Jeetje, wat een heftige dingen komen er voorbij! Ik ga even proberen op jullie allemaal te reageren hoor!
HH, wat leuk dat je nu met een man date! Ik wens jullie heel veel liefde en geluk samen, dat er maar iets moois uit voort mag komen. En ik hoop dat 2025 dan eindelijk het jaar is dat je je eigen welverdiende plekje om te wonen krijgt!
Harrison, wat verdrietig dat jullie wens voor een tweede kindje nog niet vervuld is, ik had ook geen idee dat die wens er is bij jullie. Uiteraard hoop ik ontzettend voor jullie dat je in het nieuwe jaar opnieuw in verwachting mag raken. Wel erg fijn dat jullie zulke leuke buren hebben, lieve ouders en wat een geschenk om zo'n lieve zus te hebben en zulke leuke dingen met elkaar te doen samen.
Marin, het kan niet anders dan dat jij een heel bewogen jaar achter de rug hebt, maar vrouw wat ben jij goed uit de strijd gekomen! En heel belangrijk: je weet wie je bent! Wow, wat gaaf om dat te kunnen zeggen over jezelf. Ik heb ook heel erg het idee dat je je plekje hebt gevonden op je werk en ik hoop dat ook dat je dat vaste contract in de wacht sleept!
GSTQ, wat een heerlijk huis heb je zo te lezen gevonden, leuk dat jullie kunnen paardrijden zo dicht bij huis! Wat goed dat je het positieve van de vakantie hebt door kunnen trekken na thuiskomst. En heel goed dat je je stem hebt laten horen, en dat je ook weet dat dat mag!
Pompoen, lieve Pompoen, wat heb je het nog steeds zwaar. Ik vind het zo heftig om te lezen hoe je nog steeds worstelt met alles, maar ook zo knap dat je het allemaal nog steeds aan gaat en je door het leven vecht. Wat dapper ook dat je met de AD gestopt bent en dat dat eigenlijk in je voordeel werkt voor je therapie, goed besluit geweest dus! Superfijn dat je zo'n sterke partner naast je hebt die je helpt waar nodig, heel waardevol! Ik hoop dat het nieuwe jaar je fijne inzichten geeft en dat het weer wat lichter voor je wordt in je hoofd, dat je inziet dat je heel waardevol bent en niet gemist kan worden. Hele dikke knuffel!
Macaron, wat HEFTIG van die buurman. Gatver, daar moet je toch niet aan denken. Wat een pittige tijd moet dat zijn geweest. Ik vond het ook zo vreemd dat je zo snel al weer ging verhuizen, maar nu begrijp ik dat volledig. Zo fijn dat het gelukt om een andere woning te vinden, niks zo belangrijk als veiligheid voor je kinderen. Mooi om te lezen dat je zulke fijne mensen om je heen hebt en dat je ook met de vader van je kinderen op goede voet staat, dat is ook voor de kinderen natuurlijk heel belangrijk. Heerlijk al die liefde om je heen! Dat wens ik je voor 2025 ook!
Filoria, wat zwaar om je moeder te hebben zien sterven. En dan ook al die nare dingen die ze vlak daarvoor tegen je gezegd heeft, poeh. Dat is niet niks en ik kan me voorstellen dat dat impact heeft op hoe je naar jezelf kijkt. Ik ben blij te lezen dat het nu beter met je gaat. Wat goed ook dat je je rijbewijs hebt gehaald!
Lady, wat naar dat je je zo slecht hebt gevoeld het afgelopen jaar. Zowel mentaal als fysiek. Gelukkig weet je waar je huidproblemen vandaan kwamen, maar ik snap dat je mentaal meer nodig hebt. Heel fijn dat je van je teamleider de tijd krijgt om te herstellen, dat is ook zo belangrijk! Als je te snel weer aan het werk gaat is de kans alleen maar groter dat je binnen no time weer uitgeblust thuis zit. Heerlijk vooruitzicht om die paar dagen in je eentje er op uit te gaan, even alleen maar aan jezelf denken en tijd om op te laden.
Jip, wat verdrietig dat het nog steeds zo stroef loopt tussen je ex en je kinderen (en jou ook daardoor kan ik me voorstellen). Goed dat je inzicht hebt in je mentale gezondheid, dat je ook weet dat je jezelf de tijd mag geven om meer rust in je hoofd te krijgen en inderdaad te blijven doseren!
Kira, wat een contrast om te lezen over het verdriet om jouw ziekte en die van je moeder en dan het geluk dat je ervaren hebt tijdens het verblijf in Londen met je zoon. Die heb je wel mooi in de pocket en ik hoop dat je die warme herinneringen bij je kunt dragen en ze kunt terughalen wanneer je het even moeilijk hebt. Het is daarnaast natuurlijk ook super waardevol dat je zoveel lieve mensen om je heen hebt die voor je klaarstaan en je ook onverwachts kunnen verrassen met een lief kaartje. Ik hoop natuurlijk ook voor jou dat je moeder er volgend jaar nog steeds is.
Bliss, wat jammer dat jouw afgelopen jaar zo overschaduwd is door alle gedoe op je werk. Ik gun je zo'n leuke nieuwe baan waar je helemaal je plek vindt, waar je je op je gemak voelt en vooral ook zelfvertrouwen vindt. Heel logisch dat je zelfvertrouwen daalt als je steeds op het laatste moment toch niet gekozen wordt voor een functie. Laat je niet ontmoedigen daardoor, hoe moeilijk dat ook is! Die ene baan komt echt op je pad, dat weet ik zeker. Wat betreft je diagnose is het heel rot om te weten dat je het hebt, maar ergens wel fijn om te weten wat het is. Ik ben ook benieuwd of er nog iets uit je slaaponderzoek komt, ik weet hoe het is als je ALTIJD moe bent. Oh ja en ik vind het SUPER stoer dat je in je eentje naar NY bent geweest, zo gaaf! Die kan mooi van je bucket list
Ach lieve Teun, wat een verdriet lees ik in jouw post. Heel heftig dat je herstel niet heeft doorgezet, accepteren dat je dingen niet meer kan doen terwijl je zo graag wil is natuurlijk heel verdrietig en frustrerend. Ik had je zo gegund dat het makkelijker zou gaan inmiddels en ik vind het oprecht heel rot voor je dat het niet lukt op dit moment, ik hoop zo met je mee dat herstel of vermindering van je klachten je gegeven is komend jaar! Mooi om te lezen dat je een fijne hobby hebt gevonden in het online schrijversprogramma en dat je daar ook een fijne groep mensen hebt leren kennen.
Marsy, knap dat je voor jezelf bent opgekomen. Hiërarchie is zo naar, zeker als mannen vinden boven een vrouw te staan. Ook goed dat je uiteindelijk besloten hebt deze mensen te negeren en je te focussen op dingen die wel belangrijk zijn. Logisch ook dat je daar onzeker van werd, maar je hebt mooi dat contract te pakken dus ik denk dat die onzekerheid helemaal niet nodig is! Heb je een idee hoelang jullie hier nog willen blijven? Jammer dat je ouders niet inzien dat ze nu tijd met jullie door moeten brengen nu het kan, kun je ze dat op een bepaalde manier duidelijk maken? Ik weet uit ervaring dat dat lastig is met egoïstische mensen. Gelukkig vinden de kinderen het contact met hun grootouders prettig, dat is ook belangrijk.