Re: Single blijven
Siem schreef:Dat is ook echt afhankelijk van de persoonlijke situatie. Ik ben single heb geen kinderen en kom nergens voor in aanmerking qua toeslagen. Verdien prima maar absoluut niet heel veel. Woon ook nog een stad waar de gemeentelijke belastingen heel hoog zijn voor alleenstaanden. Daar is ooit een onderwerp over geweest bij nos op 3 (geloof ik dat het heet) dat de stad waarin ik woon het duurste is voor een alleenstaande qua gemeentelijke belastingen.
Ik heb er geen moeite mee dat ik alleen ben. Heb geen kinderwens dat scheelt enorm. Ja het leven is mijn optiek wel duurder als ik bijvoorbeeld kijk naar op vakantie gaan de toeslag die je betaald. Maar goed ik kies er ook bewust voor om alleen op vakantie te gaan en niet met een vriendin of zo. En op vakantie kunnen gaan is natuurlijk al luxe.
Het enige wat ik jammer vind is dat het me nu met mijn huidige salaris niet lukt om een huisje te kopen. Klein appartementje in een ander stad dan wel zou misschien wel lukken maar ik wil voor nu niet weg uit de stad waar ik woon.
Nu ben ik wel op zoek naar een nieuwe baan maar vooralsnog alleen binnen de organisatie waar ik nu werk. Gezien mijn situatie net long covid durf ik op dit moment mijn vaste contract nog niet op te geven. Dat zie ik in de toekomst wel gebeuren mits ik niet achteruit ga qua gezondheid dan durf ik dat risico wel te lopen.
Ik kan wel sparen maar was voor mij fijner geweest als ik meer kon sparen dan is het eventueel wel mogelijk om een huisje te kopen in de toekomst.
Ik ben nu 39 had je mij dit 20 jaar geleden gezegd dan had ik wel verwacht dat ik er anders voor zou staan. Getrouwd, kinderen en een huis. Maar ik heb geen moment spijt gehad van de keuzes die ik heb gemaakt. En een deel is me ook overkomen door andere gezondheidsproblemen.
Ik merk zeker wel dat mensen soms medelijden hebben en dat kan ik niet goed begrijpen want waarom heb jij er last van dat ik alleen ben en ik niet.
Enige waar ik wel moeite mee heb is die vraag van hoe kan dat dat je geen partner hebt? Ja geen idee wat is daar nu het antwoord op.
En natuurlijk de dooddoener ja je hebt geen partner dus die kinderwens kan nog veranderen. Nee dat gaat niet gebeuren het is een bewuste keuze ivm gezondheidsproblemen in de familie maar dat gaat niet iedereen aan
Hoor je die vraag in je 1 na laatste alinea vaak? Goed om 'm hier terug te zien komen, ik had dat ook een keer tegen iemand gezegd en toen zei ze ook al dat ze dat vervelend vond om te horen. Terwijl ik het juist aardig bedoelde, zoiets van 'je bent zo leuk, hoezo heb je geen partner?
Sindsdien zeg ik dat niet meer