Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  

Wat doe je als kinderen naar school zijn..

<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Bericht 18 Nov 2024 20:29

Re: Wat doe je als kinderen naar school zijn..

Hahaha ik snap nooit dat moeders het zo erg vinden om wat meer me-time te krijgen 😆 Ik vind het heerlijk! Momenteel werk ik helemaal niet en heb ik dus nog veel meer tijd voor mezelf, en vooralsnog gaat het niet vervelen. Ik ga zwemmen, netflixen, boodschappen doen, dutjes doen en momenteel heb ik bijna elke dag wel weer een andere afspraak staan die nu dus mooi overdag door kan gaan.

En ik vind m'n dochter heus heel lief en leuk. ❤️ Maar tijd voor mezelf is heilig.
❤️ 7 juni 2018
<<

Miccie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Bericht 18 Nov 2024 20:41

Ik heb de vrijdagen vrij van 8.30-14.00. Meestal doe ik de boodschappen en wat in het huishouden. Verder ook even genieten van mijn tijd en lekker op de bank serie of film kijken.
Soms ook afspreken met iemand.

Ik geniet echt even van deze tijd want het zijn de enige uren in de week dat ik even niet hoef te zorgen.
Volgend schooljaar gaat mijn zoon naar de middelbare school. Dan zal dat wellicht ook weer anders zijn, afhankelijk van zijn rooster.
Afbeelding

Afbeelding
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 18 Nov 2024 20:55

Ik heb nu al best veel tijd voor mezelf. Sowieso zijn al mn problemen luxeproblemen👌.
Ik merk dat als ik méér tijd voor mezelf heb, het huishouden, koken, klusjes, dingen regelen, afspraken, relatief meer tijd in beslag nemen. Dat ik wel eens denk; ik wérk nu liever dan dat ik mijn huis meer op orde heb. Een valkuil van me is echter dat ik extra verworven tijd direct met meerdere ideeën opvul. Dus eerst alles maar even op zn beloop laten, denk ik nu.

Ik vind mijn uren anders verdelen zodat mn kinderen een dag minder naar de bso hoeven een aantrekkelijk idee. Maar ik vind 2 dagen bso ook prima (dochter niet) en vind zelf een halve dag werken en daarna bij de kinderen, niet per se chill.
Kan meer gaan werken. Vind mn werk harstikke leuk. Een paar uur erbij, prima.
Zit ook na te denken over een dagdeel vrijwilligerswerk. Ook al voor ik kinderen had, dacht ik aan vrijwilligerswerk bij azc in de buurt met kinderen 2-4j. Maar weet niet of dat een logische stap is nu.
<<

Nan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 18 Nov 2024 21:35

Ik heb wel een redelijk vaste indeling op vrije dagen. Voordat ik de kinderen naar school breng de wasmachine aan. Na kinderen wegbrengen ga ik sporten. Na het sporten doe ik boodschappen, thuis hang ik de was op en daarna is het tijd voor mezelf. Op woensdagen is het niet zo lang, rond 10u thuis en om 12 uur moet ik weer bij school staan. Soms werk ik dan even anderhalf uur, als ik in de overige dagen mijn uren niet gehaald heb.
Vrijdag probeer ik na het vaste riedeltje me-time te hebben. Ik had eerst wekelijks een afspraak dan, maar die slokte dan mijn hele dag op. Vandaar dat ik die nu onder werktijd doe en dat op woensdag inhaal.
Ik hobby wat, kijk series, geniet van de stilte, lees een boek, naaien, haken of kleine klusjes. Momenteel bijvoorbeeld wat sinterklaasvoorbereiding. Vorige week wezen winkelen en ook wat kleren voor mezelf geshopt. Ik wil ook nog wel eens een massage boeken, maar in deze wijk zitten ze allemaal zo vol, dat is bijna niet in te plannen.
<<

Godsavethequeen

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Bericht 18 Nov 2024 22:11

Omdat ik ben gaan werken op momenten waarop ik eerst vrij was met kind(eren), heb ik vanaf dat moment wel gekozen voor schoonmaaksters. Dus voorheen deed ik het huishouden op dat moment en nu dus niet meer. Ook heb ik vanaf dat moment HelloFresh aangeschaft. Ik werk 1000x liever een dag lekker thuis dan dat ik de badkamer sta te schrobben en de rest van het huis helemaal schoonmaak. Ik heb ook glazenwassers. Ik zou eigenlijk op mijn thuiswerkdagen meteen nadat ik mijn kinderen naar school heb gebracht ook prima kunnen sporten. Maar daar kan ik me niet toe zetten. De momenten waarop ik extra ben gaan werken waren dus eerst mijn vrije dagen en zijn nu thuiswerkdagen. En vooral de thuis werkendagen zijn fijn.
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 19 Nov 2024 08:57

Ik heb de enige dag dat ze beide naar school/opvang zijn altijd allerlei afspraken. Ik heb dan fysio en coaching calls. Ook werk ik administratie weg en soms ga ik dan naar de kapper of naar de stad voor dingen die nodig zijn en gewoon onhandig is om met de kinderen om te gaan.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 19 Nov 2024 09:04

Ik ga meestal extra werken. Toen J nog naar school ging deed ik dat ook. Nu heb ik 1x in de twee weken een kindloze vrijdag.

Ik begin dan met sporten vaak boodschappen doen en dan nog even de laptop aan. Ondertussen was ik het bed. Ik plan op die dag ook dingen als tandartsafspraken en kappersafsprsken.
2015 💙
<<

DronkenTaart

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 19 Nov 2024 11:54

Ik ben sowieso 32 uur gaan werken toen mijn dochter geboren werd. Tijdelijk 24 uur toen ik geen opvang kon krijgen toen ze naar school ging. Na een jaar was er gelukkig plek en ging ik weer naar 32 uur. De dag vrij heb ik gewoon vrijgehouden. Ik heb een jaar vrijwillig geholpen op school op die dag maar het was te vermoeiend en ik moest elke middag bijslapen van vermoeidheid. Daar ben ik dus mee gestopt (jammer want het was erg leuk). Ik geniet nu van mijn vrije dag, ga shoppen, naar de bios, slaap gewoon wat bij, kook voor (en eet met) mijn familie en doe wat leuks in de middag met mijn dochter. Die vrije dag vliegt eigenlijk altijd wel voorbij. Ik sport ook maar dat doe ik ook op dagen dat ze naar school gaat. Zij gaat half 8 de deur uit naar school. Ik 3 x in de week tussen 7 en 7:15 om te sporten.

Ik heb weleens overwogen om fulltime te gaan werken. Dat is bij ons 4 x 9. Ik zou dan een ochtend extra kunnen werken of daadwerkelijk 4 x 9 maar ik kan dan of niet meer sporten, of ik mis mn vrije dag. Eerlijk gezegd is dat beetje geld het me vooralsnog niet waard.
Niets is dwazer dan wijs te zijn op het verkeerde moment.
<<

Bloom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 20 Nov 2024 14:36

Hier duurt het nog twee jaar 🤣. Maar die halve dag houd ik voor mijzelf.
Nu heb ik een dag mama-dag. De oudste gaat volgend jaar naar school en dan heb ik nog maar 1 kind. Verheug mij er nu al op. En dan als de jongste naar schoolmaatschappelijk wordt het eindelijk weer een dag van mij
https://www.vinted.nl/member/51937209-nmeeuw

26-05-2021 💙 | 26-04-2023 💙
<<

Max

Yipyapper

Bericht 20 Nov 2024 14:39

Oh heerlijk lijkt me dat! Zou ook vooral zo min mogelijk klusjes doen. Sporten, kapper, lunchen, Netflixe, massage, mediteren, uitgebreid in bad. Gewoon iets voor mezelf doen.
<<

Amelie123

Kwebbel

Bericht 20 Nov 2024 14:40

Ik ben elke woensdag vrij (ok, nu even 2 maanden niet wegens personeelstekort) en mocht van mezelf dan niet schoonmaken. Soms even een wasje tussendoor of de cavia kooi schoonmaken maar thats it. Ik ga in die tijd shoppen, bij een vriendin ofouders langs, lunchen met vriendinnen, wandelen, lang in bad liggen, een boek lezen oid. Gewoon waarin op dat moment zin in heb.
<<

Indigo

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 20 Nov 2024 19:12

Ik ben op donderdag en vrijdag vrij. De jongste is op donderdag tot 14.15 uur naar school en op vrijdag tot 12.00 uur. Inmiddels heb ik ook twee kinderen op de middelbare, met hele wissende tijden. Dochter is op vrijdag bijv. pas om 12.00 uur in. Ondanks dat beide pubers best zelfstandig zijn, merk ik dat ze het fijn vinden als er iemand thuis is en heeft vooral dochter nog veel sturing nodig bij het huiswerk. Op vrijdag zorg ik dan momenteel ook ervoor dat ik zoveel mogelijk thuis ben. Op donderdag ga ik eerst sporten, haal daarna boodschappen en ga daarna soms nog wandelen. Dan is de tijd alweer aardig voorbij.
2011 2012 2017
<<

Saga

Major Yipyapper

Bericht 20 Nov 2024 20:05

Ik ben iedere maandag vrij. Ik zorg dat de meeste boodschappen voor de week dan in huis komen (de laatste periode laat ik ze meestal bezorgen) en doe wat dingen in het huishouden. En tussendoor soms lekker lui op de bank met een serie en een kop koffie of thee.
En na de lunch ga ik altijd samen met mijn oma een stukje wandelen. Dat begon toen ze moest wennen aan het lopen met de rollator en ze niet alleen het huis uit wilde na het overlijden van mijn opa. Nu loopt ze prima met de rollator, maar we vinden het super gezellig samen.
10.04.17
<<

Indigo

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 20 Nov 2024 21:04

Wat ontzettend waardevol Saga!
2011 2012 2017
<<

Mara

Gebruikers-avatar

Noob

Bericht 22 Nov 2024 12:36

Ik ben alleen op de woensdagochtend tot 12:15 zonder kinderen thuis, de andere dagen werk ik thuis of op kantoor.
Als ik de kinderen naar school heb gebracht ga ik eigenlijk altijd gelijk boodschappen doen en daarna wandelen met een vriendin die ernstig ziek is. Daarna heb ik vaak nog een uurtje over en meestal moet ik daar ook nog wat in. Helaas is hier erg weinig me-time in de week.
💙 2016
💙 2020
<<

Hugo

Lady-post-a-lot

Bericht 23 Nov 2024 09:01

Ik heb vanaf februari de woensdagochtend alleen en kijk er nu al naar uit!
De bedoeling is dat ik de woensdagochtend het huishouden wil doen zodat dat niet meer in het weekend hoeft, de weekboodschappen doen en kapper/tandarts etc.
Echter ik ga ik vanaf januari 34 uur ipv 32 werken per week dus ik zal ook vast af en toe een ochtendje thuis gaan werken 😃
• @alsik30bengaiknaardespermabank •
<<

Pippa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 23 Nov 2024 09:11

Ik heb de woensdagochtend 3,5 uur, nu nog met dochter, eind volgend jaar alleen. En de vrijdagmiddag 2 uurtjes want in de ochtend werk ik thuis.

Die zijn altijd gevuld met huishouden, boodschappen, dingen regelen, me time lukt eigenlijk niet dan.. maar in mn eentje iets doen is al fijn 😂
11-2017 ♥
12-2021 ♥
<<

Char

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 23 Nov 2024 14:20

Ik heb nog geen idee hoe ik dat ga doen, maar gelukkig heb ik nog 2,5 jaar om dat te bedenken. Ik werk nu vier dagen en ben woensdag vrij. Ik ben er nog niet over uit of ik dat zo wil houden of dat ik dan bijv woensdagmiddag en vrijdagmiddag vrij wil. Dan heb ik alleen nergens me-time. Het hangt ook van de school (en schooltijden) af wat handig is, want een school die het mogelijk wordt heeft woensdagmiddag vrij en de andere school heeft vijf gelijke dagen. Misschien ga ik dan ook wel tijdelijk wat minder werken, zodat ik woensdag de hele dag vrij heb en vrijdag alleen de middag vrij.
Hoe dan ook, mijn vrije tijd zal dan vooral gevuld zijn met zorgen, huishouden, boodschappen etc. Sporten doe ik in de avond (met oppas aan huis).
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 24 Nov 2024 10:20

Ik ben elke woensdag vrij en dan zijn de jongens tot 12:30 naar school. Daarnaast werk ik om de week op vrijdag en dan zijn de kinderen tot 14:30uur naar school, maar die vrije dag ruil ik altijd zodat ik nooit op vrijdag werk in schoolvakanties of met studiedagen. Dus in de praktijk heb ik 1 keer in de maand ongeveer een extra dag.

Op woensdag poets ik het hele huis, doe ik alle strijk, kook ik alvast voor donderdag, haal ik een vergeten boodschap e.d. en ben ik zo druk dat ik meestal met het zweet op mijn rug op het schoolplein sta om de jongens weer op te halen.
Die vrijdag gebruik ik meestal om even te gaan winkelen, alle cadeautjes te halen voor de feestjes die er aan komen ed, dus dat is wel iets meer tijd voor mijzelf. En ik bak altijd iets lekkers. En ik werk eigenlijk altijd tussendoor ook nog wel.
25-11-2014 & 09-06-2017
Vorige

Terug naar Zwangerschap & kinderen