Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  

Hoeveel werk jij? En hoeveel je partner?

<<

Godsavethequeen

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Bericht 04 Dec 2024 19:41

Re: Hoeveel werk jij? En hoeveel je partner?

Ik werk 36 uur. Ik ben woensdagmiddag vrij en vrijdag vanaf 15.00 uur. Ik ben alleen en de vader van mijn kinderen heeft geen enkele zorgrol. Ik heb alles zo georganiseerd dat het lukt. Ik eet op maandag, dinsdag en donderdag samen met mijn kinderen bij mijn ouders. Op alle doordeweekse avonden heeft een of meer kinderen een sport. Ik ben dus elke dag na het eten onderweg om een kind te brengen. Mijn vader haalt ze dan op omdat ik de andere kinderen al naar bed breng. Ik heb geen sociaal leven. Als ik niet werk dan ben ik bij de kinderen. Ik zie mijn vriendinnen te weinig en als ik ze zie zijn de kinderen erbij. Dat vind ik prima. Ik breng samen met de kinderen ook veel tijd door met onze pony. Daar heb ik ook vaste taken in (‘s avonds pony van wei naar stal en wei uitmesten). Huiswerk en toetsen leren plannen we helemaal in, maar moet ook tijd voor vrijgemaakt worden. Alles gaat en ik ben ik balans, maar deze periode vind ik wel vrij intens:

- drie surprises maken of in ieder geval helpen/begeleiden
- alles regelen voor pakjesavond, kopen, inpakken en voorbereiden
- twee kinderfeestjes organiseren
- grote mensenfeest voor meer dan 20 mensen lunch bereiden
- 3x hapjes kerstmenu op school
- 2x trakteren op school, dus ruim 50 traktaties maken
- afsluiting jaar werk, elk jaar weer zo druk
- kerstborrels en dingen werk
- koken met kerst voor hele familie
- kerstavond met kinderen speciaal maken
- en gewoon zorgen dat dit een gezellige tijd is, dus kerstboom halen en versieren.

Maar met deze lijst is alleen wel alleen en 36 uur werk wat in drukke tijd eigenlijk nog meer vraagt heel erg veel. Dit is eigenlijk veel te veel. Maar omdat ik het zo graag allemaal goed wil doen en gezellig wil hebben toch maar de schouders eronder en dan lukt het allemaal wel.
<<

Scandic

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 04 Dec 2024 20:04

Ik werk 24 uur (28 uur op contract) en mijn man 32 uur (36 uur op contract). Allebei nemen we 4 uur ouderschapsverlof op per week.
Op dinsdag ben ik thuis en op woensdag zijn we allebei thuis. Dat is een bewuste keuze zodat we allebei op woensdag iets voor onszelf kunnen doen (daar maak ik vooral gebruik van haha 🤣).
Ik ben nog wel erg zoekende qua balans. Vind het moeilijk om mijn zoontje twee lange dagen naar de opvang te brengen. Op maandag probeer ik vroeg te beginnen en brengt mijn man hem om 7:30 weg zodat ik hem 16:30 kan ophalen. Op donderdag ook 7:30 wegbrengen maar in principe pas 17:30 ophalen. Ik vind dat veel te lang en hij trekt het slecht qua slapen, dus iedere week een uitdaging om mijn werkuren te halen (en ook om mijn zoontje te kalmeren tot hij naar bed kan).
Mijn man werkt op een uur rijden dus voor hem is het nog lastiger.
In de toekomst lijkt twee ochtenden peuterspeelzaal mij ideaal, dan werk ik mijn uren liever in vier dagen. Maar dat duurt nog 1.5 jaar 🤣
<<

Godsavethequeen

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Bericht 04 Dec 2024 20:07

Normaal gesproken gaat het dus beter en is mijn balans oké. Ik vind mijn werk leuk en zou een functie die minder van me vraagt snel saai vinden en verveeld raken. Daarnaast vind ik fijn om zelf een goed inkomen te hebben. Dat geeft rust en ook vrijheid. Dat we samen een pony hebben is een groot geluk. Ik heb geen enkel moment waarin ik niet werk of niet voor de kinderen zorg. Soms denk ik dat het goed voor me zou zijn. Maar laatst zag ik weer een onderzoek hoeveel mensen op hun telefoon zitten te scrollen, uren weg aan schermtijd. Ik ben tussen 6.30 en 22.00 uur gewoonweg te druk om op mijn telefoon te zitten, dus dat vind ik wel winst. Het zijn hele gevulde dagen. Maar over het algemeen voel ik me opgewekt. Ik heb graag mijn kinderen om me heen, vind mijn werk inhoudelijk leuk, heb fijne collega’s en ben ontzettend gelukkig als ik bij de paarden ben. Dus ik zou het ook allemaal niet willen missen. En er breken vast weer fases aan waarin het zorgen minder is. Nu probeer ik er ook van te genieten. En vermoeidheid en overvraagd voelen te relativeren.

Mijn kinderen willen heel graag een hond. Maar daar wacht ik mee tot ze 12 zijn en daar ook echt taken in krijgen, want die zorg en het inplannen van het uitlaten kan ik er nu nog niet bij hebben.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Bericht 04 Dec 2024 20:16

Deze periode vraagt inderdaad heel erg veel van ouders GSTQ dus ik kan het gevoel van druk en onrust goed voorstellen. Het klinkt enorm veel wat je moet doen. De rest klinkt alsof je het heel goed in controle hebt, veel structuur maar wel heel veel fijne dingen. Het is eigenlijk ook een zegen dat je je ouders zoveel om je heen hebt. Dat mis ik wel weer juist.

Maar over deze periode. Ik heb morgen een dag vrij genomen. Vanmiddag alweer extra gewerkt om m'n werk af te krijgen. Vind ik niet erg. Maar morgen dus vrij genomen voor Sinterklaas alles voorbereiden en vieren (en niet pas om half 7 thuis hoeven te zijn). Volgende week dinsdag ben ik ook vrij zodat ik mee kan naar de kerk voor de kerstviering. Eigenlijk moet dat ook wel voor zoon, dat ik mee ga. En de week erop had ik nét een training geruild zodat ik thuis kan werken zodat ik naar het kerstdiner kan (als klassenmoeder en moeder van kind met allergie) en niet om half zeven er pas ben. Maar toen werd er nóg een training gepland op die dag waardoor ik alsnog geacht word op kantoor te zijn en dus niet thuis kan werken. Daar kan ik dan zo van balen. Dan kan ik me rot voelen over die training missen (dat kan eigenlijk niet), rot voelen over te laat op school zijn (dat kan eigenlijk niet) of regelen dat ik een halve dat op kantoor ben en daarna thuis werk maar dat vergt weer flexibiliteit van m'n werkgever. Die ik wel krijg maar toch voelt 't rot. (en dus 80 km heen en weer rijd voor die ene training eigenlijk).

Normaal heb ik er dus ook allemaal niet zo'n moeite mee maar doordat deze periode veel vraagt van ouders vind ik het nu wel even lastig.
Let's discover the world together.
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 04 Dec 2024 20:36

Ik werk nu 3 dagen en partner 4 dagen.
Jongste heeft 3 dagen kdv. En oudste 2 dagen bso. In het nieuwe jaar gaat de jongste ook 2 dagen bso. Dit jaar had ik met de oudste dus een middag alleen. Tot voor kort gingen we dan naar logopedie. Die ochtend heb ik dan voor mezelf. Dan sport ik, tijdje therapie gehad (oa daarom naar 3 dagen gegaan sinds dit jaar) en werk ik regelmatig alsnog.

Qua balans is dit eigenlijk heel lekker. Omdat we beide vnl thuis werken, hebben de kinderen nooit heel lange dagen kdv/bso. Voor werk is 4 dagen werken wel heel fijn. Omdat mijn werk zo flexibel is, werk ik dus wel eens die ochtend wat uurtjes extra, maar kan ik andere dagen als het handig uitkomt ook wel eens eerder weg.
Soms gun ik mn kinderen ook wel 1 of geen dag bso en twijfel ik mn uren zo in te delen dat ze nog maar 1 dag hoeven. Maar dat doet zoveel met mijn flexibiliteit dat we daar denk ik toch niet voor kiezen. Denk toch fijner om die 2 dagen bso te houden en als dat (zoals in deze tijd) toch veel blijkt, dan die week alsnog mn uren anders te werken als het mogelijk is waardoor ze (nu alleen de oudste) maar 1 dag naar de bso hoeft.
<<

Snoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 04 Dec 2024 21:21

Ik werk full-time (dat is 36u bij ons), vrijdagnamiddag ben ik meestal vrij. Ik werk drie dagen thuis en twee dagen op kantoor.

Mijn man werkt 32u, contract 40u maar neemt ouderschapsverlof op. Hij is op woensdag altijd thuis. Ik ga dus op woensdag standaard naar kantoor. De andere dag dat ik naar kantoor ga, brengt mijn schoonvader mijn jongste naar school en halen mijn ouders haar weer op.

Mijn jongste moet enkel op mijn thuiswerkdagen een halfuurtje naar de vooropvang. Als ik thuiswerk haal ik haar tussendoor gewoon van school op en werk daarna nog even verder.

De werk/privébalans is voor mij echt heel goed, grotendeels vanwege het vele thuiswerken. Ik werkte tot 1,5 jaar geleden nog halftijds (20u) dus het was wel echt even een flinke stap naar deze job, maar ik heb er nog geen seconde spijt van gehad.

Ik werk zoveel liever 36u nu omdat ik gelukkig ben dan toen ik nog 20u werkte op mijn vorige job, waar ik de laatste twee jaar ongelukkig was.
2012 & 2016
<<

ShallY

Yipyapper

Bericht 04 Dec 2024 21:27

Blue Phone schreef:
Marit Eline schreef:
Oh joh jeetje, dat lijkt mij ook echt pittig om er dan 5 weken alleen voor te staan, respect! Dan heb je daar alle energie voor nodig en dan kan ik me voorstellen dat werken erbij niet haalbaar is. Welke opleiding volg je? (Als je dat wil delen)
Ik volg op Facebook de familie Zeldenrust, waren een paar jaar geleden ook in een Huis Vol. Hij vaart ook en zij is thuis bij de kinderen.

Ik doe de Pabo, in deeltijd. Dus veel zelfstudie. Nog minstens 3,5 jaar te gaan.

Ja, ik vind het nu heel pittig. Zwaarder dan die keer in 2020 toen de jongste net 3 weken oud was, de andere 2 zomervakantie hadden en man voor 9(!) weken aan boord ging, in coronatijd..

Wow respect hoor dat je dit doet en dat je er vaak alleen voor staat!
Is het te doen, de opleiding?
Ik overweeg ook om na deze studie nog de pabo te gaan doen. Maar aan de andere kant, ben ‘al’ 40.. ik kan dan wel verkort de opleiding doen maar toch.
<<

Blue Phone

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 04 Dec 2024 21:31

ShallY schreef:
Blue Phone schreef:
Ik doe de Pabo, in deeltijd. Dus veel zelfstudie. Nog minstens 3,5 jaar te gaan.

Ja, ik vind het nu heel pittig. Zwaarder dan die keer in 2020 toen de jongste net 3 weken oud was, de andere 2 zomervakantie hadden en man voor 9(!) weken aan boord ging, in coronatijd..

Wow respect hoor dat je dit doet en dat je er vaak alleen voor staat!
Is het te doen, de opleiding?
Ik overweeg ook om na deze studie nog de pabo te gaan doen. Maar aan de andere kant, ben ‘al’ 40.. ik kan dan wel verkort de opleiding doen maar toch.

Ja, het is te doen hoor. Over het algemeen wordt de pabo niet als heel moeilijk ervaren, maar vooral heel veel (typ)werk. Ik vind het (meeste :) ) erg interessant.
Ik zou zeker niet twijfelen ivm je leeftijd, bij ons liggen de leeftijden tussen de 30 en 65(!)
23-11-2014 16-03-2017 01-07-2020
<<

Gympie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Bericht 04 Dec 2024 21:57

Ik werk momenteel 3 dagen in combinatie met 1 dag studie/colleges, daarnaast ben ik in de avonden vaak druk met studeren. Zodra ik klaar ben, werk ik weer 4 dagen. Mijn man werkt ook 4 dagen. We hebben 2 kinderen, 1 op de basisschool, zwemlessen, schoolvakanties, je kent het wel en de ander is nog een peuter met de nodige uitdagingen;). Ze zijn kampioen in om de beurt ziek worden, en daarna zijn we vaak zelf de sjaak.

De balans is regelmatig zoek, ik schiet altijd wel ergens te kort voor m’n gevoel en ik ben chronisch moe en gestrest door gebroken nachten en tentamenperiodes, maar uiteindelijk lukt het allemaal wel. Ik probeer ook wel extra gas te geven op de momenten dat het moet en meer rust toe te laten wanneer het kan. Dat heeft wel weerslag op m’n sociale leven, maar ik merk dat mensen dat heel goed begrijpen en dat geeft ook rust. Zodra ik klaar ben met studeren (bijna!) zal dit vast wat beter gaan. Daarnaast heb ik sinds afgelopen jaar een nieuwe functie die veel van me vraagt (complex) en eigenlijk ook niet lukt in 3 dagen waardoor ik altijd achter de feiten aanloop, veel ad hoc werk, en chronisch achterloop met het lezen en waar nodig beantwoorden van mail. Echt ik wil mijn inbox eigenlijk niet eens meer openen na het weekend.

Eerlijk, ik vind mezelf niet altijd even leuk door dit alles hoor. Snel geïrriteerd, bozig, negatief. Ik kijk uit naar wat rustigere tijden.
<<

Godsavethequeen

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Bericht 04 Dec 2024 22:43

Ik vind studeren naast werk en kinderen echt knap. Ik heb het twee keer kort gedaan. Eén keer een masterclass met een toets en essay en een keer opleiding vertrouwenspersoon. En vond het echt een behoorlijke belasting.

Marin, je hebt natuurlijk ook nog reistijd. Ik werk op 20 minuten fietsafstand. Ik kan dus altijd de kinderen met de fiets naar school brengen en voor 9 uur op werk zijn. Ik werk ook weleens ochtend uurtje thuis en vertrek dan naar werk. Die flexibiliteit is fijn. En het thuiswerken op woensdag en vrijdag maakt dat het lukt om 36 uur te werken.
<<

Harrison

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 04 Dec 2024 23:20

We werken allebei fulltime (40 uur). Ik verdeeld over 4,5 dag, ben woensdagmiddag vrij. Ik heb veel calls in de avond met collega’s in de VS, waardoor ik die woensdagmiddag vrij kan houden en redelijk wat regelruimte/flexibiliteit bij ziekte of activiteiten op school. Dat is fijn. Mijn vriend haalt meestal zoon op uit school op vrijdagmiddag. Verder mijn ouders en de bso.

Ik heb dit jaar ook nog 7 maanden een opleiding erbij gedaan en dat vond ik wel intens. Net als nu, nu er ook ‘s avonds veel etentjes en borrels zijn met werk en natuurlijk thuis en op school veel festiviteiten. Maar over het algemeen gaat het heel goed zo.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Bericht 05 Dec 2024 07:32

@GSTQ ja ik heb inderdaad drie keer per week zo'n 1.5 uur reistijd. Nou vind ik dat an sich helemaal niet erg, ik vind het fijn om een soort op en af moment van werk / thuis te hebben. Ik ontspan daar al van. Maar wat ik wel lastig vind is dat ik dan laat thuis ben en daardoor de kinderen ook laat op bed liggen. Maar gelukkig helpt het al wel dat de mannen vast gaan koken samen, dus ik kom wel altijd gezellig thuis en het voelt nooit gehaast. Maar áls ik me dan ergens schuldig over voel dan is het die late bedtijd van de kinderen.

Pfoe Gympie dat klinkt inderdaad wel veel. Ook die gebroken nachten erbij. Je loopt zo op je reserves dan.
Let's discover the world together.
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 05 Dec 2024 11:38

Ik werk 3 dagen ene week andere week 2.5 dag. Zoon gaat 2 dagen naar de opvang en andere dag past mijn moeder op. Man werkt 40 uur. Hij is van 6 tot 17u van huis.

Als zoon 4 word wil ik wel meer onder schooltijd gaan werken. We hebben dan geen bso nodig
Afbeelding
<<

Filoria

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 05 Dec 2024 12:40

We hebben een tijdje gedaan dat mijn man 36 uur werkte en ik 32, maar ik vond het eigenlijk niet vol te houden. Ik ben nu op zoek naar een baan voor 24 tot maximaal 30 uur.

Het zit hem er hier vooral in dat ik altijd degene ben die 's ochtends en 's avonds voor de kinderen zorgt. Door mijn man zijn werktijden, slaapt hij 's ochtends om 8u nog en is hij er met het avondeten meestal ook niet. Terwijl met puberkinderen de ochtend- en vooral de avondspits juist vaak stressvol zijn. Alle hobby's en bijbaantjes etc. zijn ergens tussen 16:30 en 21:00. Ik ben dan nodig om op tijd te koken en alles in goede banen te leiden.

Wat dat betreft ziet onze week er echt anders uit dan toen de kinderen nog naar gastouder/KDV/BSO gingen. Nadeel was toen dat we echt opvang nodig hadden omdat je een jong kind niet alleen thuis kunt laten. Voordeel was dat je op opvangdagen van 8:00 tot 18:30 even helemaal geen zorgen over je kind hebt 😅

Met pubers is er voortdurend in- en uitloop in je huis en zijn er allerlei dingen die ze moeten doen en regelen. Dat vind ik soms best wel afleiden van mijn werk 😬

O ja, ik pas trouwens 1 dag per week op mijn neefje! Daarom zit 5 dagen werken er sowieso al niet in. Maar dat doe ik vrijwillig hoor. Zou het niet willen missen.
T (2008) en I (2013)
<<

Marit Eline

Bericht 05 Dec 2024 12:59

Leuk en interessant om jullie reacties te zien!
Gympie, dat gevoel van tekort schieten op alle gebieden herken ik ook heel erg, daarom mijn worsteling.
Best nog wel een aantal die veel uren werken, ik vind t knap! Mijn kinderen vinden het niet fijn op de BSO, dat maakt de stap om meer te gaan werken moeilijk. Ze hoeven nu maar 1 dag.
Daarnaast lees ik ook een paar keer terug dat mensen thuiswerken combineren met de kinderen. Dat lijkt me wel ingewikkeld. Ligt er natuurlijk aan hoe oud de kinderen zijn, maar ik kan me nu niet voorstellen dat ik dan net zo effectief zal zijn dan zonder kinderen erbij.
In mijn functie kan ik niet thuiswerken, dus dat is geen optie.
<<

Amelie123

Kwebbel

Bericht 05 Dec 2024 15:17

Ik werk 24 uur op locatie en man 36, waarvan 3 dage thuis. 1 Dag in de week hebben we oppas aan huis, de andere dagen is altijd 1 van ons thuis na schooltijd, of allebei.
Voor mij is deze balans perfect.
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Bericht 05 Dec 2024 16:11

Ik werk 3 dagen in de week, aantal uur is op papier 20 maar dat varieert een beetje per week want ik deel mijn eigen tijd grotendeels in en ik moet ook de vakanties compenseren (onderwijs). Ik tel het ook nooit na eigenlijk, in piekweken is het vast meer maar ik maak ook weleens minder uur. Ik heb ruim anderhalf uur reistijd per dag.
Man werkt op papier 36 uur maar ik denk dat het meestal meer is want er komen best regelmatig dingen in de avond bij, dat hoor wel echt bij de functie. Maar hij werkt wel dichtbij, op 5 minuten fietsen, dus dat is ideaal. Hij brengt en haalt dus meestal de kinderen ook.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 05 Dec 2024 18:53

Marit Eline schreef:Leuk en interessant om jullie reacties te zien!
Gympie, dat gevoel van tekort schieten op alle gebieden herken ik ook heel erg, daarom mijn worsteling.
Best nog wel een aantal die veel uren werken, ik vind t knap! Mijn kinderen vinden het niet fijn op de BSO, dat maakt de stap om meer te gaan werken moeilijk. Ze hoeven nu maar 1 dag.
Daarnaast lees ik ook een paar keer terug dat mensen thuiswerken combineren met de kinderen. Dat lijkt me wel ingewikkeld. Ligt er natuurlijk aan hoe oud de kinderen zijn, maar ik kan me nu niet voorstellen dat ik dan net zo effectief zal zijn dan zonder kinderen erbij.
In mijn functie kan ik niet thuiswerken, dus dat is geen optie.

Ik ben alsnog productiever op de thuiswerkdagen dan op de dagen dat ik op kantoor werk. J is gewoon mijn enige collega op mn thuiswerkdagen en die kan ik aan het werk zetten. Op kantoor heb ik de hele dag mensen die binnen lopen of langslopen.
2015 💙
<<

Lavendel

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Bericht 05 Dec 2024 20:12

Wij werken beide 4 dagen en de kinderen gaan op de ma/di/do naar de opvang en BSO. Ik vind het perfect zo, maar dit is wel alleen haalbaar omdat we beide heel flexibel om kunnen gaan met werktijden en thuiswerken. Daardoor kunnen we in principe de ochtend en avond spits samen doen, dat scheelt veel. Omdat ik ook een uur reistijd heb ben ik altijd wel laat op kantoor, en vroeg weer weg, dus dat vind ik soms wel vervelend, maar het is wat het is op deze fase in mijn leven.
Smile, it's free!
<<

Miccie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Bericht 05 Dec 2024 20:57

Ik werk 36 uur (dat is bij ons fulltime). Verdeeld over 4 x 9 uur. Vrijdags is mijn vrije dag.
Mijn man werkt 40 uur en is op woensdagmiddag vrij.

We werken beide bij de overheid waarbij thuiswerken nog steeds helemaal prima is. Ik werk 3 dagen thuis en 1 dag op kantoor en mijn man vaak 3 dagen thuis en soms 2. Ligt aan zijn overleggen. Hij werkt sowieso thuis op de dag dat ik naar kantoor ben vanwege de hond en onze zoon die thuiskomt om 14:15.
Wegbrengen naar school is dan ook geen probleem want we zijn zo weer thuis.

Onze zoon zit in groep 8 en komt na schooltijd gewoon zelf naar huis. Op maandag en dinsdagmiddag ben ik dan met hem thuis. Hij doet dan ook de hond zodat ik gewoon kan werken. Soms komt er een vriendje mee, maar vaak hangt hij lekker onderuit op de bank.
Onze dochter gaat 3 middagen naar de BSO.
Volgend schooljaar gaat zoon naar de middelbare school. Dat zal dan wel even wennen zijn voor iedereen dat hij op andere tijden thuis is. Ik ga dan ook nadenken over de BSO van onze dochter. Ze zit dan in groep 6 en spreekt graag met vriendjes af na schooltijd. Die dagen zijn nu beperkt vanwege de BSO.
Afbeelding

Afbeelding
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 05 Dec 2024 20:57

Ik werk 38 uur. Kantoortijden, maar ik begin vroeg zodat ik woensdag om 14u kan stoppen. Ik heb drie keer per week een reistijd van een uur enkele reis, de overige twee dagen werk ik thuis.

Mijn man werkt 40 uur, ook kantoortijden, maar ook twee dagen thuis.

1 dag per week werken we beide op kantoor, dan hebben we bso. De overige dagen zijn de kinderen gewoon thuis. Ze fietsen zelf uit school en redden zichzelf prima.

We hebben beide een hele flexibele werkgever. Vandaag kon 1 van ons bijvoorbeeld gewoon mee om de surprises te brengen en konden we eerder stoppen. Ook vrij voor oudergesprekken, hulp op school, kinderen naar school brengen vanwege het weer etc etc is geen issue.

Het voelt niet alsof we veel werken. We hebben beide ook echt leuk werk, waar we veel energie van krijgen.
R. 2013💙
D. 2016💜
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 05 Dec 2024 22:25

Ik werk in het onderwijs en werk 0.9 fte. Wat neerkomt op 4,5 dag. Ik heb het zo kunnen regelen dat ik het op 4 dagen werk. Waardoor ik soms op mijn 'vrije' dag ook nog het eea moet doen qua werk.
Mijn partner werkt fulltime. Hij zit op kantoor en dit in de directie van het bedrijf. Hij werkt vaakt lang, maar begint ook pas laat. Zodat hij na de files kan rijden.

Bloom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 07 Dec 2024 07:12

Ik werk 32 uur over vier dagen. Twee dagen rijd ik naar kantoor, een uur enkele reis exclusief file. En ik heb altijd file. Dat komt omdat ik pas kan wegrijden nadat de kinderen op de opvang zijn, dat is vanaf half 8. Topdrukte dus. De andere twee dagen werk ik thuis.

Mijn man heeft een eigen groothandel. Hij werkt 6 dagen. Vier/vijf op de zaak zelf en 1/2 thuis (administratie). Hij begint om 5 uur in de ochtend (vandaag de ochtendzorg voor mij) en is rond 16.30 vaak weer thuis. Nu met de (kerst)drukte maakt hij wel langere dagen. De drukte begint na de herfstvakantie en houdt aan tot na Moederdag (al die feestdagen!).
https://www.vinted.nl/member/51937209-nmeeuw

26-05-2021 💙 | 26-04-2023 💙
<<

Radler

Yipyapper

Bericht 07 Dec 2024 23:55

Ik werk 36uur dat is in de zorg fulltime. Man is vrachtwagenchauffeur en heeft een contract van 36 uur, maar heel wisselend wat hij werkt. Hij had 40uur maar nadat zijn vaderschapsverlof was afgelopen is hij naar 36u gegaan. Hij begint voornamelijk ‘s nachts met werken (rond 2u vaak)
We hebben het zo verdeeld dat we geen opvang nodig hebben.
Man is op maandag vrij en ik op vrijdag (of ik werk eventueel alleen onder schooltijd). Dinsdag haal ik dochter uit school en werk ik tot max 14u. Wo en do haalt man onze dochter uit school en is hij optijd klaar met werk.
Voor nu is het mooi verdeeld zo en vind ik het erg fijn dat het zo lukt en kan.
Juli 2019
<<

DronkenTaart

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 08 Dec 2024 00:21

Ik werk 32 uur in 4 dagen waarvan 1 op kantoor en dus 1 dag vrij. Dochter gaat zelf naar de schoolbus en van de schoolbus weer naar huis dus ik kan 3 ochtenden in de week zwemmen voor ik met werk begin. Als ik naar kantoor ga, is ze hooguit 1,5 uur alleen thuis en dat vindt ze leuk. Ik heb ook bereikbaarheidsdienst een week lang. Tot kort geleden ongeveer 1 keer per maand maar nu 1 keer per 2 maanden. Dat kan gewoon vanuit huis of ik neem mn laptop mee. Dan kunnen we dus niet zomaar alles doen maar dat is prima. De extra uren die ik dan maak (ongeveer 10) kan ik weer opnemen om bv op school te helpen of een vrije dag te pakken voor mezelf of bv met een studiedag als mn dochter vrij is van school.

Ik ben niet zo sociaal maar als ik wil afspreken met vriendinnen is oppas eenvoudig geregeld bij familie of ze gaat mee waar kan. Sporten doet ze op mijn vrije dag.

Vader is foetsie dus doen het saampjes en dat gaat prima. Als ze naar de hogere school gaat overweeg ik ft te gaan werk (is 4x 9 bij ons). Hangt een beetje af van bepaalde plannen en of ik wil blijven waar ik nu werk.
Niets is dwazer dan wijs te zijn op het verkeerde moment.
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen