Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  

Single blijven

<<

Godsavethequeen

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Bericht 18 Okt 2024 12:55

Re: Single blijven

Ik snap je overwegingen en daarom vind ik kgb voor alleenstaanden zo slecht geregeld. Door weinig te werken bouw je ook minder pensioen op. En wellicht is het op een later moment ook moeilijk om je uren op te bouwen. Ik heb ervoor gekozen om in te leveren op kgb en meer te werken, omdat ik het ook belangrijk vind om pensioen op te bouwen en geen grote val wil maken in mijn inkomen als kgb en kinderbijslag stoppen. Maar ik snap dat je het niet doet, zodat je ipv salaris kgb ontvangt. Ik heb overigens ook nog tijd met mijn kinderen. Ik ben woensdagmiddag vrij en vrijdag vanaf 15.00 uur als ze thuiskomen op school. En ik ga nooit weg in het weekend of de avonden. Dus ik ben er op de maandag-, dinsdag- en donderdagmiddag alleen niet van 15.00 tot 17.30.
<<

DronkenTaart

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 18 Okt 2024 13:26

Ja zeker als kinderen naar school gaan en de naschoolse opvang niet meer nodig is, scheelt het niet veel meer. Mijn dochter gaat nu met een schoolbus (tijdelijk) en die is pas rond half 4/ kwart voor 4 thuis. Ik werk 1 dag op kantoor (tot 16:00) dus dan is ze hooguit een uurtje alleen. Verder werk ik ook gewoon vanuit huis. Dus ook zodra ze weer dichtbij naar school kan zal ze niet veel alleen zitten. Al vindt ze dat wel helemaal de bom haha.

Wat je aangeeft over je pensioen heb ik zelf eigenlijk nooit zo bij stil gestaan dus goed dat je dat aanhaalt. Zelf werk ik al heel lang 4 dagen per week. Minder zou ik ook echt niet willen. Ik vind het fijn om financieel ruimer te zitten. Van dat geld kunnen we samen weer leuke dingen ondernemen.
Niets is dwazer dan wijs te zijn op het verkeerde moment.
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 18 Okt 2024 16:01

Sinds dit jaar groeit mijn salaris weer mondjesmaat na ca 10 jaar nul verhoging gekregen te hebben. En ik spaar al 20 jaar elke maand, wat pas vrij komt op mijn 60e. Dus daar heb ik dan ook een flinke pot uit. Nav wat er allemaal gebeurd is zou ik inmiddels ook nog niet meer kunnen werken. Als de meiden wat groter zijn misschien weer.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Macaron

Kwebbel

Bericht 18 Okt 2024 17:32

DronkenTaart schreef:Wat gek wel. Ik ben van werkgever gewisseld en ging toen een dag meer werken (opvang was eindelijk plek) en het dubbele verdienen maar heel veel achteruit ging ik niet met mijn KGB. Ik denk dat ik gewoon sneu weinig verdiende en nu wel meer maar nog steeds onder een bepaalde grens zit. Zeker ook toentertijd de KOT was echt wel veel waardoor ik onder de streep €100 betaalde voor 3 dagen opvang. Ik voel(de) me wel echt gesteund met die toeslagen. Ik denk dat ik het nu wel zonder het KGB zou redden hoor maar dan zou ik wel meer op mijn geld moeten letten dan dat ik nu doe.

KGB valt nog mee inderdaad in mijn geval, het verschil komt voornamelijk uit zorgtoeslag, huurtoeslag en KOT wat dan zo zou zakken. En dan moet ik nog meer kinderopvang afnemen omdat ik meer zou werken, dus weer hogere kosten.
Ik heb het laatst allemaal uitgerekend en opgeteld zou ik dan ongeveer €800 minder toeslagen krijgen. Dat heb ik netto qua salaris niet zomaar ingehaald met een paar uren meer werken. Dus voordat ik er dan echt op vooruit ga moet ik wel flink aan de bak zeg maar.

Pensioenregeling heb ik niet via m'n werk, maar dan doe ik zelf bij BrandNewDay. Ik stort daar nog altijd hetzelfde op als toen ik nog 34 uren werkte (en daarvoor 40 uren). Daar houd ik idd wel rekening mee.

Tegen de tijd dat de kinderen 18 zijn zal het inderdaad wel krapper worden. Dat klopt!
Ik verdien overigens met 20 uren wel een salaris waar een sommige anderen fulltime voor moet werken, dat scheelt natuurlijk ook in mijn geval.
Laatst gewijzigd door Macaron op 18 Okt 2024 18:02, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 18 Okt 2024 17:48

Ik ben mij ook bewust dat het anders wordt zodra de oudste 18 jaar is geworden.

Ik heb geen zorgtoeslag overigens. Wel KOT.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Siem

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 01 Feb 2025 14:03

Marit Eline schreef:
Hoor je die vraag in je 1 na laatste alinea vaak? Goed om 'm hier terug te zien komen, ik had dat ook een keer tegen iemand gezegd en toen zei ze ook al dat ze dat vervelend vond om te horen. Terwijl ik het juist aardig bedoelde, zoiets van 'je bent zo leuk, hoezo heb je geen partner?
Sindsdien zeg ik dat niet meer :)

Ja ik snap ergens wel dat het aardig bedoeld is. Maar voor mijn gevoel moet ik dan gaan verantwoorden dat ik blijkbaar minder leuk ben want anders zou ik wel een partner hebben. De vraag impliceert voor mij alsof er iets mis met mij is want anders had ik wel een partner
Vorige

Terug naar Persoonlijk