen..
<<

Filoria

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 28 Dec 2024 23:37

Knuffel voor jullie!
T (2008) en I (2013)
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 29 Dec 2024 09:31

Ik vind het een mooie omschrijving van iets wat ook velen ervaren. Dikke knuffel!
Afbeelding
Afbeelding
<<

Chava

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 29 Dec 2024 11:20

Wat verdrietig om te lezen hoe sommigen Kerst hebben beleefd.
Dan ben ik ergens wel blij dat ik eerste kerstdag alleen heb gevierd. Al vind het ook weer sneu om verhalen te lezen van mensen die tegen hun zin Kerst alleen moeten doorbrengen.
Tweede kerstdag vierde ik samen met mijn broer en schoonzus en hun kinderen. De kinderen waren wel vervelend, maar het was al de derde dag dat ze Kerst vierden, dus ze waren moe.

Knuffel voor iedereen die het nodig heeft.

Oud en Nieuw ga ik bijtijds proberen te slapen.
Ga op 1 januari werken en dan wil ik wel uitgerust zijn.
Kalmeringstablet innemen en oordoppen in, dan krijg ik er hopelijk zo min mogelijk van mee.
To travel is to live
Mijn instagram
<<

Olíve

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 29 Dec 2024 13:54

Teun schreef:Ik vind het juist goed dat je het ook probeert te zien vanuit iedereens kant en ben het dan ook niet eens met dat Olive zegt dat je het je familie meer mag verwijten. Daar schiet je niks mee op, want zoals je het uitlegt was het nergens echt onwil maar vooral onvermogen. En ja dat is net zo kwetsend maar met verwijten schiet je dan zo weinig op omdat mensen vaak helaas niet anders an te halen. !

Ja, dit ben ik wel met je eens hoor Teun. Met verwijten schiet je niet zoveel op, dat is waar. Het is beter om te kijken naar de pijn achter je boosheid.
Maar toch.. ik snap volledig dat Marsy zich zo voelde.
<<

MaLou

Noob

Bericht 30 Dec 2024 15:25

Ik denk zelf dat dit fenomeen vaker voorkomt dan je denkt, en dat dit een samenspel is van dingen. Zoals teveel druk vanuit de samenleving, alles moet leuk en gezellig zijn, mensen ervaren veel stress, het dagelijks leven is nou eenmaal niet zo rooskleurig, in de realiteit hebben mensen te maken met verdriet, rouw, gezondsheidsissues etc, én natuurlijk de verwachtingen die men (daardoor) zelf koppelt aan de feestdagen. Relaties met familieleden zijn complex en niet ineens rozengeur en maneschijn omdat het kerst is. Dat herken ik zelf ook heel erg. Kan me enorm verliezen in het analyseren ervan en mezelf teisteren door het te overdenken. En daar schiet ik dan 0,0 mee op, maar kan er ook niet mee stoppen.

Ik heb me wel eens verdiept in de theorie van Els van Steijn over "de fontein". Herken er het een en ander in, maar veel dingen vind ik ook nog erg moeilijk of kan ik niks mee. Is iets waar ik aan moest denken toen ik het verhaal van Marsy las. Complexe materie wel.
<<

Burn

Gebruikers-avatar

Orakel

Bericht 31 Dec 2024 21:54

Meh..
Hier zouden beide meiden om 00u voor het eerst wakker zijn, samen vuurwerk kijken buiten, opa en oma een kus brengen en dan weer naar bed. Zijn ze allebei ziek en is het voor allebei beter dat ze (hopelijk) gewoon door slapen. Elk jaar hoopte ik dat ze wakker werden en samen met ze kon kijken, maar ze sliepen elk jaar door. Vorig jaar was alleen de oudste wakker en dat vond ik al zo magisch, dat wilde ik dit jaar met beide dochters. Maar helaas. Laat ze maar snel beter worden..
08♡02♡2018
07♡04♡2020
<<

Lexi

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 31 Dec 2024 22:27

Burn schreef:Meh..
Hier zouden beide meiden om 00u voor het eerst wakker zijn, samen vuurwerk kijken buiten, opa en oma een kus brengen en dan weer naar bed. Zijn ze allebei ziek en is het voor allebei beter dat ze (hopelijk) gewoon door slapen. Elk jaar hoopte ik dat ze wakker werden en samen met ze kon kijken, maar ze sliepen elk jaar door. Vorig jaar was alleen de oudste wakker en dat vond ik al zo magisch, dat wilde ik dit jaar met beide dochters. Maar helaas. Laat ze maar snel beter worden..

Wat jammer Burn, dat valt toch tegen als je je er zo op verheugd hebt. Hopelijk hebben jullie evengoed een fijne avond!

Hier ook een zieke dochter, maar die is 12. Ze blijft wel beetje op de bank hangen maar ik weet niet of ze echt wakker kan blijven tot middernacht.
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Bericht 31 Dec 2024 23:29

Ahh wat sneu voor jullie met die zieke kindjes. Misschien worden ze wel wakker Burn, en kun je even gezellig samen met ze naar het vuurwerk kijken achter het raam?
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
Vorige

Terug naar Persoonlijk