Poeh, wat is er weer veel gebeurd bij iedereen dit jaar.
Pompoen, wat kun je je gevoel en beleving goed verwoorden altijd. Ik hoop dat je een positiever jaar tegemoet gaat, dat is je enorm gegund. Veel sterkte voor jou!
Macaron, wat klinkt dat eng en naar met die buurman! Ontzettend fijn dat je een andere plek hebt nu. Heb je ook de politie o.i.d. ingeschakeld zodat deze man anderen (ook) niks meer kan doen?
Lady, ik hoop dat even rust je inderdaad goed doet en dat je alles op een rijtje krijgt. Die hormonen zijn ook gewoon vreselijke dingen. Hopelijk werpt de nieuwe medicatie zijn vruchten af binnenkort. Sterkte!
Harri, ik duim met je mee dat het in 2025 mag lukken voor jullie.
Filoria, het klinkt als een heel zwaar jaar voor jou. Desondanks kom je altijd zo vrolijk over hier! Hopelijk voel je je komend jaar ook vaker goed en happy.
HH, lees ik het goed dat je met een man datet nu? Ik dacht dat je alleen vrouwen datete, dus ben helemaal verbaasd haha. Een eigen huis zou wel enórm fijn zijn na al die tijd.
GSTQ, ik heb altijd zo veel respect voor hoe jij alle ballen hoog houdt. Jouw kinderen boffen ontzettend met zo'n lieve en betrokken moeder.
Marin, wat een struggles lees ik in je stuk, zowel op persoonlijk gebied als met je zoon. Heel fijn dat je jezelf ook weer een beetje hebt teruggevonden en ondanks alles fijne momenten hebt gehad met je gezin (en alleen!).
Kira, ik duim dat je nog heel veel tijd met je moeder kunt doorbrengen.
Jip, een nieuwe liefde zou zo leuk zijn voor je! En wat leuk dat je een forumvriendin erbij hebt!
Ik heb zelf niet zo'n zin om alle vragen af te gaan, maar het gedoe op m'n werk heeft m'n hele jaar flink overschaduwd helaas. Kijk daarom niet zo fijn terug op dit jaar. Begin van het jaar was ik nog positief, ik was net een paar maanden met een nieuwe functie bezig en ik rondde een opleiding af, en haalde het diploma ook nog tot mijn grote verbazing. Maar toen bleek dat bepaalde afspraken niet nagekomen werden, wat enorm aan me ging vreten en m'n lichamelijke klachten verergerde. Sinds juni heb ik in de ziektewet gezeten, eerst volledig en later voor 75% en uiteindelijk ben ik m.i.v. november vrijgesteld van werk en krijg ik nog een paar maanden doorbetaald. Ben me suf aan het solliciteren en ik kom regelmatig erg ver en word het dan toch nét niet. Niet echt lekker voor m'n zelfvertrouwen, en dat is al nooit hoog.
Ook kreeg ik begin dit jaar de diagnose fibromyalgie. Op zich beheerst dit m'n leven niet, want ik heb de klachten al tig jaar. Maar het voelt wel definitief om een diagnose te hebben waar ik nooit meer van af kom.
Eén van de hoogtepunten van dit jaar was toch wel mijn solotrip naar New York! Zo blij dat het ein-de-lijk doorging nadat ik eigenlijk in 2020 al zou gaan en dat ik alles nu met eigen ogen gezien heb. Het was een enorme belevenis! Ook heb ik veel leuke dingen gedaan met m'n gezin en alleen met m'n dochter, en er staan er in de laatste weken van het jaar nog meer op de planning. Onze vakantie naar Slovenië was ook top!
Voor 2025 hoop ik ten eerste dat mijn naasten (en ik) gezond blijven en daarnaast dat ik minder stress heb op het gebied van werk en dus een leuke nieuwe baan vind waar ik op m'n plek zit. Of in elk geval iets waar ik niet met tegenzin naartoe ga.