Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  

Haar tips voor mijn dochter

<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Bericht 14 Okt 2024 18:36

Haar tips voor mijn dochter

Mijn dochter begint (eindelijk) best lang haar te krijgen. Ze wil het liefst haar haar los dragen, staartjes, speldjes en andere dingen krijg ik maar moeilijk voor elkaar. Ze heeft alleen een hele onhandige kruin, waardoor ze een soort lange pony heeft die achterop haar hoofd al begint. Daardoor is er niet echt een midden scheiding en valt het haar naar voren en hangt het dus altijd voor haar ogen.

Heeft iemand tips om A) haar te overtuigen dat iets in haar haar toch wel handig is? En b) een manier om haar haar handig te doen met speldjes, vlechtjes of staartjes? Leuke kapseltjes die ik kan proberen als ze het wel toestaat?

Foto's ter illustratie van wat ik bedoel.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Let's discover the world together.
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 14 Okt 2024 19:29

Re: Haar tips voor mijn dochter

Ik zou als eerste naar de kapper gaan en een model knippen dat ze weer kan kijken zonder haar voor haar ogen.

Verder heeft het hier ook even geduurd, maar voor zeemeerminnen haar komt ze wel stilzitten haha. En dat is gewoon 1 simpel staartje op jaar hoofd.
<<

Maple

Kletskop

Bericht 14 Okt 2024 20:17

Ik zou, als zij (nog) geen speldjes of staartjes in wil, idd ook even langs de kapper gaan en er een leuk modelletje in laten knippen waardoor het minder voor haar gezicht valt. Hoeft ze én nu nog geen staartjes/speldjes in, én vaak doet een kapper ook wel wat extra's met het haar van kinderen (vlecht, leuke gel, noem maar op) waardoor ze het misschien ineens wel interessant gaat vinden. En anders zit het voorlopig even uit haar gezicht en heeft ze misschien wel de interesse in staartjes oid als het weer wat langer wordt.
<<

Luisa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 14 Okt 2024 20:39

Ik zou het denk ik juist niet knippen. Mijn dochter heeft soortgelijk haar denk ik, ook dat het zo naar voren valt door de kruin. Zij wou ook geen knipjes of staart en liep dus ookhele tijd met haar voor ogen. Nou weigerde zij ook de kapper/knippen dus hier niet echt een keuze op dat moment. Maar naarmate het haar groeide viel het ook steeds meer in een zijscheiding en kon het haar achter haar oren en uit het gezicht. Als ik de foto’s zo zie zal dat bij jouw dochter ook niet heel lang meer duren. Want knippen tot een soort van een pony is denk ik door die kruin ook een heel raar gezicht. Ik ben achteraf wel blij dat we dit niet gedaan hebben.

Verder heb ik als tip plaatjes van ‘bekende’ figuren met een staart laten zien. Prinsenssen ofzo. En dan aangeven dat ze ook die Elsa vlecht kan, of een assepoester knot of een unicorn staart oid. Niet dat dit hier gelijk werkte trouwens, maar na verloop van tijd vond ze dat wel interessant.
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 14 Okt 2024 20:47

Een grote meid op school moet wel zien hoe ze haar werkje met, dt werkte bij mijn jongste goed! Ze mag haar haar los, maar vooraan een speldje of staartje of klein invlechtje. Ze wil nu wel vaker iets. Zeker als ze zelf mag kiezen uit een paar filmpjes.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Indigo

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 14 Okt 2024 20:53

Mijn dochter heeft ook zo'n zijscheiding en daarnaast vrij dun, glad haar. Wat ik bij haar vaak deed op die leeftijd is die pluk schuin naar achter invlechten en dan bovenop een elastiekje, zodat het haar uit het gezicht valt.

Mijn dochter, jongste zoon (heeft ook lang haar) en ikzelf dragen het hier trouwens het liefste ons haar los, dus ik snap je dochter wel haha. Jongste zoon mag dat niet naar school, want hij kauwt op zijn haar, dus dan moet het verplicht vast in een (halve) knot.
2011 2012 2017
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Bericht 14 Okt 2024 21:12

Bedankt voor de tips!

Het afknippen tot een pony vind ik zelf niet zo denderend denk ik, dan beginnen we weer van voor af aan. Dit is al vier jaar in de maak haha.

Ja een Elsa vlecht mag af en toe wel. Maar haar haar vlechten is heel lastig vanwege die kruin. Dan pak ik het achterste deel vanaf de kruin, maar de voorkant blijft dan eigenlijk naar voren. Misschien moet ik wat leuke Elsa speldjes kopen en wil ze die dan wel in haha. Best een goed idee om het daarop te gooien dat ze dan net Elsa is.

Filmpjes ervan laten zien wat er kan is ook wel goed idee. En dat ze een grote meid is, is ze ook wel gevoelig voor. Tot nu toe zonder succes hierbij maar wie weet.

Luisa grappig dat het haar van je dochter dus uiteindelijk toch in een zijschijding viel. Nu kan ze dat dus wel zo opzij dragen en niet meer zo naar voren?
<<

High Heels

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 14 Okt 2024 21:14

En een mooie diadeem uitlaten zoeken (of een paar)?
Bij Claire's hebben ze soms hele leuke, maar ook bij de H&M, kruitvat (wat neutraler) etc etc
Dan heeft ze het toch los, maar niet zo in het gezicht.
Trotse mama van;
Grote zus: 18-04-2010
&
Kleine zus: 04-07-2011
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 14 Okt 2024 21:15

Haar van mijn dochter valt ook zo. Maar is dunner en korter ook. Kapper helpt hier wel, die knipt er beter model in zonder een pony te knippen. Dan valt t toch beter. Ik hou het meestal bij een simpel zijstaartje. Ze wil ook wel vaak los maar moet van mij vast (en dat accepteert ze als gegeven gelukkig).
<<

Uffe

Gebruikers-avatar

Orakel

Bericht 14 Okt 2024 21:18

En een klein knotje, desnoods door de kruin te laten zitten en het te pakken zoals het valt (rare zin maar hoop dat je het snapt😅). Dat wil mijn middelste vaak alleen ben ik meer van de hele knot, lekker bovenop haar hoofd.
⁠♡♡♡
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Bericht 14 Okt 2024 21:21

High Heels schreef:En een mooie diadeem uitlaten zoeken (of een paar)?
Bij Claire's hebben ze soms hele leuke, maar ook bij de H&M, kruitvat (wat neutraler) etc etc
Dan heeft ze het toch los, maar niet zo in het gezicht.

Ja ze heeft wat van die stoffen banden, die wil ze wel dragen. Maar dan draagt ze het zo. 😬

Afbeelding

Het is een vrij eigenzinnig kind zal ik maar zeggen. Ik vind dit prima hoor, dan is iig haar haar uit haar gezicht. 😂

Gewone haarbanden/diademen zitten haar niet lekker zegt ze.

Knotje kan ik wel eens proberen idd hoe dat wordt met die kruin! En misschien idd maar weer eens een modelletje in knippen.
<<

Siesa

Major Yipyapper

Bericht 15 Okt 2024 04:46

Hier is het gewoon op school moet het vast anders kan je niet werken en met eten. Dat accepteert ze en dan zit het in een staart. Zodra ze thuis komt, gaat het elastiekje eruit.
Maar het is wel lastig ja! Bij dochter is het ook dat ze het niet fijn vindt, prikkelgevoeligheid. Heeft jouw dochter daar misschien ook last van? Daarom vlecht ik bij dochter vaak, dan zit de elastiek niet te dicht op haar hoofdhuid en niet te strak vlechten.
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 15 Okt 2024 06:16

Ik bedoelde idd geen pony knippen, maar gewoon model. Hier viel het bij dochter net zo, maar na de kapper valt het meer in een zijscheiding. En hier worden ook echt geen pony s geknipt! Dat is verboden haha.

En dochter draagt ook haar haarbanden zo 😂

Maar de zeemeermin en sterrenspeltjes enzo wil ze wel graag in. Dus het is echt even doorzetten (en we doen het niet elke dag).
<<

Lexi

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 15 Okt 2024 06:32

Mijn dochter had ook ongeveer dit haar. Ik deed net als Indigo vaak een invlecht vanaf de voorkant schuin naar achteren. Dat liet ze dan meestal wel zitten. Ook haarbanden had ze vaak in, meestal ook van die zachte. Daar hadden we allemaal verschillende soorten en maten in.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Bericht 15 Okt 2024 07:34

Goeie vraag, Siesa. Ik weet niet hoe prikkelgevoelig ze is. Minder dan haar broer maar ze geeft ook wel aan dat dingen niet lekker zitten.

Grappig dat een kapsel dan toch kan helpen bij een scheiding creëeren. Dan ga ik dat toch eens vragen aan de kapper. Ze is pas 1 keer geknipt.

Vanochtend vroeg m'n man heel slim welke vriendinnetjes hun haar dan in een staart of vlecht hadden, maar helaas... 'ik wil het niet'.
<<

Godsavethequeen

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Bericht 15 Okt 2024 08:02

Ik zou gewoon de afspraak maken haren vast als je naar school gaat. Dat heb ik hier ook gedaan. Het gaat anders pieken, ze hangen op hun kop aan het rekstok. Maar ook in verband met luizen. Gewoon haren vast als je naar school gaat. Dat is de afspraak. Met sport en gym moeten haren trouwens ook vast.
<<

DronkenTaart

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 15 Okt 2024 08:34

Ik zou een halve invlecht van haar pony maken. Als ik naar de eerste foto kijk dan zou ik links beginnen en dan naar rechts werken waarbij je dan alleen plukjes van voren er bij pakt en niet van de andere kant. Zo werk je haar haar uit haar gezicht en zou je hem vast kunnen spelden onder haar losse haren. Dan heb je een mooie compromis lijkt me.

Overigens had mijn dochter er amper moeite mee als ik haar haar deed toen ze kleiner was maar dat kwam vooral doordat ik haar ondertussen op de iPad liet. Zonder wilde ze ook niks en deed alles zeer en was het vervelend enzo... Wat een beetje afleiding al kan doen :haha:
Niets is dwazer dan wijs te zijn op het verkeerde moment.
<<

High Heels

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 15 Okt 2024 18:15

Whahaha, wat een lekker figuur! :haha:
Trotse mama van;
Grote zus: 18-04-2010
&
Kleine zus: 04-07-2011
<<

Loïs

Kletskop

Bericht 15 Okt 2024 19:51

Los haar mag hier niet. Ik vind het slordig staan en onhandig. Dus dat is eigenlijk mijn tip als je het niet los wil hebben; keuze geven tussen een staart en een knot oid. Er bestaat ook een soort haar krijt, misschien is dat aantrekkelijk voor haar? Dan kan een vlechtje een beetje roze worden.
<<

Lavendel

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Bericht 17 Okt 2024 16:33

Ik doe het haar als ze aan de ontbijttafel zit, dan is ze afgeleid en vind het niet zo erg.

Ik heb beneden een plantenspuit liggen en een puntkam, dan gaat het ook stukken makkelijker. Wat hier goed blijft zitten is aan de voorkant 2 staartjes maken en dan die twee plukken weer verbinden aan twee staartjes aan de achterkant. Waar de kruin zit maakt zo niet zo heel veel uit.
Smile, it's free!
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 17 Okt 2024 22:45

Ik zou of een alligatorclip kopen en daarmee het haar opzij spelden. Hier heb ik een bakje met speldjes en elastiekjes en dat vind ze reuze leuk om daar in graaien en kiezen. Ik zou haar pony invlechten en vast maken met een beugelelastiekje en eventueel een staart maken en daar het vlechtje bij binden. En dan aan de andere kant een speldje doen.

Of je maakt een middenscheiding met een kam en maakt twee staartjes of knotjes en doet twee speldjes daarvoor. Ik doe er altijd eerst wat (baby)gel in. Ik vind kinderen met verzorgd haar zo’n andere look hebben.

Hier wil ze ook niet altijd maar we komen er toch altijd wel uit. En anders zeg ik idd: dan kan je niet goed spelen want zit het voor je ogen. Of zeg ik: staart net als mama/vlecht net als prinses/mooie speldjes etc.

Terug naar Zwangerschap & kinderen