Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  

Dubbele achternaam kind

<<

DronkenTaart

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 26 Nov 2024 23:36

Re: Dubbele achternaam kind

Mwah wat is lastig wennen? Wie gebruiken die achternamen nu echt het meest? Lijkt me toch niet zo heel lastig eerlijk gezegd. Ik zou het dan ook zeker doen als ik jou was. Ook omdat je steeds aangeeft dat je het wel mooi zou vinden. In het ergste geval moeten mensen er inderdaad aan wennen maar daar hebben ze dan jaren de tijd voor.

Mijn dochter heeft mijn achternaam dus is hier verder niet aan de orde. En ja dan zal ze wellicht moeten kiezen later als ze trouwt maar hee mss trouwt ze wel niet. Of wel en laat ze beide meisjesnamen vallen of houdt ze ze allebei. Mooi juist dat je zelf kunt kiezen.
Niets is dwazer dan wijs te zijn op het verkeerde moment.
<<

Siesa

Major Yipyapper

Bericht 27 Nov 2024 06:01

Kees wat een leuke naam!
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 27 Nov 2024 06:55

Oh Kees, ik wil ook jouw namen, haha zo perfect.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Bericht 27 Nov 2024 08:33

Dit kon ik natuurlijk niet zomaar aan me voorbij laten gaan 🤗
30-04-2017
<<

Reva

Yipyapper

Bericht 27 Nov 2024 09:13

Maar voor de mensen die twijfelen, zoals Bliss en Lot, je zou wel voor de zekerheid alvast online een afspraak kunnen maken voor eind december. Bij ons in de gemeente lopen de dagen richting het einde van het jaar best wel vol namelijk qua mogelijkheden en mocht je het toch niet willen kan je de afspraak nog annuleren.

En over het wennen, mijn zoon is 4, maar hij is zich er volgens nog niet zo heel lang van bewust wat überhaupt zijn achternaam is. Een enkele keer dat ik de huisarts heb gebeld voor hem heb ik zijn achternaam gebruikt tot nu toe, verder weinig. Een deel van onze vrienden en familie schrijft op bijvoorbeeld zijn verjaardagskaarten altijd al Voornaam Achternaampapa Achternaammama valt me op. Wellicht door zijn geboortekaartje, maar dat mensen hem al jaren zouden kennen als alleen Achternaampapa vind ik zelf geen reden. Daar doen we met trouwen toch ook niet moeilijk over, dat het raar of wennen is voor de omgeving en dus maar niet doen? 😂

Trouwen maak ik me niet druk om, sowieso komt dat steeds minder voor in mijn omgeving. En ik ga er vanuit dat we een dusdanige band hebben met onze zoon, dat hij echt wel begrijpt dat hij gewoon kan kiezen wat hij dan zou willen, zonder dat wij daar iets van vinden. Daar vonden 'we' generaties lang ook niks van als vrouwen automatisch de naam van hun man aannamen, hoorde je ook niemand over loyaliteit.
June schreef:Kruiden naar beschikbaarheid en emotie.
<<

June

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 27 Nov 2024 10:42

En bovendien is in onder andere Spanje het al jaren normaal om allebei de namen te geven aan een kind en dan laat je er bij het trouwen weer eentje los als je ook die van je partner wilt. Dat we het nog niet gewend zijn, maakt het nog geen probleem.
Elliot schreef:Hulde June, ik kan me heel goed vinden in jouw reactie!
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Bericht 27 Nov 2024 12:51

Ik twijfel nog steeds, maar neig er steeds meer naar het niet te doen. Hoezeer ik ook aan mijn naam gehecht ben, ik moet hem wel altijd spellen. Er zit een e in die je niet hoort, dus standaard wordt de naam verkeerd geschreven. Dat is wel een beetje irritant 🤐
❤️ 7 juni 2018
<<

Paddenstoel

Gebruikers-avatar

Noob

Bericht 27 Nov 2024 13:17

Ik heb het begin van het jaar wel gedaan, mijn kinderen hebben nu achternaam vader achternaam moeder. Naast dat ik het mooi vind was dit voor mij de enige manier om dezelfde achternaam als mijn kinderen te krijgen. Hun vader is 2,5 jaar geleden overleden, we waren verloofd en trouwen stond in de planning. Helaas is dat er nooit van gekomen. Ik hoop ook dat dit het makkelijker maakt met vakanties of als ik in ooit ga vliegen met de kinderen. Ik ben er erg blij mee en mijn kinderen ook. :smile:

Ik zou het bij twijfel doen, zeker omdat het na dit jaar niet meer mogelijk is.
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Orakel

Bericht 04 Dec 2024 20:55

Dit zou bij ons een interessante bedoening worden met drie verschillende combinaties, tenminste, ik denk dat het voor de oudsten eigenlijk niet meer kan, voor de jongste misschien nog wel. Maar we gaan het maar niet ingewikkelder maken dan het is.

Ik heb trouwens nog nooit wat hoeven aantonen terwijl Lu niet dezelfde achternaam heeft als ik en als de rest van het gezin. Nou gaan we niet heel vaak naar het buitenland, maar we zijn bijvoorbeeld wel naar Marokko en Spanje geweest.

Edit: even opgezocht, maar het kan met terugwerkende kracht als je oudste kind in 2016 is geboren. Ik weet niet hoe het zit als je andere kinderen in andere huwelijken geboren zijn en je dan nog een kind hebt gekregen. Maar goed we gaan het toch niet doen dus ik ga me er ook niet in verdiepen.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Bericht 04 Dec 2024 21:09

Ik heb het inmiddels ook weer losgelaten, ik vind het toch gewoon niet handig en onnodig omslachtig. En we zijn nu gewoon gewend aan deze achternaam.

Pompoen, kinderen uit eerdere relaties staan er los van, dus dat zou geen issue zijn dan. Maar ik begrijp uiteraard dat je het niet gaat doen.
❤️ 7 juni 2018
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Orakel

Bericht 04 Dec 2024 23:26

Ja, ik snap wel dat je het idee mooi vond, maar dan heb je ook nog de praktische kant van het verhaal natuurlijk.

Ik meende wel dat kinderen uit eerdere relaties er los van stonden, maar het maakt voor de beslissing niets uit inderdaad. Ik vond het wel goed om er even bij stil te staan dus dank je voor dit topic!
Vorige

Terug naar Zwangerschap & kinderen