Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  

Over mijn lijk

<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 02 Dec 2024 14:26

Re: Over mijn lijk

Dat was minder prettig auto rijden tijdens dat gesprek. Wat een mooi maar ontzettend heftig gesprek en wat kwam dit binnen.
2015 💙
<<

Bloom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 02 Dec 2024 20:05

Ik start de auto en toen begon het gesprek net. En ik schoot meteen vol en ook meteen afgezet. Poeh.
https://www.vinted.nl/member/51937209-nmeeuw

26-05-2021 💙 | 26-04-2023 💙
<<

ekiaam87

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 02 Dec 2024 20:45

De compilatie hoorde ik in de metro vanmorgen, huilen :(. Het gesprek net geluisterd, weer huilen 🤍
<<

Winegum

Major Yipyapper

Bericht 20 Dec 2024 19:44

Zijn er hier mensen die het boek van Eva in huis hebben?
Ik heb hem online besteld en afgelopen dinsdag ontvangen. Aan de zijkant van het boek op de bladzijden zie je streepjes staan. Het lijkt een fout bij het drukken.

Ik heb een nieuw boek opgestuurd gekregen nadat ik contact op had genomen met de verkoper. Maar dit boek heeft dezelfde streepjes op de zijkant van de pagina’s staan.

Hierdoor twijfel ik of dit niet gewoon “hoort”. Ben benieuwd of er iemand is die dit hier kan bevestigen of ontkrachten.
<<

Noor

Major Yipyapper

Bericht 20 Dec 2024 20:00

Winegum schreef:Zijn er hier mensen die het boek van Eva in huis hebben?
Ik heb hem online besteld en afgelopen dinsdag ontvangen. Aan de zijkant van het boek op de bladzijden zie je streepjes staan. Het lijkt een fout bij het drukken.

Ik heb een nieuw boek opgestuurd gekregen nadat ik contact op had genomen met de verkoper. Maar dit boek heeft dezelfde streepjes op de zijkant van de pagina’s staan.

Hierdoor twijfel ik of dit niet gewoon “hoort”. Ben benieuwd of er iemand is die dit hier kan bevestigen of ontkrachten.

Ik heb hem en mijn boek heeft dat ook.
Als je goed kijkt is dat gewoon het uiteinde van de strepen die onder hoofdstukken staan. Sowieso niet bij nagedacht dat het niet zou kloppen. Stoort toch ook niet?
💙: 07-09-2012
🩷: 15-07-2014
<<

Winegum

Major Yipyapper

Bericht 20 Dec 2024 20:04

Het is niet bij elk hoofdstuk dat er een streep zichtbaar is op het uiteinde van het blad. Daarom vind ik het bijzonder.

En eerlijk gezegd stoort het me wel. Ik heb honderden boeken in mijn huis en heb dit nog niet eerder op een boek zien staan eerlijk gezegd. Het lijkt net alsof er iemand met een potlood overheen heeft gekrast.
Maar goed, blijkbaar is hier dus bewust voor gekozen.
<<

Noor

Major Yipyapper

Bericht 20 Dec 2024 20:11

Winegum schreef:Het is niet bij elk hoofdstuk dat er een streep zichtbaar is op het uiteinde van het blad. Daarom vind ik het bijzonder.

En eerlijk gezegd stoort het me wel. Ik heb honderden boeken in mijn huis en heb dit nog niet eerder op een boek zien staan eerlijk gezegd. Het lijkt net alsof er iemand met een potlood overheen heeft gekrast.
Maar goed, blijkbaar is hier dus bewust voor gekozen.

Nee klopt niet bij elke hoofdstuk.
Ik heb er in iedergeval niet over na gedacht dat het niet zou kloppen. Kijk normaal ook niet naar de zijkant van een boek 😉
<<

Kira

Yipyapper

Bericht 20 Dec 2024 22:00

Mijn boek heeft dat ook, is het uiteinde van de lijn in het boek. Vind het apart dat je je eraan stoort, zeker gezien de aard van het boek.
<<

Winegum

Major Yipyapper

Bericht 20 Dec 2024 22:16

Wat bedoel je daar precies mee, Kira?
Gezien de thematiek mag ik er niks over zeggen? Of dat het een speciale betekenis heeft als een levensloop of iets dergelijks? Of wat bedoel je precies?

Ik vond het gewoon bijzonder toen ik het boek kreeg. Zoals ik aangaf heb ik honderden boeken in huis zonder “strepen” aan de zijkant. Omdat het iets weg heeft van een fout in het drukproces heb ik hierover contact opgenomen met de verkoper. Waarbij ik ook netjes heb gevraagd of dit zo hoorde of dat dit een fout betrof.
Ondanks dat ik een nieuw exemplaar heb ontvangen blijkt de manier van drukken bewust gekozen te zijn aangezien jullie allebei hetzelfde boek hebben ontvangen.

Noor begon erover dat het toch niet stoorde, die streepjes. Ik lig er uiteraard niet wakker van, maar het viel me wel direct op en zou er zelf niet voor gekozen hebben.

Niets meer en niets minder.

Mijn vraag is in elk geval opgehelderd.
<<

Auxo

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Bericht 20 Dec 2024 22:50

De mijne heeft dat ook inderdaad. Heb het boek nog niet open gehad en dacht dat het ‘vies’ was.. Maar het hoort dus.
<<

Kira

Yipyapper

Bericht 21 Dec 2024 08:20

In relatie tot de inhoud van het boek, vind ik het apart dat je je eraan stoort. Je zou het probleem met de streepjes meteen kunnen relativeren, het boek gaat over een jonge vrouw die vroegtijdig overlijdt aan een verschrikkelijke ziekte en dan maken we ons druk om wat streepjes. Maar het kan ook zijn dat ik teveel overdenkt.
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Bericht 21 Dec 2024 08:27

Kira, dit klinkt een beetje als een lage sneer van jou. Natuurlijk vindt Winegum de streepjes veel minder belangrijk dan de inhoud van het boek. Misschien vindt ze het juist vanwege de lading van het boek belangrijk dat het een mooi exemplaar is en zou ze het zonde vinden als ze dan een per ongeluk fout gedrukte heeft.
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Ginny

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Bericht 21 Dec 2024 09:57

Ik zou het ook jammer vinden van de streepjes en denken dat het een misdruk is. Ongeacht de inhoud van het boek.
Ik zet m’n gelezen boeken altijd met de rug naar achteren in m’n boekenkast in de woonkamer, dus met de pagina’s naar voren 😉
<<

Noor

Major Yipyapper

Bericht 21 Dec 2024 10:13

Het gaat om deze streepjes

Afbeelding

En het zijn dus de uiteindes van de tijdlijn die ze in haar boek gebruikt

Afbeelding

Ik vind het wel wat moois hebben eigenlijk. Je zie aan de buitenkant de tijdlijn van haar ziek zijn.
<<

Kira

Yipyapper

Bericht 21 Dec 2024 11:11

Ja en misschien is het dus ook wel zo bedoeld, vind dat ook een mooie gedachte eigenlijk. Dat er een 'smet' op het boek zit, net zoals dat in haar lijf zat.
<<

Maple

Kletskop

Bericht 21 Dec 2024 11:21

Ik heb het topic gisteren weg geklikt en bewust niet gereageerd want mij bekroop dezelfde gedachte als die van Kira. Ik wist alleen niet zo goed hoe het te verwoorden. Ik zou de streepjes waarschijnlijk wel jammer vinden, maar een boek over zo'n zwaar onderwerp van iemand die tot haar dood zo krachtig haar hele weg gedeeld heeft, en dan ook nog een boek schrijft terwijl ze zo ziek is, hoeft van mij niet perfect te zijn. Misschien lukt het om de streepjes met die insteek te zien?
Het zou bij mij niet opgekomen zijn om hiervoor contact op te nemen met de verkoper of uitgever, in elk geval.

Haar boekpresentatie is trouwens naar voren gehaald, zou dat automatisch misschien ook betekenen dat er minder tijd was om boeken te drukken en de fout wellicht daarmee te maken heeft?
<<

Noor

Major Yipyapper

Bericht 21 Dec 2024 11:25

Maple schreef:Ik heb het topic gisteren weg geklikt en bewust niet gereageerd want mij bekroop dezelfde gedachte als die van Kira. Ik wist alleen niet zo goed hoe het te verwoorden. Ik zou de streepjes waarschijnlijk wel jammer vinden, maar een boek over zo'n zwaar onderwerp van iemand die tot haar dood zo krachtig haar hele weg gedeeld heeft, hoeft van mij niet perfect te zijn. Het zou bij mij niet opgekomen zijn om hiervoor contact op te nemen met de verkoper of uitgever.

Haar boekpresentatie is trouwens naar voren gehaald, zou dat automatisch misschien ook betekenen dat er minder tijd was om boeken te drukken en de fout wellicht daarmee te maken heeft?

Zou heel goed kunnen Maple.
En ik ben het verder met je bericht eens!
Bracht het gisteren nog netjes. Maar dacht ook even meen je dit nou echt serieus dat je voor die paar mini vlekjes contact opneemt met de uitgever.
<<

Maple

Kletskop

Bericht 21 Dec 2024 11:27

En, nu ik de foto's van Noor bekijk en lees dat het streepje een tijdlijn moet voorstellen, denk ik dat die streep waarschijnlijk een wens van Eva is geweest in de vormgeving van het boek. Dat de streep aan de zijkant ook zichtbaar zou zijn is misschien niet echt bij stil gestaan, geen probleem voor Eva geweest of er was geen tijd meer om het aan te passen.
<<

Auxo

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Bericht 21 Dec 2024 13:42

Nu ik het boek beter bekeken heb denk ik dat het gewoon zo hoort, inderdaad door die tijdlijn die door het boek loopt.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 09 Feb 2025 20:15

Vanavond is er een special over de laatste dagen van Eva op tv. Ook te kijken via npo start
2015 💙
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 09 Feb 2025 22:10

Ugh, tranen met tuiten weer, wat een vrouw en zo oneerlijk. Ik ben er ook altijd weer even af, bewust van m’n eigen sterfelijkheid. Ik leef trouwens precies zoals Eva wil, juist omdat ik op m’n 17e ook een vriend begraven heb. Voor anderen lijkt mijn leven onrustig maar ik haal alles eruit, voor mij én m’n kinderen. En na vanavond geeft me dat weer extra kracht dat te blijven doen: niks uitstellen, je weet het nooit.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 09 Feb 2025 22:18

Ik ben nu aan het kijken en wat een ontzettend mooi mens was zij. Dat laatste interview met Tim ook. Haar humor kwam daar zelfs nog naar boven.
2015 💙
<<

Auxo

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Bericht 10 Feb 2025 11:17

Ik durfde de aflevering gisteravond nog niet te kijken, dan ga ik veel te verdrietig slapen. Ik denk dat ik morgen ga kijken.
<<

Marit Eline

Bericht 10 Feb 2025 13:30

Ik heb de aflevering ook gekeken net. Wat vreselijk en prachtig tegelijk. Wat een bijzonder mooi mens was ze.
Ze zet me wel aan het denken ook, net als Tim op het eind. 'Leef in het nu'. Doe ik dat genoeg? En hoe doe je dat precies?
<<

High Heels

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 10 Feb 2025 21:57

Wij hebben hem opgenomen, ik denk dat we hem woensdagavond kijken of woensdag in het begin van de middag.
Trotse mama van;
Grote zus: 18-04-2010
&
Kleine zus: 04-07-2011
VorigeVolgende

Terug naar Hobby's, uitgaan & vrije tijd