Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  

Liegende kinderen

<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 15 Nov 2024 07:10

Re: Liegende kinderen

Ik ga er morgen inderdaad even bij staan.
En we hebben binnenkort een gesprek op school. Niet alle ouders zijn uitgenodigd dus het feit dat wij wel moeten komen vind ik ook lastig. In het begin van het schooljaar zijn er ook wat dingen gebeurd die hij vervolgens blijft ontkennen.
En ja, ik geloof de juf echt wel in dit verhaal. Ik vind het zo moeilijk dat ik niet iets van 'spijt' zie.
2016
<<

Luisa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 15 Nov 2024 07:57

Ik zou het hem dus laten schoonmaken, leert hij het wel af denk ik.

Maar het liegen is breder toch? Dat is wel lastig om mee om te gaan. Herkenbaar ook hoor. Mijn dochter van net 8 liegt ook veel. Gisteren nog, kwam ze uit de bso met een verhaal dat ze gevallen was (heel gedetailleerd ook hoe) en dat ze haar arm onder bloed had. We zaten op de fiets, dus ik zeg thuis wel te kijken. Vond het al stom dat de juf niets gezegd had. Maar goed, eenmaal thuis duikt ze gelijk de kast in. Zogenaamd omdat ze wilde knutselen, maar ze zat allemaal pleisters op haar arm te plakken.
Ik ben boos geworden, want waarom dat gelieg? Ook om iets waar ze geen voordeel uit kan halen ( niet dat het dan oke is, maar voor mij wel begrijperlijker). En dit is dus maar een voorbeeld, gebeurd zo vaak.

Oplossing heb ik niet, vindt het zelf ook erg lastig om mee om te gaan.
<<

MissBitchy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 15 Nov 2024 08:20

Hier ook een heeeeele tijd gehad dat oudste zoon om van alles loog.
Wat hier uiteindelijk hielp is het gesprek aan blijven gaan en een tijdje geen consequentie geven als hij eerlijk vertelde wat er was gebeurd ipv er over te liegen. Dus dat hij niet ging liegen uit angst voor straf o.i.d. Hem eerst ook nog een bepaalde tijdsduur (ik geloof eerst zelfs een half uur) gegeven dat hij nog terug mocht komen op een gesprek om toe te geven dat hij toch weer had gelogen, dan zat er ook geen consequentie aan en prees ik hem alsnog voor zijn (verlate) eerlijkheid. Bleek achteraf dat hij wel had gelogen, dan wel dikke consequentie. Liegen is écht een NO GO, 100x erger dan hetgeen er eigenlijk gebeurde waar hij over loog.

Was voor beide partijen een lastig proces hoor haha, maar uiteindelijk echt geholpen!
<<

Kira

Yipyapper

Bericht 15 Nov 2024 10:39

Als een kind zo'n chronisch probleem met liegen zou hebben, zou ik denk ik hele grote consequenties aan alles hangen. Na school meteen naar huis, niet op de telefoon, gamen, geen leuke dingen meer. Want je kunt hem niet vertrouwen, bij opbouwen en het meteen weer liegen terug in de controle. Ik zou dat ook zo uitleggen, je liegt, ik kan je niet vertrouwen dus je blijft thuis/andere consequenties.
Die poep zou ik hem zelf laten opruimen, voor het douchen op de wc zetten er erbij blijven met douchen.
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 15 Nov 2024 19:02

MissBitchy: ja dat pas ik nu ook toe.
Ik geef hem de kans om te vertellen wat er aan de hand is. Ongelukjes kunnen gebeuren.
Maar liegen is echt een no go.

Dus idd wat Kira zegt, ik ga nu alles maar controleren en bij bepaalde dingen moet hij eerst mijn vertrouwen terug verdienen
2016
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 26 Nov 2024 13:45

Het gaat thuis stukken beter. Eigenlijk sinds mijn laatste post geen rare dingen gehad.
Straks hebben we het gesprek op school. Deze afspraak is dus 2 weken geleden al gemaakt.
Ik vind dit dus wel echt een soort van spannend...
2016
<<

Indigo

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 26 Nov 2024 18:28

Wat fijn dat het beter gaat! Hoe was het gesprek op school?
2011 2012 2017
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 26 Nov 2024 19:14

Ja goed eigenlijk. Ze waren overwegend positief.
Wel wat dingen waar we nog aan moeten werken met hem.
2016
<<

Indigo

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 26 Nov 2024 19:16

Wat fijn dat het een goed gesprek was!
2011 2012 2017
Vorige

Terug naar Zwangerschap & kinderen