Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  

Hoeveel werk jij? En hoeveel je partner?

<<

Macaron

Kwebbel

Bericht 09 Dec 2024 10:06

Re: Hoeveel werk jij? En hoeveel je partner?

Ik werk 20-24 uren en heb co-ouderschap met de vader van mijn kinderen. Op de dagen dat ik de kinderen heb, haal ik ze uit school en werk ik tot 14:00. Op de dag dat ze door hun vader opgehaald worden ben ik vrij (heerlijk!) en de andere dagen dat ze bij hem zijn werk ik de ene dag wat langer op kantoor en de andere ochtend thuis.
We maken geen gebruik van BSO. Mijn ex heeft het ook zo kunnen regelen dat hij er 's middags is of zijn vriendin.

Ik ga ook echt niet meer werken. Het is prima zo. Ik geniet als ik mijn kinderen heb en ik geniet van mijn vrijheid als ze er niet zijn. En ik heb ruim voldoende inkomen. Dus het is allemaal in balans.
<<

Poi_son

Noob

Bericht 09 Dec 2024 16:23

Ikzelf werk 36 uur (fulltime in de zorg), waarvan 8 uur lesdag hbo is. In de praktijk is het vaak 40 uur. Mijn man werkt 24 uur na zijn depressie lukt meer niet.
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 09 Dec 2024 17:38

Ik heb een contract van 24 uur per week, komt neer op 3 dagen per week werken. ik ben woensdag en vrijdag vrij.
Mijn vriend heeft volgens mij een contract van 50 uur per week, maar dat verschilt per klus welke uren het uiteindelijk zijn.

ik doe veel alleen ivm het werk van mijn vriend. Tegenwoordig sinds ik van baan ben gewisseld voel ik wel veel meer balans. Eerder was ik echt veel meer aan het werk dan die 24 uur, maar daar had ik zelf last van en de kinderen ook. Dus nu erg blij met de betere balans. Ze zitten op de middelbare school dus we maken geen gebruik meer van de bso. Eerder gingen ze wel eens 2 middagen naar de bso en een naar mijn ouders, dit is later veranderd naar 1 middag bso en een dag mijn ouders. En nu zijn ze gewoon alleen thuis soms. Ik werk ook veel vanuit huis, en af en toe op kantoor, kantoor is heel dichtbij dus ik fiets of rij wat heen en weer. Ik vind het ook fijn dat ik mijn kinderen nu kan helpen met huiswerk, even helpen herinneren wat er moet gebeuren, overhoren.
En mocht het nodig zijn ben ik flexibel voor collega's en kan ik best op woensdag en vrijdag eens werken.
:heart: :heart: 2011
<<

Archie

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Bericht 09 Dec 2024 19:19

Laat ik ook weer eens reageren haha. Leuk om te zien hoe het bij jullie allemaal loopt en geregeld is.

Ik werk 28 uur (32 contract) en ik werk letterlijk om de hoek. Mijn vriend werkt 34 uur.
Hij heeft 45 minuten reistijd.

Op maandag en dinsdag werkt hij thuis. Ik probeer ook 1 van die dagen thuis te werken. We brengen op maandag en dinsdag de kinderen in 90% van de gevallen samen naar de opvang en halen ze ook samen op. Dat vind ik zo chill. Samen die ‘last’ van de ochtend en avond. Ik raak daar nou echt overprikkeld van, die drukke momenten.

Op woensdag ben ik vrij. Op donderdag passen de oma’s om en om op maar binnekort gaat mijn dochter ook op donderdag naar de opvang en later in het jaar naar school. Zoon staat op de wachtlijst voor donderdag.

Vrijdag is mijn vriend vrij en ik vrijdagmiddag ook.

Als mijn dochter straks naar school gaat twijfel ik hoe ik mijn uren wil indelen. Ik heb een mega flexibele werkgever dus hoop dat ik zelf de donderdagmiddag kan opvangen. De school heeft nog een klassiek rooster, dus hoef haar pas om 15:15 op te halen.
11.21
10.23
<<

Marit Eline

Bericht 09 Dec 2024 19:24

Goed om te lezen dat er veel van jullie tevreden zijn met het aantal uren wat jullie werken.

Zo gek, voordat ik kinderen had werkte ik 48 uur (op contract) per week, en dat ging prima. Toen kreeg ik 1 kind en ging 3 dagen werken en 1 dag opleiding. In die tijd kreeg ik kind 2. En ook dat ging allemaal prima. Toen was opleiding klaar en toen bleef ik 3 dagen werken en verviel de opleidingsdag dus. En vanaf die tijd begon de worsteling werk/prive balans. Gek eigenlijk, juist toen ik minder ging werken. Ik kreeg in die jaren ook kind 3 en daarna 4, dus dat hielp ook niet mee, maar toch. Zou ik dan juist meer moeten gaan werken nu? Dat wil ik eigenlijk niet nu de jongste nog niet op school zit.

Archie, ik snap dat dat wegbrengen en halen enzo samen fijn is. Ik ben vaak alleen in de ochtend (man dan al om 6 uur de deur uit) dus dan ben ik al moe voordat ik überhaupt op mijn werk ben haha. En 's avonds ook regelmatig alleen. Dat vind ik wel pittig
<<

Myloon

Kletskop

Bericht 10 Dec 2024 07:24

Ik werk zo rond de 24 uur in de week en mijn man 40. De jongens zijn 2 middagen een uurtje uit school alleen thuis en 1 dag werkt mijn man thuis. Woensdag is mijn vrije dag en op vrijdag werk ik maar 3 uurtjes.
20-09-2013 N. & T. Geboren!
<<

Signature

Gebruikers-avatar

Kletskop

Bericht 10 Dec 2024 09:55

Mijn man werkt 40 uur, heeft minimaal 5 uur reistijd per dag en is op werkdagen eigenlijk alleen thuis om te slapen, douchen, eten en weer te gaan.

Alles rondom de kinderen (14,14,10) komt op mij neer. Ik breng en haal de jongste altijd naar en van school en teamsport (maandag en woensdag). Zaterdagochtend haar toernooien, zaterdagmiddag wedstrijd van zoon.
Zondag, dinsdag, donderdag en vrijdag gaan we met z'n vieren naar de sportschool.

Ik ben 12 jaar fulltime thuis geweest, 7 maanden fulltime gewerkt, dat was niet te doen en minder uren kon niet. Toen ben ik gaan studeren (thuis) en dat doe ik nu ruim 2,5 jaar en werk nu sinds ongeveer een jaar, thuis. Alleen afspraken zijn buiten de deur. Uren zijn verschillend.
Soms is dat 25u werken en 15u studie, andere week 25u studie en 15u werken en soms 20u en 20u. Deze maand privé erg druk en werk ik dagelijks een uurtje ongeveer iets bij en ben ik verder alleen bezig met mijn studie.
Hoop in juni mijn 3de af te ronden.

Nooit opvang afgenomen.
<<

Signature

Gebruikers-avatar

Kletskop

Bericht 10 Dec 2024 10:11

Ik dacht eigenlijk altijd wel dat het relaxter zou worden als ze ouder worden maar dat valt vies tegen met 3 verschillende scholen. Elke maand moet ik wel 2 keer naar 1 vd scholen. Deze maand 8 keer. 3 x oudergesprek, 1 x profielorientatie, 2 x kerstviering, 1 x proeflokaal en 1 x kijkje in de klas 🫣

Verschillende scholen, verschillende momenten toetsweken, zoon is net een week amper op school geweest, dochter gaat eind deze week de toetsweek in.

En dan al die uitval uren dat ze thuis zijn en lesroosters compleet anders waardoor dagelijks wel iemand pas om 10.15 begint. Laat in de avond nog ergens ophalen. Op zaterdag ophalen van werk ivm locatie waar veel zwervers zijn laat ik ze liever niet alleen daar fietsen als het verder verlaten is omdat ik weet wat 1 van hen op zijn geweten heeft. En de bende die ze achterlaten als ze eindelijk naar school zijn.

Wanneer mijn jongste (groep 7) naar de middelbare school gaat (of eind groep 8), zoek ik een kantoor en ga ik van 8u tot 11u daar in alle rust opstarten.
<<

Janne

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Bericht 10 Dec 2024 20:30

Herkenbaar hoor Signature. Ik merk ook dat nu de kinderen ouder zijn er andere "problemen" om de hoek komen kijken. Ik vond het makkelijker toen ze nog jonger waren.

Ik heb momenteel een betaalde baan van 24u en doe een minor van 16u in de week. Mijn minor is eigenlijk een soort stage. Ik werk dus 40u in de week en ben daarvoor ook 5 dagen van huis. Voor die 2 dagen minor reis ik per dag ong 4u in totaal. Op donderdagavond kun je mij wel opvegen.
Kids zijn de helft van de week bij mij.
In februari start ik met afstuderen en hopelijk rond ik die af in juni/juli 2025. Daarna moet ik 36u werken om mijn inkomensverlies op te vangen. Mijn oudste wordt 18jaar in juni en daardoor krijg ik geen kgb meer. Maar prima. Ik heb dan ook een andere functie en dan kan ik ook meer thuiswerken.
Vorige

Terug naar Zwangerschap & kinderen