Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  

PMS ervaringen

<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 25 Sep 2024 15:24

Re: PMS ervaringen

Supergroot verschil dan idd! Ik ben ook overstag gegaan, nu 2 weken bezig
Afbeelding
Afbeelding
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Bericht 25 Sep 2024 16:51

Goed van je! Heb je de bloedtest ook gedaan, voorafgaand? Anders kan het alsnog, het duurt een maand ongeveer voordat het eerste verschil meetbaar wordt begreep ik.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Bericht 25 Sep 2024 17:11

Wat goed Lady!
30-04-2017
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Bericht 23 Okt 2024 17:19

*weg ivm privacy en geen reacties*

<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Bericht 17 Nov 2024 10:36

Ik heb echt een vreselijke week achter de rug. Dinsdag ging het eigenlijk al mis en zat ik niet lekker in mijn vel. Had drukke dagen voor de boeg met woensdag tot en met zaterdag werken en vandaag verjaardag vieren van de oudste. Woensdagochtend zo’n stressgevoel, overprikkeld, down. Stond op een gegeven moment te vloeken en schreeuwen omdat middelste zoon een nieuwe trui niet aan wilde trekken omdat hij hem vond kriebelen. Daarna heb ik ze huilend (hebben zij niet gemerkt maar heb de hele weg zachtjes gehuild) naar school gebracht. En toen was m’n emmer dus echt vol en heb ik me ziekgemeld op m’n werk.

Mn teamleider reageerde gelukkig heel begripvol en heeft me de hele week uit het rooster gehaald. Maandag bellen we weer even om te kijken wat we aankomende week doen. Ik ben vrijdag de hele dag in mijn eentje naar de sauna gegaan, had er een hamam bij geboekt en heb bijna een heel boek uitgelezen. Ik was echt helemaal ontspannen toen ik thuiskwam en kon toen ook echt weer even genieten van mijn man en kinderen om me heen.

Gisteren had ik dus mijn eisprong. Had al ovulatietesten gebruikt deze week en het klopte precies. Ik heb dus nu geen spiraal meer dus deze cyclus is compleet natuurlijk. Zou ik nou daadwerkelijk zo onderuit zijn gegaan op mijn eisprong?? Ik voel me echt wel beter dan de afgekomen dagen nu ik de eisprong voorbij ben. Krijg nog wel wat stress van het idee dat ik aankomende week weer ga werken dus ik denk dat we erop uit komen dat ik dit nog niet ga doen. Maar ik vind het heftig hoor, als deze slechte dagen inderdaad cyclusgebonden waren. Ik ga binnenkort starten met de medicatie (Zoely) maar hier moet je op de eerste dag van je menstruatie mee starten. Dus ik vrees voor over anderhalve week, wanneer ik voor m’n menstruatie zit 🙁.

Niet quoten graag maar heel fijn om even mijn verhaal te doen.

<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Bericht 17 Nov 2024 11:13

Wat een ellende Lady!! Maar wat waardevol dat je weet waar het vandaan komt, je zou anders zo aan jezelf kunnen gaan twijfelen.
Ik heb helaas wel restschade van die hele zoektocht.

Ik hoop dat de Zoely je gaat helpen.
30-04-2017
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Bericht 17 Nov 2024 15:16

Ik twijfel sowieso hoor. Want wat als het helemaal niet met m’n cyclus te maken heeft. Zo’n rotgevoel, dat maakt me erg onzeker.

Mentale restschade, bedoel je dat? En heb jij ook Zoely geprobeerd?

<<

Feline

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 17 Nov 2024 15:29

Wat vervelend dat het niet goed met je gaat Lady. Goed dat je even voor jezelf kiest en fijn dat je werkgever zo begripvol is.

Wat is het verschil tussen de ad die je nam en Zoely?
<<

Sugarfall

Kletskop

Bericht 17 Nov 2024 16:45

Lady, het kan natuurlijk iets anders zijn, maar ik wilde je even zeggen dat het zeker je ovulatie wel geweest kan zijn. Ik ben sommige maanden een vreselijk persoon voor en tijdens mijn ovulatie, erger dan tijdens PMS eigenlijk. En ik kan het niet of heel moeilijk controle houden of krijgen. En elke maand twijfel ik weer of het wel echt door mijn ovulatie komt, maar ik merk vaak zo’n groot verschil in mijn gemoedstoestand daarna, dat ik er toch wel van overtuigd ben eigenlijk. Vreselijk gevoel hè.
<<

Alexis

Lady-post-a-lot

Bericht 17 Nov 2024 17:48

Ik vind het zo herkenbaar Lady. Ik heb alleen niet direct het idee dat het bij mij mijn cyclus is, ik moet het eens in de gaten houden. Ik ben de laatste jaren overall overprikkeld en heel snel gepikeerd en verdrietig. Alsof ik zelf niet meer besta, maar alleen maar dingen aan het doen ben voor anderen (gezin, werk, afspraken, huishouden).
Mijn cyclus is nog steeds regelmatig, maar van 1 of 2 dagen last voor de eisprong heb ik nu echt heel veel last van de eisprong en sinds een jaar of 2 ook van mijn menstruatie. Heel licht ongesteld, maar veel buikpijn en echt hondsmoe. Ik had altijd wel 1 week waarin ik me goed voelde, maar die week lijkt de laatste maanden ook nergens meer te bekennen.
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Bericht 17 Nov 2024 20:19

Lady schreef:Ik twijfel sowieso hoor. Want wat als het helemaal niet met m’n cyclus te maken heeft. Zo’n rotgevoel, dat maakt me erg onzeker.

De wat-als heb ik ook maar eigenlijk wijst alles er op dat het dat wel gewoon is dus daar vertrouw ik maar op.

Ik heb de Zoely geprobeerd toen ik net een relatie kreeg met J. Werd ik heel agressief van.
Dus toen ik uiteindelijk echt de heftige PMS kreeg hebben we die maar over geslagen want ik was al agressief genoeg toen.
Voor mij werkt uiteindelijk de citalopram 30 (mrt/apr tm okt/nov en 40 in de andere maanden) in combinatie met de cerazette.
Wel had ik dus echt die reset nodig van de lucrin. Al was het alleen maar om lucht te krijgen in mn hoofd en omdat die enkel de hormonen uitzet was dat ook een fijne bevestiging.

Daarna ben ik vlgs mij vrij snel in de overgang gekomen. Ik ben al in geen jaren ongesteld geweest, ook geen doorbraak.

Mentaal bedoel ik een stuk angst om terug te vallen in de ellende en er daarom erg op gefocust. Voordeel is dat ik op tijd op de rem trap. Maar ik heb echt wel een trauma van die tijd.
30-04-2017
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Bericht 18 Nov 2024 09:15

Toen ik de lucrin had besefte ik pas echt hoe slecht het met me gesteld was al die tijd daarvoor. Er viel echt meer dan 1000kg van mn schouders.
30-04-2017
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Bericht 18 Nov 2024 13:00

Ik vind het echt zo heftig om te lezen hoe zwaar jij het hebt gehad. Kan me voorstellen dat daar een trauma zit. Ben je inmiddels wel goed ingesteld?

Ik vind Zoely best spannend om mee te starten, omdat je zoveel verschillende ervaringen leest. Lucrin ken ik niet, ga ik me eens in verdiepen.

<<

Marit Eline

Bericht 18 Nov 2024 14:11

Lady schreef:Ik twijfel sowieso hoor. Want wat als het helemaal niet met m’n cyclus te maken heeft. Zo’n rotgevoel, dat maakt me erg onzeker.

Het eerste wat ik dacht toen ik je stukje las was: heeft dit wel met je cyclus te maken? Want dus niet alleen voor je menstruatie, maar nu ook eisprong.. Zijn er ook wel goede momenten in de maand? Of ben je vrijwel continu moe, gespannen, kort lontje, etc? Dat zijn ook klachten die bijv kunnen passen bij overbelast zijn/burn out klachten of een (geagiteerde?) depressie. Het klinkt in ieder geval erg akelig voor je. Goed dat je je ziekgemeld hebt. Heel veel sterkte! Hoop dat de wereld voor je snel weer lichter wordt!
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Bericht 18 Nov 2024 14:37

Lady schreef:Ik vind het echt zo heftig om te lezen hoe zwaar jij het hebt gehad. Kan me voorstellen dat daar een trauma zit. Ben je inmiddels wel goed ingesteld?

Ik vind Zoely best spannend om mee te starten, omdat je zoveel verschillende ervaringen leest. Lucrin ken ik niet, ga ik me eens in verdiepen.

Ik kwam er dus vooral achteraf pas achter hoe zwaar ik het heb gehad. Ik had te druk met overleven.
Ik ben gelukkig goed ingesteld en ik heb de vrijheid om de dosering van citalopram aan te passen van 30 naar 40 en terug als ik dat nodig vind en met dat vertrouwen ben ik ook heel blij.
Momenteel heb ik wel een kleine depressie maar dat komt door het weer in combinatie met die rot knie. De revalidatie gaat inmiddels vooruit en door de medicatie blijft het bij een kleine, regelmatig pas op de plaats, goed blijven revalideren en blik vooruit. Over een maand of 4 kan ik al veeeel meer met mn knie en gaat de zon ook weer letterlijk en figuurlijk schijnen.
30-04-2017
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Bericht 18 Nov 2024 14:42

Hee Lady, geen tips hier maar ik wil je even een dikke knuffel geven. Wat klote dat dit al zo’n tijd speelt en dat het je steeds heftig overvalt.

Jij ook sterkte, Kees!

Zelf merk ik ook veel van mijn hormoonschommelingen, die hebben dan ook weer invloed op de heftigheid van mijn Long COVID klachten. Ik wil dit komend jaar een keer laten uitzoeken en misschien kijken of bioidentieke hormonen iets voor me doen.
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

Spark

Gebruikers-avatar

Noob

Bericht 18 Nov 2024 21:29

Lady, wat jij schetst klinkt als P.MDD.

Heb je inmiddels een afspraak gehad bij de overgangsconsulent?

Wat bij mij helpt, ik heb ook P.MDD, zijn bio identieke hormonen.
En dan in zo'n hoge dosis waardoor de suppletie mijn eigen productie plat legt. Daardoor kreeg ik eindelijk mijn leven terug..

Het is een zoektocht welk product voor je zou kunnen werken. De Zoely heeft maar weinig oestrogeen, en synthetisch progesteron. Hopelijk werkt het voor jou.

Hormonen zijn echt verschrikkelijk als je er geen grip op kunt krijgen... sterkte!
Laatst gewijzigd door Spark op 18 Nov 2024 21:55, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Bericht 18 Nov 2024 21:35

Spark, ik heb inderdaad ook PMDD. En ben sinds kort onder behandeling bij de overgangspoli. We gaan eerst Zoely proberen en als dat niet werkt dan gaan we bio-identieke hormonen proberen.

Teun, wat naar dat dit ook nog zoveel extra invloed heeft op je LC, over de LC op je pms. Hele nare combinatie lijkt het me. Vind je een hele dappere vrouw ♥️!

Kees, ik hoop dat je knie nu echt goed kan herstellen en dat jij je (bewegings)vrijheid terugkrijgt. Kan me voorstellen dat dit veel invloed heeft op je mentale gezondheid.

Marit Eline, het is denk ik inderdaad een combi met nu ook een lichte vorm van overspannenheid erbij. Ik blijf in ieder geval de komende twee weken nog thuis en dan kijken we weer verder. Ik ben trouwens steeds benieuwd wie jij eerst was?

<<

Marit Eline

Bericht 18 Nov 2024 22:44

Lady schreef:
Marit Eline, het is denk ik inderdaad een combi met nu ook een lichte vorm van overspannenheid erbij. Ik blijf in ieder geval de komende twee weken nog thuis en dan kijken we weer verder. Ik ben trouwens steeds benieuwd wie jij eerst was?

Ik was niemand. Haha. Ik lees al echt heel veel jaren mee, en heb ook weleens een account gehad, maar was daarmee niet bekend ofzo. Ik weet de naam niet eens meer. Maar het meeschrijven nu is dus nieuw.
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Bericht 18 Nov 2024 23:42

Marit Eline schreef:
Lady schreef:

Ik was niemand. Haha. Ik lees al echt heel veel jaren mee, en heb ook weleens een account gehad, maar was daarmee niet bekend ofzo. Ik weet de naam niet eens meer. Maar het meeschrijven nu is dus nieuw.

Nou ik vind je een erg fijne aanwinst dan!

<<

Tove_

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Bericht 23 Nov 2024 16:56

Hebben jullie deze documentaire al gezien? Het gaat specifiek over PMDD en ook over de Zoely.
https://www.npodoc.nl/documentaires/2024/11/ben-je-ongesteld-of-zo.html
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Bericht 23 Nov 2024 20:37

Bedankt voor het delen. Zo erg als deze vrouwen heb ik het gelukkig niet maar toch is het pijnlijk herkenbaar. Ik vond het heftig om te kijken daardoor.

<<

Tove_

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Bericht 23 Nov 2024 21:21

Ja ik kan me voorstellen dat het lastig is om te zien als het (deels) herkenbaar is <3 ik vind het ook een heftige documentaire, maar wel erg goed dat ze er meer ruchtbaarheid aan geven.
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Bericht 25 Nov 2024 18:20

Tove_ schreef:Hebben jullie deze documentaire al gezien? Het gaat specifiek over PMDD en ook over de Zoely.
https://www.npodoc.nl/documentaires/2024/11/ben-je-ongesteld-of-zo.html

Ik heb zo hard zitten huilen bij deze documentaire.
Schrok echt van de cijfers, 1 op de 20 vruchtbare vrouwen en 30% doet een zelfmoordpoging.
Ik was 1 van de 20 en bijna 1 in de 30%
30-04-2017
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Bericht 28 Nov 2024 11:38

Vind het zo erg voor je maar ik snap het volledig. Ben echt blij dat je die heftige fase voorbij bent.

VorigeVolgende

Terug naar Persoonlijk