24 Dec 2024 05:37 door Maple
Je kunt het ook anders bekijken: als je de koude voeding eerst over giet in de glazen fles, blijven er belangrijke voedingsstoffen/vetten nog achter/plakken aan de wanden van de plastic fles, die wel los waren gekomen en vermengd waren met de voeding als de voeding verwarmd was in de plastic fles. Het heeft dus ook voordelen om de voeding te verwarmen in de fles/zakje/container waar het op dat moment in zit, en dan kun je je natuurlijk afvragen wat je liever hebt. En om hoeveel voedingen gaat het, die er wekelijks op het kdv gegeven gaan worden?
Ik snap dat je alles zo verantwoord mogelijk wilt doen en het siert je ook hoor, ik vind het alleen maar fijn en goed als ouders zo na- en meedenken. En ik snap je voorkeur voor glas tov van plastic ook heel goed. Maar in principe zijn de meeste (volgens mij alle) plastic babyflessen veilig genoeg en sowieso bpa-vrij. Dus misschien is het voor dan handjevol voedingen per week al die overpeinzingen niet per sé waard?
Overigens geven wij ook weleens voedingen op kamertemperatuur op verzoek van ouders. Dat mag prima hoor! Even een halfuurtje voor het voeden uit de koelkast halen en eventueel nog even een paar minuutjes in warm (niet heet) water zetten. Supermakkelijk zelfs!