27 Nov 2024 09:13 door Reva
Maar voor de mensen die twijfelen, zoals Bliss en Lot, je zou wel voor de zekerheid alvast online een afspraak kunnen maken voor eind december. Bij ons in de gemeente lopen de dagen richting het einde van het jaar best wel vol namelijk qua mogelijkheden en mocht je het toch niet willen kan je de afspraak nog annuleren.
En over het wennen, mijn zoon is 4, maar hij is zich er volgens nog niet zo heel lang van bewust wat überhaupt zijn achternaam is. Een enkele keer dat ik de huisarts heb gebeld voor hem heb ik zijn achternaam gebruikt tot nu toe, verder weinig. Een deel van onze vrienden en familie schrijft op bijvoorbeeld zijn verjaardagskaarten altijd al Voornaam Achternaampapa Achternaammama valt me op. Wellicht door zijn geboortekaartje, maar dat mensen hem al jaren zouden kennen als alleen Achternaampapa vind ik zelf geen reden. Daar doen we met trouwen toch ook niet moeilijk over, dat het raar of wennen is voor de omgeving en dus maar niet doen? 😂
Trouwen maak ik me niet druk om, sowieso komt dat steeds minder voor in mijn omgeving. En ik ga er vanuit dat we een dusdanige band hebben met onze zoon, dat hij echt wel begrijpt dat hij gewoon kan kiezen wat hij dan zou willen, zonder dat wij daar iets van vinden. Daar vonden 'we' generaties lang ook niks van als vrouwen automatisch de naam van hun man aannamen, hoorde je ook niemand over loyaliteit.
June schreef:Kruiden naar beschikbaarheid en emotie.