Draagmoederschap
Ik heb even een ander account aangemaakt om zo even anoniem te blijven voor nu. Maar iemand in onze hele naaste omgeving (naaste familie van man zijn kant) zitten in een ingewikkeld fertiliteits traject en binnenkort zijn de opties binnen Nederland om zwanger te worden voor hun op.
Wij zijn zelf een compleet gezin met twee pubers en hebben geen kinderwens meer. Ik werd ook makkelijk zwanger en heb goede zwangerschappen gehad.
Nu opperde ik pas bij mijn man dat ik er wel eens aan denk om evt draagmoeder te worden om hun zo te helpen met hun kinderwens. (niet met mijn eigen eicel, maar die van de wensouders. IVF dus) We hebben hier heel goed over gepraat en mijn man zou hier volledig achter staan en het heel bijzonder vinden.
Dit zit nog in een heel beginnend stadium, van informatie verzamelen en lezen. Voordat we dit überhaupt aan hun zouden voorleggen. Want er zitten heel veel haken en ogen en toch ook wat risico's aan vast. En wettelijk komt er ook veel bij kijken.
Dus ben ik benieuwd of hier mensen hier ervaring mee hebben? Of iemand kennen die hier ervaring mee heeft.
En voor mensen die ook in een fertiliteitstraject hebben gezeten, hebben jullie deze optie ooit overwogen? Vind het lastig in te denken of mensen hier überhaupt een optie in zien. Lijkt ons ook dood eng om zo iets voor te stellen.