Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  

Hoeveel geef jij uit aan kinderkleding?

<<

Miccie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Bericht 15 Okt 2024 14:10

Re: Hoeveel geef jij uit aan kinderkleding?

Het gaat hier in fases dus ik weet het niet helemaal precies. Ik koop kleding als het nodig is.
Op schoenen bezuinig ik niet. Die moeten goed zitten en goed lopen. Anders dragen ze ze ook niet haha. Meestal kosten die dus wel rond de 80 euro per paar. Mijn dochter is dol op Skechers in lekkere felle kleuren.
Mijn zoon loopt het liefst op Puma sneakers. Die vind ik wel eens online in de aanbieding, maar zijn ook wel rond de 80 euro.

Nu het weer kouder wordt heb ik wel even gekeken of er nog truien nodig zijn. Voor dochter heb ik nu een aantal truien moeten kopen omdat de oude te klein werden. We gaan dan vaak naar Shoeby, de Hema of de WE.
Zoon draagt het liefst alleen maar voetbalpakjes en loopt nog in zijn korte broek dus voor hem haal ik de laatste tijd bijna niets. Ik heb twee lange broeken besteld want hij was wel erg gegroeid. Er hangen super mooie truien in zijn kast. Nog nooit gedragen. Ik wacht op de dag dat hij gaat piepen dat hij niets meer heeft om aan te doen.

Ik ben niet zo van de tweede hands kleding dus ik koop alles nieuw.
Doorgeven kan bij ons thuis niet. Ze vinden beide hele andere dingen leuk en in onze omgeving zijn onze kids de oudste of hebben een hele andere smaak.

Voor dochter had ik nu iets van 210 euro uitgegeven. Dan heeft ze 2 nieuwe broeken, 4 truien en nieuwe zaalschoenen voor de korfbal.
Voor zoon had ik 2 broeken 55 euro. Was aanbieding bij de WE waarbij de 2e broek halve prijs was. Daar probeer ik dan wel op te letten.

Dochter moet hier wel even mee doen (ze heeft natuurlijk nog wel andere kleren die ze nog wel past).
Voor zoon verwacht ik nog wel een paar nieuwe schoenen dit najaar.
Afbeelding

Afbeelding
<<

Nan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 15 Okt 2024 16:01

Ik maak veel zelf, dus lastig te bepalen. Want het zijn niet alleen stofkosten, maar ook garen, afschrijving machines, verbruiksartikelen. En een hobby mag ook geld kosten, want ik zou dit best meer budget kunnen doen, maar er zit voor mij ook wel lol in.
Denk dat het rond de 100 euro zit, inclusief kleding voor mezelf.

Daarnaast nog wel onderbroeken, leggings, maillots, winterjassen, sokken. Dat ligt dan niet zo hoog, uitgesmeerd over een jaar misschien één of 2 tientjes per maand. Mijn kinderen groeien niet zo hard en schuif veel door naar de jongste. Zo hadden we een best dure winterjas, maar die is al 5 jaar achter elkaar gedragen. Denk dat hij dit jaar wel weggaat.
<<

Harrison

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 15 Okt 2024 17:03

Geen idee hoeveel maar wel veel. Ik vind het belangrijk dat hij er goed verzorgd uit ziet, dat het lekker zit, dat hij zich fijn voelt en dat het goede kwaliteit is zodat het weer door kan naar anderen. Daarnaast gaat ie drie dagen per week naar de bso en daar doen ze allerlei activiteiten buiten daar komt ie dus ook helemaal goor van terug en heeft ie een aparte garderobe voor haha.

Ik koop best regelmatig op Vinted, als je goed zoekt en geduld hebt kun je daar echt pareltjes vinden. Heb laatst nog een paar mooie Ralph Lauren en Blundstone dingen gescoord. Verder koop ik Mini Rodini bijv. Altijd in de sale en geef het weer door. Als ik moet schatten denk ik dat ik gemiddeld 200 euro per maand uitgeef aan kinderkleding.
<<

Marit Eline

Bericht 15 Okt 2024 18:23

Harrison schreef:Geen idee hoeveel maar wel veel. Ik vind het belangrijk dat hij er goed verzorgd uit ziet, dat het lekker zit, dat hij zich fijn voelt en dat het goede kwaliteit is zodat het weer door kan naar anderen. Daarnaast gaat ie drie dagen per week naar de bso en daar doen ze allerlei activiteiten buiten daar komt ie dus ook helemaal goor van terug en heeft ie een aparte garderobe voor haha.

Ik koop best regelmatig op Vinted, als je goed zoekt en geduld hebt kun je daar echt pareltjes vinden. Heb laatst nog een paar mooie Ralph Lauren en Blundstone dingen gescoord. Verder koop ik Mini Rodini bijv. Altijd in de sale en geef het weer door. Als ik moet schatten denk ik dat ik gemiddeld 200 euro per maand uitgeef aan kinderkleding.

Wow! 200 euro per maand! Dat is 2400 euro per jaar? Echt? Of een typefout?
Ik denk op oprecht dat ik 200 euro per jaar uitgeef. Voor 4 kinderen.
<<

Harrison

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 15 Okt 2024 18:53

In totaal voor 4 kinderen? Knap!

Ik zal er eens wat meer induiken, sowieso wel goed om wat meer inzicht te krijgen in wat ik aan hem uitgeef. Maar ik denk dat het wel klopt om en nabij. Dat is inderdaad bizar veel geld als je het zo op jaarbasis zegt.

Oké update, heb even snel gezocht wat ik aan kosten kon vinden en denk toch dat het wel echt een stuk minder is. Gelukkig 🫠. Eerder gemiddeld 100 euro. Alsnog veel geld maar wel minder. Zegt ook veel over mijn financieel inzicht.
Laatst gewijzigd door Harrison op 15 Okt 2024 19:00, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

JustMeDaan

Major Yipyapper

Bericht 15 Okt 2024 18:54

Ik heb voor de kinderbijslag 2 paar schoenen bij scapino, fila’s en Skechers. 6 spijkerbroeken. 6 truien, 1 vest en 3 long sleeves. Ik moet nog kijken of zijn winterjas nog past. Anders moet hij een nieuwe. Heb nu een tussen jas nog die makkelijk kan over een trui.
D. 💙14-01-2019💙
<<

Marit Eline

Bericht 15 Okt 2024 19:12

[quote="Harrison"]In totaal voor 4 kinderen? Knap!

Ik zal er eens wat meer induiken, sowieso wel goed om wat meer inzicht te krijgen in wat ik aan hem uitgeef. Maar ik denk dat het wel klopt om en nabij. Dat is inderdaad bizar veel geld als je het zo op jaarbasis zegt.

Oké update, heb even snel gezocht wat ik aan kosten kon vinden en denk toch dat het wel echt een stuk minder is. Gelukkig 🫠. Eerder gemiddeld 100 euro. Alsnog veel geld maar wel minder. Zegt ook veel over mijn financieel inzicht.[/quote]

Nou wat ik al eerder zei: ik krijg dus heel veel kleding. Dus dat is dan natuurlijk geen eerlijke vergelijking, en daarom hoef ik (bijna) niks te kopen. Maar alsnog denk ik dat ik anders niet aan een hoog bedrag kom, omdat ik al het andere wat ik niet krijg bij een fijne tweedehands winkel in de buurt. Het is overigens wel een soort van luxe tweedehandswinkel, kleding wordt daar alleen geaccepteerd als het nog mooi is, en hangt keurig gestreken op hangertjes. Zo'n kringloop waar allerlei meuk door elkaar heen hangt en je echt moet gaan graven, daar word ik ook echt niet blij van
<<

Harrison

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 15 Okt 2024 19:19

Nee daar word ik ook nooit blij van. Gelukkig zijn er hier in de stad echt veel leuke, goede, tweedehandskinderkledingwinkels.
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 15 Okt 2024 19:33

Vandaag bekeken dat ik echt veel te veel uitgeef.. dus ik moet duidelijk minderen.
<<

Loïs

Kletskop

Bericht 15 Okt 2024 19:45

Per maand weet ik het zo niet, denk 2000 euro op jaarbasis voor 3 kinderen. Ik koop Zo nu en dan een jurkje voor dochter op Vinted, die ze dan naar de bso draagt. Spijkerbroeken voor de middelste zoon ook vaak via vinted (van de WE fashion, zitten altijd goed, zo goed als nieuw vaak voor 3 euro) hij heeft snel gaten in de knieën.
Voor de rest alles nieuw.
Oudste krijgt een eigen smaak.

Schoenen kosten ook veel geld, de middelste kom ik nog mee weg met schoenen van Adidas of Nike die dan bij van haren of scapino betaaldbaar zijn. De oudste heeft maar 43 dus herenschoenen en die zijn een stuk duurder. Voor dochter laatst bij scapino gekocht en de kwaliteit is echt heel erg slecht. Dus dan is goedkoop toch duurkoop.

Ik koop wel graag merk kleding als Jubel en Z8 voor dochter, Vingino voor de middelste en de oudste houdt van Nike en lyle en Scott. Ik spreid het uit. Wacht soms op de sale. En winterjassen worden altijd tot en met december ongeveer gebruikt van het jaar ervoor, en als er dan sale is krijgen ze een nieuwe. Daar betaal ik nooit de volle mep voor.
<<

Lilou

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 15 Okt 2024 20:15

Haha Tabbies, wat is veel?

Leuk om jullie antwoorden te lezen! Grappig dat best veel van jullie dus ook Vinted etc wel actief gebruiken. Misschien toch de moeite waard om daar eens wat meer in te duiken. Toen ze klein waren kocht ik best regelmatig tweedehands. Nu doe ik dat eigenlijk nooit meer. Herken ook wel wat iemand schreef over de tijd die het kost om dan iets moois te vinden etc. In het kader van duurzaamheid blijf ik overigens wel volhouden dat mijn kinderen het niet nodig hebben dat hun kledingkast tot de nok toe gevuld is.

Als ik kijk naar wat ik feitelijk uitgeef valt het geloof ik nog wel mee. Ik koop ook niet elke maand iets bij, vaak wat meer in 1 keer aan het begin van een seizoen.
♥️ N. juli 2014
♥️ L. maart 2016
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Bericht 15 Okt 2024 21:09

Ik heb echt geen flauw idee. Het meeste koop ik tegenwoordig via Vinted, wat scheelt dat veel geld. Maar de laatste maanden ook wel weer een paar honderd euro aan nieuwe kleding uitgegeven omdat ze gewoon overal uitgroeien. Het wisselt dus heel erg. Met drie jongens schuif ik overigens ook veel kleding door.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

MissEnergy

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 16 Okt 2024 05:50

Ik heb ik 2024 ongeveer €650 aan kleding en schoenen uitgegeven, dus ongeveer €65 per maand. We krijgen veel jongenskleding voor de jongste, voor de oudste koop ik geregeld wat van een collega over. Het meeste nieuwe (dure) spul koop ik wat vooruit in de uitverkoop, dat scheelt leuk. Het merk name it past hier goed, dus koop ik graag want het blijft ook mooi. Verder kopen we bij Zeeman, c&a, h&m of kik. Hema past hier vaak niet goed, dus laat ik liggen (vind ik ook best duur geworden).

Beide weten goed wat ze willen dus meeste komt niet door keuring (ze trekken het dan ook niet aan en dat vind ik zonde). Ik neem ze dan ook vaak mee met winkelen.
08/2018
05/2021
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Bericht 16 Okt 2024 06:23

Ik heb ook even zitten rekenen met behulp van mijn bankierenapp en in de geschiedenis van mijn Vinted-app en ik kom voor dit jaar voor 3 kinderen op 180 euro per maand. Daarbij wel opgemerkt dat ze dus alle drie een nieuwe sport zijn gestart en dat daar kleding en schoenen voor moesten worden gekocht. En er zit alles bij, ook pyjama’s, ondergoed, sokken, jassen. En een aantal dingen zijn op de groei dus die liggen nog te wachten in de kast. De laatste maanden van het jaar verwacht ik niet zoveel meer uit te geven, de garderobes voor de herfst en winter zijn zo goed als compleet.
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 16 Okt 2024 06:25

Ik heb echt geen idee, maar niet zo heel veel. Ik denk dat het een keer 200/300 euro per jaar is. Al zal ik het niet heel lang meer voor dat bedrag vol gaan houden. Zijn laatste paar sneakers was 39 dus dan wordt het zoeken want hij heeft nog wel een smal kindervoetje. Jas heb ik met goede korting kunnen kopen. Broeken koop ik vaak in de aanbieding. Truien koop ik vooruit. Hoe groter ze worden hoe makkelijker het wordt. Een mening heeft hij niet echt over wat hij aanheeft. Zal nog wel komen.
2015 💙
<<

Siesa

Major Yipyapper

Bericht 16 Okt 2024 06:35

Wat doen jullie met gekregen kleding die niet geheel jullie stijl is?
Dochter krijgt veel kleding en ik sorteer dat altijd zelf.
Polyester kleding gaat in de kledingbak, dat krijgt ze niet aan en geef ik ook niet door.
Vaak zomerkleding die uit 1 stuk bestaat gaat door naar de volgende (dan kan ze niet snel genoeg naar de wc), net zoals alles wat al te klein is en broeken (die zijn altijd te smal).
Maar wat niet geheel onze smaak is, beland hier wel gewoon in de kast. Want dat vind ik zonde om niet te gebruiken maar dan is het wel vaak voor thuis. Toch blijft dat vaker liggen en de last hangt vol 🫣 maar ik ben dankbaar dat we het krijgen want dat scheelt toch veel geld. En zolang dochter het niet erg vindt, wil ik het toch blijven aannemen.
We zijn ook opgegroeid met de gezegde dat je een gegeven paard niet in de bek moet kijken. Dus dankbaar zijn en gebruik van maken.

Hoe doen jullie dat? Ik ben een voorstander van 2de hands en doorgeven.
<<

Sawadee

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 16 Okt 2024 07:20

Siesa, ken je de de clothingloop app? Hier gaan er in het dorp 5 tassen rond met kinderkleding, volgens een vaste route. Daar doe ik zulke kleding in en haal er weer uit wat ik wel leuk vind.

https://www.clothingloop.org/nl
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 16 Okt 2024 07:56

De laatste maanden zat ik inclusief kleding voor mezelf al over de 300 per maand. En daar zit ook veel tweedehands tussen. Alsnog puilen mijn kasten niet uit. De schoenenkast is een ander verhaal.
<<

Siesa

Major Yipyapper

Bericht 16 Okt 2024 09:16

Sawadee schreef:Siesa, ken je de de clothingloop app? Hier gaan er in het dorp 5 tassen rond met kinderkleding, volgens een vaste route. Daar doe ik zulke kleding in en haal er weer uit wat ik wel leuk vind.

https://www.clothingloop.org/nl

Nee ken ik niet, ga eens kijken. Bedankt!
<<

Tove_

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Bericht 16 Okt 2024 12:16

Ik dacht dat ik het niet wist maar meestal gaat de kinderbijslag wel op, dus max 500 euro per 3 maanden voor 2 kinderen. We kopen ook best vaak luiers e.d. van de kinderbijslag, dus niet het hele bedrag gaat op aan kleding. De basis is hier meestal van Zara, dat vul ik aan met HEMA/Lindex, soms H&M maar vind die kwaliteit over het algemeen echt prut. Daarnaast ook wel merken als Mini Rodini en TinyCottons, maar dat altijd in de sale of via Vinted. Ik heb nooit zin om echt tien pagina's door te akkeren, ik kijk daar meer voor specifieke merken of een bepaalde spijkerbroek van Zara die mijn zoon dan goed past.

De jongste krijgt veel van de oudste maar ik vind hem andere kleuren leuker staan, dus dat vul ik wel vaak nog aan met het een of ander. Ik heb van schoenen wel een dure smaak (Timberlands, Blundstone) maar dat krijgen ze nu alleen nog tweedehands als het in goede staat is. Daarvoor vind ik ze te snel door de maten gaan plus alles wordt vies en gaat kapot op school en opvang. Al scheelt het wel dat ik er twee heb haha, girl math.
<<

Isabel_

Major Yipyapper

Bericht 20 Okt 2024 19:50

Ik geef gemiddeld €100 per kind per maand uit aan kleding en schoenen. De ene maand koop ik niets voor ze en de andere maand hebben ze weer veel nodig omdat ze ineens enorm gegroeid zijn. Mijn meiden hebben ook echt ieder een eigen smaak en allebei een ander postuur. Dus kleding doorschuiven van de oudste naar de jongste zit er eigenlijk niet in.
<<

Charles

Gebruikers-avatar

Kletskop

Bericht 22 Okt 2024 14:04

Veel te veel het is meer een soort hobby 😅.

Nee maar serieus. De tweeling is nu 12 en die grote kleding is veel duurder dan die kleine maatjes dus dat tikt wel aan. Ze houden ook wel van mooie sneakers etc dus we hebben nu de deal dat ze zelf dingen op vinted verkopen en dat geld mogen gebruiken voor andere kleding nieuw of tweedehands moeten ze zelf weten. Ik leg sowieso de hele kinderbijslag eraan bij.

De tweeling draagt meestal een combi van berschka/pull en bear/ Zara en wat betere truien en vesten die mooi blijven in de was. We kopen vaak een berg sweaters bij de TK maxx.

De jongste groeit hard ik krijg veel van mijn collega. Ik geef ook veel weg…ben vaak te lui voor vinted. Maar ik koop ook veel op Zalando, Pomp delux, next. Zara en H&M kom ik wel steeds meer van terug dat zit zo snel onder de vlekken die er niet meer uitgaan of ziet er niet meer uit na een keer wassen. Dus liever 2/3 truien op de groei van mini rodini of bobo choses ipv 5 truien van de Zara die er na een maand gaar uitzien. Broekjes/jeans koop ik meestal bij de next of de hema.
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 24 Okt 2024 20:22

Ik heb het geluk dat ik op het hoofdkantoor van een sportmerk werk, gewild onder de jongeren en dat vind mijn oudste van bijna 10 al heel interessant. Hij heeft dus graag dat ik die schoenen en kleding koop voor hem.
Ik kan vaak samples of producten met een kapotte doos voor ruim 60% korting of voor een symbolische prijs van €5,- kopen.
Dus truien, winterjassen, sneakers, gym,- en voetbalschoenen, sportkleding etc. kost mij bijna niks.

Broeken koop ik meestal een maat op de groei in de Zara sale. En dan koop ik af en toe nog mooie items van duurdere merken, maar in de sale. Dan koop ik vaak Mini Rodini, Mingo, Alwero etc. die kleding schuif ik meestal ook door van de jongste naar de oudste.

Mijn zoons zijn eigenlijk overal de oudste dus wij krijgen bijna geen kleding. Persoonlijk hoef ik niet altijd overal iets aan te verdienen dus het verkopen van te kleine kleding doe ik niet maar ik geef het liever door aan vriendinnen of de buren.
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

DronkenTaart

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 25 Okt 2024 15:25

Charles schreef:Nee maar serieus. De tweeling is nu 12 en die grote kleding is veel duurder dan die kleine maatjes dus dat tikt wel

Hier inderdaad hetzelfde. Toen ze nog klein was kreeg ik veel van anderen maar ze groeit als kool dus dat hield na een paar jaar al op. Toch waren dat toen nog schappelijke prijsjes en kon ik al leuk slagen bij de Zeeman enzo. Dat werd al snel H&M en dergelijke. Primark vond ze toen ook wel leuk maar dat werd snel lelijk. Ik kocht er wel eens wat omdat ze toch overal in no time uitgroeit maar het meeste kan ik dan niet meer doorgeven. Het slijt net zo snel als ze groeit zeg maar. Inmiddels zit ze aan de volwassene maten M/L en kom ik ook niet meer weg met schappelijke prijsjes. Maar goed, ik heb het geld dus wil/ hoef er ook niet perse op gaan geknibbelen. Ik kom al jaren graag in verschillende kringlopen maar qua kleding is het echt weinig soeps hier en dat wil zij ook niet. Ik heb er weleens een spijkerbroek gekocht voor mezelf maar die was ook in no time versleten.

minoessepoes schreef:Persoonlijk hoef ik niet altijd overal iets aan te verdienen dus het verkopen van te kleine kleding doe ik niet maar ik geef het liever door aan vriendinnen of de buren.

Hier hetzelfde. Ik heb echt een hekel aan dingen online moeten verkopen. Op de een of andere manier is er zo vaak gezeik. Ik vind het leuker om er iemand die ik ken blij mee te maken. Als ik niemand zou weten dan zou ik ook juist naar 1 persoon op zoek gaan die ik er mee zou kunnen helpen bij elke nieuwe kledingronde.
Niets is dwazer dan wijs te zijn op het verkeerde moment.
<<

Olivia

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 29 Okt 2024 19:49

Veel. Niet eens bewust, maar ze groeien hard en ik wil ook dat ze er fatsoenlijk bij lopen. Hoe veel precies weet ik niet. Ik kijk ook wel op Vinted, maar koop er (nog) niet superveel. Ik vind dat toch nog lastig. Ze krijgen ook best vaak iets omdat het een leuk item is, niet eens per se omdat het nodig is.

De merken lopen enorm uiteen. De jongste heeft de afgelopen twee collecties veel van Pompdelux gehad. Dat is vrij prijzig, maar blijft ook heel goed. De oudste koopt momenteel juist graag bij Zara, H&M, maar ook Jeans Centre (Garcia), WE, Pompdelux. Heel verschillend dus.
Vorige

Terug naar Zwangerschap & kinderen