Vier jaar geleden sinds mijn laatste update hier en het gaat eigenlijk nog steeds heel goed met ons. De meiden doen het goed op school (groep 7, brugklas en 4e middelbaar inmiddels) en man en ik hebben nog steeds een fijne relatie. De B&B loopt heel goed en we hebben er hier echt iets moois van gemaakt.
Maar we hebben vorig jaar wel besloten om het pand te verkopen. Er kwam een mooie baan op mijn pad (ik ben altijd zelfstandig vertaler geweest, maar door AI liep het aantal klanten terug, dus dit kwam precies op het juiste moment). Op zich prima te combineren met de B&B, maar niet meer echt met de winkel/horeca. Dus eind vorig jaar stopten we met de horeca.
Een bevriende ondernemer uit een buurdorp gaf in die tijd aan dat hij ons pand graag wou kopen als we dat zouden overwegen en dat zette ons aan het denken. Niet lang daarna tekenden we het voorlopig koopcontract. In die tijd vonden we een mooi oud pand tien minuten verderop. Nog steeds dicht bij school, maar iets meer in de natuur gelegen. Wat kleiner ook, maar 5 jaar leeggestaan dus een mooie klus :-) Met oude Franse schouwen en prachtige vloeren

Inmiddels hebben we de sleutel en zijn we druk bezig om ook hier weer iets moois van te maken.
Helaas heeft de koper het niet rond kunnen krijgen, we hebben wel een voorschot gehad om de overbrugging te bekostigen, maar sinds 2 weken staat het pand nu officieel in de verkoop. Dus mochten jullie iemand weten die op zoek is naar een B&B zonder al die Ik Vertrek-achtige toestanden: bij ons kom je in een gespreid bedje terecht :-) Op een steenworp afstand van Maastricht, low key emigreren dus. Het blijft nog wel spannend, onze overbrugging loopt tot eind 2025. Hopelijk lukt het om het voor die tijd te verkopen. En gaat het ook niet zo snel dat we ons andere huis niet af hebben ;-)
Neem gerust een kijkje, of deel het onder jullie vrienden/familie/kennissen. Bedankt alvast!