Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  

Kosten kinderopvang

<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 28 Nov 2024 12:04

Re: Kosten kinderopvang

Harrison schreef:Hoe doen ze dat dan met bezetting/planning? Moet je van te voren aangeven van hoe laat tot hoe laat je kind er is? Want de planning moet toch rond zijn en die kosten gedekt. Dus stel alle ouders zeggen ik haal mijn kind om 17.00 op en 1 zegt ik kom om 18.30 dan moet er dus personeel zijn tot 18.30 maar is er maar 1 ouder die daarvoor betaalt?

Ik had flexibele opvang. Ik moest op uiterlijk donderdag de week ervoor doorgeven hoeveel uur er nodig was en welke tijden. Op vrijdag werd dan bekend op welke groep je kind die dag was. Ze probeerden zo veel mogelijk de stamgroepen te respecteren. De opvang was open van 06:30-19:00. Je moest minimaal 3 uur per keer afnemen. Je kon ook volgens de ‘gewone’ regeling afnemen dan betaalde je per dagdeel. Ik betaalde per uur ietsje meer maar over het geheel werd dat minder. Tussen bepaalde tijdens kon je het zelfs per half uur aangeven. Ik werkte toen de ene week op ma/di/do en de andere week op di/wo/vrij. Deze opvang zat ook vlakbij het ziekenhuis en werd dus veel gebruikt door ouders die in het ziekenhuis werkten.
2015 💙
<<

Tove_

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Bericht 28 Nov 2024 12:25

O wat netjes! Wij gaan 10,71 betalen aan kdv volgend jaar, heel gemiddeld denk ik. Gastouder is 8,00 euro. De gastouder schrijft wel echt de uren, tot op de vijf minuten haha. Wij moeten daar juist aan wennen na de overstap van bso. We moeten nu zelf steeds die uren voor de kot aanpassen dus heb eigenlijk liever dat ze vaste uren schrijft, ook al komen we eerder ophalen. Ik vond het ook wel logisch van de bso dat ze dat niet deden.
<<

Uffe

Gebruikers-avatar

Orakel

Bericht 28 Nov 2024 16:12

KDV gaat naar €10,95 om en de BSO naar €12,48, is een 40 weken contract. 52 weken is €9,92 p.u. ik ga even goed berekenen wat nu voordeliger is omdat we de studiedagen nu apart betalen.
⁠♡♡♡
<<

Lilou

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 28 Nov 2024 18:37

Het lijkt me een heel gedoe om per uur te betalen, wat dat betreft vind ik het prima en logisch dat er door onze bso ook met vaste tijden gewerkt wordt.

Onze bso gaat naar €9,52. Is een 52 weken contract. Kinderen gaan 2 middagen + deels vakantie/ margedagen. Ik vind onze rekening eigenlijk wel meevallen. Ergens komend jaar zullen we de bso van oudste wel gaan stoppen denk ik. Zij is nu 10.
♥️ N. juli 2014
♥️ L. maart 2016
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 30 Nov 2024 12:40

Hier gaat de bso naar 11,04, we kunnen niet kiezen voor een bepaald aantal weken per jaar, betalen gewoon voor het hele jaar.

Onze oudste is ook net 10 geworden. Ergens kan hij door de week wel van de bso, maar we zitten met de 12 weken vakantie in het jaar, want dan is hij meteen lange dagen thuis en daar vind ik hem nog wel te jong voor. Hoe doen andere mensen dit?
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Harrison

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 30 Nov 2024 13:46

Bij een vriendin van mij gaat de oudste dan naar kamp of vakantiesportdingen dat dan de hele week is.
<<

Marit Eline

Bericht 30 Nov 2024 14:19

Onze oudste is gestopt met de BSO sinds de zomervakantie, hij was toen 10.5 jaar. Hij is nu 1 middag in de week alleen, van half 3 tot 6 . Dus wel 3.5 uur, best lang. Maar het gaat goed. Hij speelt meestal eerst met een vriendje die ook tegelijk met hem is gestopt op de BSO. En dan vanaf half 5 ofzo is hij alleen en dan leest hij vooral Donald duckjes geloof ik. Hij heeft een telefoon (niet van hemzelf maar we hebben een extra telefoon gekocht) waarop hij even een berichtje moet doen waar hij is. Maar ik vertrouw hem wel, het is een rustige jongen die geen gekke dingen doet (hij plundert alleen wel de koekjestrommel maar vooruit, als dat het ergste is..)

Ik vind hem nog wel te jong om de hele dag alleen te zijn in de vakantie, dus dan gaat hij naar opa en oma of naar een vriendje of zoiets
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 30 Nov 2024 21:39

Mijn zoon gaat nu 2 middagen in de week naar de bso, hij is daar 45 minuten en fietst dan zelf naar voetbal. Na de training fietst hij dan zelf naar huis en dan ben ik vaak binnen een kwartier thuis met de jongste.
Laatst was hij flink gevallen op school en was ik heel blij dat hij zo liefdevol opgevangen werd oo de bso en ook dat ze hem een seintje geven dan hij moet gaan omkleden en vertrekken, maar eigenlijk kan hij het verder al prima zonder bso.

In de vakanties hebben we 3 dagen bso ( mijn man haalt de jongens op maandag uit school, maar werkt daarvoor wel)

Maar wij hebben geen opa’s en oma’s in de buurt en 7 weken kamp in het jaar is ook wat veel en vaak is er geen aanbod buiten de zomervakantie om. En mijn man en ik werken beide niet standaard thuis, incidenteel kunnen we daar een dag mee opvangen maar geen hele weken vakantie.
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Lilou

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 01 Dec 2024 07:27

Die vakanties zijn bij ons minder een ding mbt stoppen bso. Man werkt in onderwijs, niet gebonden aan schoolvakanties maar heeft wel veel vakantiedagen en is dus grootste deel vd schoolvakanties wel thuis. Kan ook grotendeels thuis werken wanneer noodzakelijk. Ik werk parttime en kan mijn eigen agenda redelijk flexibel zelf indelen qua cliënt bezoeken dus meestal gaat dat wel ok.
♥️ N. juli 2014
♥️ L. maart 2016
<<

Niekske

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 05 Dec 2024 06:51

Het bso tarief gaat naar 9,78 per uur. (52 weken). Vanaf 1 januari worden de nieuwe bso contracten voor 52 weken anders, de dagen dat school gesloten is buiten de vakanties om, zijn dan niet meer inclusief. Zij betalen 9,66 per uur. Lijkt me heel onhandig als je die dagen niet hebt. Mijn kinderen hebben bijna elk schooljaar twee weken extra vakantie gehad en behoorlijk wat studiedagen.
Het 40 weken contract gaat naar 11,93 per uur.
december 2016
juli 2019
<<

Bloom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 05 Dec 2024 07:22

Wij gaan voor de ene dagopvang €11,13 per uur betalen bij 52-weken. €12,40 bij 40-weken

BSO €10,14 per uur. €11,93 bij 40-weken.

Van de andere opvang nog geen brief gehad.

Onze kinderen gaan nu nog drie hele dagen. Vanaf juni gaat de oudste naar school en krijgt 2,5 dag VSO/BSO.
Oma komt binnenkort een dag oppassen. Dan gaan we naar twee dagen opvang.
https://www.vinted.nl/member/51937209-nmeeuw

26-05-2021 💙 | 26-04-2023 💙
<<

Marit Eline

Bericht 05 Dec 2024 14:18

Ah ja dat is natuurlijk ook een verschil, of je een 40 weken of een 53 weken contract hebt. Hier dus voor de opvang een volledig contract (ze zijn alleen gesloten tussen kerst en oud en nieuw) en voor de BSO hebben we niet tijdens vakanties, dat kunnen we vaak wel oplossen met opa's/oma's (sinds ze niet meer standaard een dag per week oppassen (deden ze voorheen) zijn dit soort dingen veel makkelijker, dat is fijn)
Vorige

Terug naar Zwangerschap & kinderen