Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  

Zwemles

<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Bericht 24 Nov 2024 08:40

Re: Zwemles

Wat een afzwemgolf! Mijn jongste dochter haalde vorige week haar A, nu zwemt ze met haar tweelingbroer weer samen in een klasje voor B. Het kan zijn dat mijn zoon over 2 weken al mag afzwemmen maar eerlijk gezegd hoop ik dat de allebei nog even doorgaan en samen in januari afzwemmen. We moeten er toch heen en dan heeft hij weer net wat extra ervaring. Het ziet er bij hem soms nog een beetje onbeholpen 😅.
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 24 Nov 2024 11:00

Haha ik vind dat sowieso bij A. Dochter doet het echt wel keurig hoor, maar snap helemaal dat er gezegd wordt dat je het na het halen van je diploma 's ook echt verder moet leren onderhouden.
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 24 Nov 2024 12:11

Mijn dochter deed bijna drie jaar over haar A, maar had daarna wel een sterke basis 😉
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

Loïs

Kletskop

Bericht 24 Nov 2024 18:03

Wat leuk al die kids die net hebben afgezwommen of komende week gaan afzwemmen. Mijn dochter mag zaterdag ook afzwemmen 💪🏻 zo trots, 4,5 jaar is ze, 6 maanden zwemles gehad.
We gaan uiteraard meteen door voor B en C. Lestijd blijft hier hetzelfde, dat is erg fijn. Ook geen wachtlijsten.
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Bericht 24 Nov 2024 18:59

Onze waterrat is vandaag afgezwommen voor haar 3e zeemeermin diploma. Vanaf vlgd week gaat ze snorkelen.
Wij zijn voorlopig het zwembad niet uit vlgs mij 😂
30-04-2017
<<

MissEnergy

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 24 Nov 2024 20:30

Pippa schreef:Yesss, zoon mag afzwemmen voor z’n A 🥳

Onze dochter zaterdag ook
08/2018
05/2021
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Bericht 25 Nov 2024 07:00

Haha onbeholpen idd Teun! Dat heeft mijn oudste nog steeds met z’n c. Maar vooral dat duiken van die jongens. Dan denk ik: huh jullie leren dit toch? Knallen ze nog weer zo plat op het water of als een kikker 🤷🏼‍♀️
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 25 Nov 2024 09:29

Ik heb zelf heel lang zwemles gegeven vanaf B en vroeg me soms echt af hoe het kind het A diploma heeft kunnen halen.

Ik vind het bij mijn oudste er echt wel uitzien als goed zwemmen. Ze deed laatst een zeemeermin workshop en het verschil met haar vriendin die ook C heeft wel echt duidelijk. Misschien omdat wij om de week gaan zwemmen? Of gewoon het talent van haar moeder, haha!

Bij de jongste twijfelen we om over te stappen naar vorige zwemschool. Ze gaat niet echt vooruit. Ze doen steeds hetzelfde en ik snap dat het in een klein groepje met kinderen die echt autisme of adhd hebben echt wat langzamer gaat. Maar ik denk dat het voor mijn dochter niet meer noodzakelijk is om in een kleiner groepje te zwemmen. Ik heb nu de zwemschool gemaild of de meester kan reageren op mijn vragen.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Harrison

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 25 Nov 2024 09:55

Gefeliciteerd voor alle afzwemmers!

Ohh jongens ik heb jullie advies nodig. Mijn zoon is in juli 4 geworden en we zijn in september begonnen met zwemles. Dat ging heel goed en hij vond het leuk maar sinds vorige week zit hij in badje 2, dat is dieper, en heeft ie een andere meester die streng tegen hem is en nu vindt ie het vreselijk. Ik krijg er echt buikpijn van want ik vind het zielig. Zijn we misschien te vroeg begonnen en hadden we toch even moeten wachten tot hij wat ouder was? Want we vinden het allebei belangrijker dat hij zonder angst gaat en dan makkelijker voortgang boekt dan dat ie nu gedwongen wordt om te gaan zwemmen en hij straks 100 jaar over zijn A doet met tegenzin. Maar misschien is het ook wel weer over na een tijdje?
Laatst gewijzigd door Harrison op 25 Nov 2024 15:04, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anousch-91

Noob

Bericht 25 Nov 2024 13:06

Ja is het nu misschien niet allebei de veranderingen? Dus en een ander bad en een andere meester?
Blijft lastig he :(
<<

Anousch-91

Noob

Bericht 25 Nov 2024 13:07

Fijn alle afzwemmers! Hier nog niks opgeschoten helaas.. zelf gaat hij ook steeds meer met tegenzin "want alle andere krijgen wel een bandje voor t volgende bad en ik niet"
<<

Marit Eline

Bericht 25 Nov 2024 13:09

Wat vervelend Harrison.
Mijn ervaring is dat 4 gewoon wel echt heel erg jong is om te beginnen.
Wat ik tot nu toe heb gezien (dit is mijn derde kind op zwemles) is dat het bij de kinderen die iets ouder zijn het veel makkelijker gaat. En dan zeggen ouders soms die hun kind met 4 laten starten: ja mijn zoon/dochter is helemaal watervrij en hij is groot/sterk voor zijn leeftijd dus het komt vast goed. Maar het is vooral dan het sociaal-emotionele wat maakt dat het niet lukt. Bij de zwemles een dorp verderop mogen kinderen niet eens beginnen voordat ze 5 zijn ivm het gedoe wat ze ermee hebben.
<<

Tove_

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Bericht 25 Nov 2024 13:15

Harrison, toevallig had ik het er met een vriendin over gister en die zei dat alle vierjarigen die zij kende die meteen waren gestart, ook weer waren gestopt omdat het inderdaad te vroeg bleek. En te heftig in combinatie met voor het eerst naar school. Natuurlijk heb je ook uitzonderingen. Ik zou het nog een keertje aankijken en anders inderdaad stoppen en over een tijdje weer proberen. Wij zijn nog niet gestart, zoon is 4,5. Ik denk dat we pas met 5 beginnen.
<<

Harrison

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 25 Nov 2024 14:07

Dank ladies! Ja precies, hij is watervrij en groot en sterk maar denk toch dat het teveel is. Ik wil liever dat ie watervrij blijft en zwemmen leuk vindt dan dat het een drama wordt. Dus ik kijk het nog even aan en anders stoppen we.
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 25 Nov 2024 14:39

Mijn oudste was nog net geen 4 en de jongste net 4 toen ze begonnen. Die hebben nooit tegenzin gehad. Ik ben altijd wezen ouder en kind zwemmen en vond het ook zonde als het watervrije zou verdwijnen of verminderen. Er langer over doen nam ik op de koop toe. Al ging dat voor mijn oudste dan weer niet op.

Lastig hè.. eventueel terug naar badje 1 met het idee van watervrij blijven en als ie wat meer gewend is nar badje 2?
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Harrison

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 25 Nov 2024 14:45

Ja dat zou ook nog wel een optie zijn. Ik probeerde te achterhalen waarom hij het zo vervelend vindt en hij zei dat hij nu de ringen niet meer op kan duiken en drijven niet meer lukt. Hij vindt het sowieso heel vervelend als hij iets niet in 1x kan, maarja dat is denk ik niet over als hij wat ouder is. Dus daarom twijfel ik of we niet gewoon door moeten zetten, hij moet ook leren dat het ok is dat je dingen niet in 1x kunt en dat je daarom juist op les zit. Maar hij vertelde ook dat de meester boos tegen hem had gezegd dat hij moest stoppen met huilen. Snap wel dat dat een rotgevoel geeft. Hij huilt echt bijna nooit, als hij huilt dan voelt hij zich echt heel ellendig en als iemand dan zegt dat hij moet stoppen dan geeft dat vast een onveilig gevoel.
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 25 Nov 2024 15:16

Klinkt voor mij of het toch gewoon aan die meester ligt ook hoor, als het daarvoor gewoon goed ging. Als ie zich daar niet fijn bij voelt kan dat wel deze invloed hebben lijkt me. Daar heb ik geen tips voor.. hier kunnen we eens per week oefenzwemmen, dus zonder bandjes met een ouder oefenen in het badje waar je normaal les hebt. Mijn dochter moet sowieso wel erg wennen aan nieuwe dingen, de eerste 2 badjes zijn we regelmatig met haar gaan oefenzwemmen en dat deed haar zelfvertrouwen wel goed. Misschien hebben jullie ook zoiets?

Ik snap wel dat het vanaf 5j gemakkelijker gaat, ook socemo gezien. Wilde zelf ook voor de kinderen met 5 beginnen ivm dat me fijner en makkelijker leek voor het kind. Door omstandigheden toch met 4j begonnen en dochter is door de lessen heen gevlogen. En zo ken ik in mijn omgeving wel meer kinderen bij wie het wel goed en snel ging (maar idd ook wel die gestopt zijn tijdelijk). Verder vind ik zo vroeg een zwemdiploma hebben, wel prima maar ook niet eens zooo'n voordeel. We wonen niet bij water en het is ook niet dat ik haar nu met 5 of straks 6 jaar alleen laat bij het zwemmen.
Met zoon, die koprollend van de kant het water in gaat, vind ik he zonde om niet te beginnen als hij 4 is. Door wachttijd begint hij straks met 4j en 5mnd. Weet zeker dat ie wel weer enig watervrij-zijn verliest door 5mnd niet zwemmen en dat vind ik toch jammer. Maar dat zal ook wel weer goedkomen.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 25 Nov 2024 15:26

Oh badmeester maakt zo’n verschil harri. Mijn zoon had voor A bij de laatste groep een hele strenge badmeester. Na de kerst kreeg hij een jong meisje. De afzwemronde januari kwam en niemand ging vooruit. J wist ondertussen wel hoe hij onder het gat door moest zwemmen en koprollen doen. Vlak voor de volgende afzwemronde kwam de hoofdmeester kijken en mocht ineens de helft afzwemmen. J nog steeds niet. Ik ben toen echt boos geworden het sloeg namelijk nergens op en lag echt aan de juf. J is toen van groep gewisseld en heeft 4 weken later tussentijds afgezwommen. Toen direct door voor B en samen met zijn groep afgezwommen. Uiteindelijk duurde C ietsje langer nog. Die had hij vlak voor de kerst. De strenge meester werkte voor hem dus heel goed. Deze man staat er alleen ook om bekend dat kinderen bevriezen. Het is dus of een doorslaand succes of bevriezen.

Inmiddels zwemt hij al weer 1,5 jaar bij de zwemvereniging. Dat maakt echt wel een serieus verschil. Als ik zie hoe mooi je daar leren zwemmen maar ook vooral hoe krachtig.
2015 💙
<<

Harrison

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 21 Dec 2024 15:01

Nou update, na twee keer die strenge meester had hij weer leuke dus nu is ie weer lekker op dreef. Daarna had hij weer de strenge en achteraf zei hij dat de meester streng was maar dat ie het niet erg vond. Dus denk dat het fijn was dat hij z’n zelfvertrouwen terug kreeg bij de lieve meester en als het dan een beetje afwisselt zo komt hij er wel.
<<

Tove_

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Bericht 21 Dec 2024 19:48

Wat fijn Harrison!!
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Orakel

Bericht 21 Dec 2024 22:22

F is nu 13 maanden bezig, hij heeft nog steeds privéles. Een tijdje geleden is er iemand van Bartimeus gekomen en die heeft de zwemjuf tips gegeven en dat heeft wel geholpen. Maar uiteindelijk blijft hij een speelse kletskous. Maar hij is echt wel steeds beter aan het zwemmen en heeft al best wel wat stickers gehaald. We gaan zien hoe lang het nog duurt voordat hij op mag voor A, al denk ik dat het nog wel eventjes duurt. Hij kan heel veel dingen al maar is slordig en onrustig waardoor hij het vervolgens dus ook niet goed meer uitvoert. Motorisch is hij ook gewoon echt niet zo heel handig, dat zie je dan ook terug. Maar hij heeft er gelukkig wel nog steeds plezier in, dat vind ik toch wel het belangrijkste.
<<

Pippa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 19 Jan 2025 09:31

Yes, nog geen 2 maanden na het halen van A mag zoon ook voor B aankomend weekend 🥳
11-2017 ♥
12-2021 ♥
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 19 Jan 2025 09:41

Wat heerlijk, Pippa!

Gisteren heeft mijn jongste zijn eerste zwemles gehad. Hij vond het duidelijk het spannendst van de hele groep, hij vindt het vreselijk als er gespetterd wordt en er water tegen zijn gezicht komt. Maar zijn zwemmeester is heel geduldig en deed heel veel individueel met hem. Zoon heeft echt wel zijn best gedaan en ik zag hem regelmatig genieten in het water. Dat ontkende hij achteraf uiteraard. Hij heeft altijd veel tijd nodig om te wennen, maar ik hoop dat hij de zwemles wel leuk gaat vinden. Het gaat ongetwijfeld een lang traject worden.
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

Radler

Yipyapper

Bericht 19 Jan 2025 13:37

Hier is dochter in september gestart, ik wilde haar pas na haar 5e laten starten met zwemles.
Na 2/3 maand kregen we te horen dat de zwemschool er helaas mee stopte omdat het zwembad waar ze zwemles gaf weg zou gaan.
In de zomerperiode had ze zwemles in een zwembad op een vakantiepark en als dat park dicht zat ging ze naar een ander zwembad op een park met huisjes. Het zwembad werd te duur voor de eigenaren waardoor ze besloten hebben per januari het zwembad weg te doen. De zwemjuf heeft nog andere opties geprobeerd maar helaas moest ze er mee stoppen.

In januari ging dochter dus over naar een ander zwembad, omdat ze een hele andere manier van lesgeven hebben daar vond ze de 1e keer best lastig en de juf leek te vergeten dat het voor haar de 1e keer was op deze manier en reageerde echt op een niet al te leuke manier naar haar. Na de zwemles dus een huilend meisje die de hele week tegen zwemles heeft opgezien, de nacht voor zwemles kon ze niet slapen.
Tijdens de zwemles had ze nu een andere juf, ik had het aangeven hoe vorige les was gegaan en deze juf pakte het veel leuker op waardoor ze weer plezier had in de zwemles.
Ze zei zelfs op het einde tegen deze juf “ben jij er volgende week weer want jij bent wel lief” 🙈
Nu ziet ze dus weer heel erg op tegen dinsdag omdat dan de andere zwemjuf er weer is.

Ze zwom bij de ouder zwemschool in diep water met een kurkje om en van die armschijfjes om, maar ook wel eens zonder kurkje en alleen die schijfjes. Ze kreeg daar echt op een andere manier les.
Nu bij de nieuwe zwemschool heeft ze kurkjes om en zwemt ze met een plankje voor zich uit. Dit snapte ze de 1e keer niet zo goed dat ze haar armen vooruit moest strekken en plankje vast houden.
Bij de andere zwemschool mochten ouders niet kijken hier wordt het wel een beetje verwacht omdat je halverwege de kleding helpt uit doen van je kind. Nog maar even aankijken hoe dinsdag gaat
Juli 2019
Vorige

Terug naar Zwangerschap & kinderen