Re: Kosten kinderopvang
Harrison schreef:Hoe doen ze dat dan met bezetting/planning? Moet je van te voren aangeven van hoe laat tot hoe laat je kind er is? Want de planning moet toch rond zijn en die kosten gedekt. Dus stel alle ouders zeggen ik haal mijn kind om 17.00 op en 1 zegt ik kom om 18.30 dan moet er dus personeel zijn tot 18.30 maar is er maar 1 ouder die daarvoor betaalt?
Ik had flexibele opvang. Ik moest op uiterlijk donderdag de week ervoor doorgeven hoeveel uur er nodig was en welke tijden. Op vrijdag werd dan bekend op welke groep je kind die dag was. Ze probeerden zo veel mogelijk de stamgroepen te respecteren. De opvang was open van 06:30-19:00. Je moest minimaal 3 uur per keer afnemen. Je kon ook volgens de ‘gewone’ regeling afnemen dan betaalde je per dagdeel. Ik betaalde per uur ietsje meer maar over het geheel werd dat minder. Tussen bepaalde tijdens kon je het zelfs per half uur aangeven. Ik werkte toen de ene week op ma/di/do en de andere week op di/wo/vrij. Deze opvang zat ook vlakbij het ziekenhuis en werd dus veel gebruikt door ouders die in het ziekenhuis werkten.