Lot schreef:Minx schreef:Mijn zoon had het op school gehoord. Hij dacht dat het niet waar was. Toen verteld hoe het zat hij heeft er een paar weken een focus op gehad en toen was het ok.
Had je dat liever zelf willen vertellen van tevoren? Of oké zo?
En Marit Eline:
Vond jij deze leeftijd geschikt? Wisten ze nog niks? Nooit eerder ter sprake gekomen?
Filoria schreef:Mijn ervaring is dat 10 jaar de perfecte leeftijd is om wat uitgebreider over dit onderwerp te praten! (Al hadden we het er ook al over met de kinderen toen ze veel jonger waren, maar dan ga je gewoon wat minder op details in.)
Onder de 10 is het allemaal nog 'te ver van hun bed'.
Boven de 10 gaan ze zich schamen en worden ze giechelig.
Kan natuurlijk nog wel per kind verschillen.
Hier hebben ze allebei dit boek met interesse gelezen: Het Puberboek van Sanderijn van der Doef.
Lady schreef:Wij zijn heel open over dat soort dingen, eigenlijk ongeacht de leeftijd waarop ze ergens naar vragen. We geven altijd zo eerlijk mogelijk antwoord.
Lot schreef:Minx schreef:Mijn zoon had het op school gehoord. Hij dacht dat het niet waar was. Toen verteld hoe het zat hij heeft er een paar weken een focus op gehad en toen was het ok.
Had je dat liever zelf willen vertellen van tevoren? Of oké zo?
E?
kerel schreef:Maar daar hoef je je toch niet voor te schamen, dat je er een hebt? Dat zal die mevrouw wellicht ook hebben?
Elliot schreef:Hulde June, ik kan me heel goed vinden in jouw reactie!
Harrison schreef:Ik schaam me daar ook zeker niet voor. Ik ken niemand die er niet een heeft (of iets anders), er zijn inmiddels ook liedjes en kerstornamenten van en heb hem ook aan m’n moeder aangeraden. Ik vind het gewoon grappig dat van alles dat je uit de kast kan trekken om aan de oppas te laten zien, dat het was.
Wie zegt trouwens dat de oppas een mevrouw was?

Tabbie schreef:Blijkbaar missen we toch iets Kira 🤣
Terug naar Zwangerschap & kinderen
Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers